![]() |
Schandmarsen
Bent u voor of tegen schandmarsen als bestraffing voor overtreders van coronaregels?
Achtergrond: het Chinese voorbeeld dienaangaande: https://edition.cnn.com/2021/12/30/c...hnk/index.html |
Ik ben voor, dan wordt het extra duidelijk hoe nazi het beleid is.
|
Ik had eerst gedacht dat ze helden aan 't eer bewijzen waren maar nee.
|
Ik ben voor, zo weet het (Chinese) volk wie ze straks Grote Leider moet maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Europa gebeurt het beschamen subtieler. Nederlandse 'journalisten' bijvoorbeeld 'interviewen' uit Belgiƫ terugkerende Nederlanders en stellen beschuldigende vragen om hen te beschamen. Ook uit de lichaamstaal van de journalisten blijkt afkeur. Schandmarsen en de nieuwe journalistiek zijn gewoon een vorm van nudging, tegenwoordig de meeste geliefde vorm van beleid voeren door politici en hun collaborateurs.
|
Citaat:
Wat overtreders van de sociale regels gaan bestraffen is zinloos. Die maatregelen hadden al lang kunnen weg geweest zijn moest men de Wappies maanden geleden gedwongen hun spuit gegeven hebben. Men zou beter door de zure appel bijten, en de Wappies opsporen, inrekenen, onder dwang vaccineren en terug laten loslopen in afwachting van de volgende spuit binnen een paar maand. Zo krijgen we wat het doel altijd moest zijn : 100% vaccinatiegraad . |
Ik zie dat wel zitten zo marsjeren op zijn Chinees met de voeten tot hoofdhoogte.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De leeftijd eh. |
Citaat:
Als ze dus beginnen met "jamaar het leven van oude mensen" dan is het eerste wat je moet doen, te stellen dat het leven van oude mensen niks waard is, en we ze beter allemaal een spuit zouden geven, want het zijn lastigaards waar de maatschappij beter van af is. Dan staat de nudger daar met zijn mond vol tanden he :-) Je kan enkel maar mensen "beschamen" die denken dat ze zich aan zekere "ethische waarden" moeten houden. Van zodra je begint met die aan diggelen te kloppen op een opzichtige manier, lukt het U opzadelen met een schuldgevoel en schaamte niet meer. De tweede stap is om de schaamte om te keren, tegen de nudger. Hem te vragen of hij niet in de grond zakt van schaamte door mee te doen met de dwingelanden, zoals de collaborateurs destijds. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar zelfs binnen Vlaanderen zijn de regels nooit gelijk geweest, wat er duidelijk op wijst dat maar doet wat men wil, in het uitvaardigen van coronaregels. Een schade dat iemand ook maar denkt dat het overtreden van de coronaregels iets is dat bestarft moet worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be