Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Slechte smaak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26267)

A 17 december 2004 15:37

Slechte smaak

Deze slecht bewerkte prent heb ik van jeunesses identitaires Flandre .

Tekenend : recuperatie van de vrijheid die het 'volk' aanvoert ; weer een getuigenis van de slechte smaak van de Vl-nationalisten én hun pakkende gebrek aan argumenten en prentjes .

En natuurlijk ook hun gebrek aan respect voor echte kunst zoals dit hier van Delacroix dat ze fantastisch verknoeid hebben .

Schaamtelijk gewoon , er zijn geen ander woorden voor .

En toen wist ik het zeker ; BELGIË BLIJFT .

jOOSt 17 december 2004 15:49

Zeg leukerd, weet jij van waar dat die gasten (jeunesses identitaires Flandre) zijn?

Everytime 17 december 2004 15:57

Voor alle duidelijkheid, dit is het origineel :

jOOSt 17 december 2004 16:02

Ja, dat wisten we nog niet :roll: !

big bad wolf 17 december 2004 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door A
Tekenend : recuperatie van de vrijheid die het 'volk' aanvoert ; weer een getuigenis van de slechte smaak van de Vl-nationalisten én hun pakkende gebrek aan argumenten en prentjes .

En natuurlijk ook hun gebrek aan respect voor echte kunst zoals dit hier van Delacroix dat ze fantastisch verknoeid hebben .

alleen de VB-parodieën van ThePiano en consoorten zijn smakelijk zeker?

big bad wolf 17 december 2004 16:36

Citaat:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

hahaha, een parodie op een buitenlands schilderij is voor de BUBbelkes nu ook al een argument om dit apeland te behouden

jOOSt 17 december 2004 16:38

En die jeunesses identitaires Flandre zijn van Noord-Frankrijk, wat heeft de BUB hier mee te maken???:? :lol:

ossaert 17 december 2004 16:51

Citaat:

Deze slecht bewerkte prent heb ik van jeunesses identitaires Flandre .

1. Wacht even: staat er een Franse driekleur op en wordt het gebruikt in een Frans nationalistisch discours, dan is het 'Kunst', wordt het door één of ander geschift groupuscule gebruikt, dan is hetzelfde thema verwerpelijk.

2. Wat heeft die Franse club in godsnaam te maken met de communautaire problematiek in België?

3. Schaamteloze recuperatie is verwerpelijk? Zo'n beetje als de BUB en het Ardennenoffensief?

4. 'BELGIË BLIJFT'? Wat heeft dat er nu in godsnaam mee te maken? Je had even goed 'En toen wist ik het zeker; ik eet graag frietjes!' onder kunnen zetten.

Everytime 17 december 2004 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
En die jeunesses identitaires Flandre zijn van Noord-Frankrijk, wat heeft de BUB hier mee te maken???:? :lol:

Noord-Frankrijk? Wat heeft Vlaanderen daarmee te maken? Ah ja, een vervlaamsing van Noord-Frankrijk, zeker:lol: . Sorry guys, in Frankrijk is de voertaal het Frans.8)

Tyr de Dietser 17 december 2004 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
1. Wacht even: staat er een Franse driekleur op en wordt het gebruikt in een Frans nationalistisch discours, dan is het 'Kunst', wordt het door één of ander geschift groupuscule gebruikt, dan is hetzelfde thema verwerpelijk.

Nee, het is helemaal geen Frans nationalistisch discour, maar een soort van Vlaams nationalistisch discour...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Noord-Frankrijk? Wat heeft Vlaanderen daarmee te maken? Ah ja, een vervlaamsing van Noord-Frankrijk, zeker:lol: . Sorry guys, in Frankrijk is de voertaal het Frans.8)

Inderdaad. Dat heeft tot gevolg (gehad) dat het Nederlands, het Bretoens en het Baskisch bedreigd waren/zijn.

ossaert 17 december 2004 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Nee, het is helemaal geen Frans nationalistisch discour, maar een soort van Vlaams nationalistisch discour...

Lezen wat er staat, jongen, namelijk dat het oorspronkelijke schilderij in een Frans nationalistisch discours past.

instromaniac 17 december 2004 17:15

Is er gebrek aan discussievoer of zo dat er zo'n irrelevante topics worden gestart?

jOOSt 17 december 2004 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

:? De site van die jongens staat alleen in het Frans, ik begrijp jouw probleem niet...
http://www.jiflandre.com/

Tyr de Dietser 17 december 2004 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Lezen wat er staat, jongen, namelijk dat het oorspronkelijke schilderij in een Frans nationalistisch discours past.

Je hebt gelijk. Mijn excuses.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Is er gebrek aan discussievoer of zo dat er zo'n irrelevante topics worden gestart?

Is er een tekort aan interessante mensen, dat je denkt dat we zo'n onnuttige bijdragen kunnen gebruiken?

instromaniac 17 december 2004 17:51

Ik bedoel maar, mr. Tyr, dat deze topic nogal belachelijk is, gezien bijna iedere organizatie of wat dan ook paradies maakt op bestaande afbeeldingen. Het was ook een beetje in navolging van het topic over "God tegen separatisme" en "Nuts".
Ik zie trouwens niet en, net zoals bij "Nuts", wat dit te maken heeft met communautaire discussies.

Tyr de Dietser 17 december 2004 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik bedoel maar, mr. Tyr, dat deze topic nogal belachelijk is, gezien bijna iedere organizatie of wat dan ook paradies maakt op bestaande afbeeldingen. Het was ook een beetje in navolging van het topic over "God tegen separatisme" en "Nuts".
Ik zie trouwens niet en, net zoals bij "Nuts", wat dit te maken heeft met communautaire discussies.

Daarmee heb je natuurlijk gelijk. Maar de BU'ers zijn een ras apart. Nee, dat is niet waar, de blanken onder hen vallen natuurlijk onder het blanke ras, net als jij (vermoed ik) en ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be