Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   BMW bestverkopende wagen in België. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262745)

Dadeemelee 4 januari 2022 19:24

BMW bestverkopende wagen in België.
 
Ik weet niet of ze bij BMW daar zo kontent van zijn. Ooit was BMW een anti-Mercedes en anti ggd auto.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220104_96226781

CLAESSENS Joris 4 januari 2022 19:47

:roll: Met zo veel "families en jongeren die je niet bij herkomst mag noemen" (they whoes names shouldn't not be spoken!...) in België verbaast zich daar toch niemand over? Elk fotoverslag van dat soort is reclame voor BMW, AUDI of duurder...
:-D:lol::lol:

Dadeemelee 4 januari 2022 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9859229)
:roll: Met zo veel "families en jongeren die je niet bij herkomst mag noemen" (they whoes names shouldn't not be spoken!...) in België verbaast zich daar toch niemand over? Elk fotoverslag van dat soort is reclame voor BMW, AUDI of duurder...
:-D:lol::lol:

Nah, hier in het dorp staat voor 1 van de 5 huizen een BMW en het is een ‘boerendorp’, patsers kennen we hier niet. Zeer groot gedeelte zwarte stationwagen’s. Waarschijnlijk lease of tweedehands lease.

Blue Sky 4 januari 2022 21:16

Aangezien BMW rijders doorgaans Blaaskaken Met Weinig verstand zijn, belooft dit niet veel goeds.

Met de regelmaat van een klok halen "sportieve" BMW chauffeurs de pers wanneer ze weer eens de verkeersregels flagrant aan hun laars lappen of wanneer ze hun zelfverklaarde fantastische rijkunsten kunnen demonstreren door hun bolide in de gevel van een of ander huis te boren.

https://www.youtube.com/watch?v=1S4-G8N8wWw

https://www.hln.be/mol/levensgevaarl....google.com%2F

https://www.hln.be/aartselaar/bestuu...-a12~af01b8e2/

https://www.hln.be/haaltert/bestuurd...fe9/203478480/

https://www.hln.be/rotselaar/bmw-boo...685/101044388/

Enfin, vooral leeghoofden rijden met BMW. Ik hoop dus niet dat dit wil zeggen dat bijvoorbeeld door externe factoren zoals corona en de invloed ervan op de hersenen, de relatief toegenomen verkoopcijfers impliceren dat het aantal leeghoofden in de maatschappij is toegenomen.

Dadeemelee 4 januari 2022 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9859286)
Aangezien BMW rijders doorgaans Blaaskaken Met Weinig verstand zijn, belooft dit niet veel goeds.

Met de regelmaat van een klok halen "sportieve" BMW chauffeurs de pers wanneer ze weer eens de verkeersregels flagrant aan hun laars lappen of wanneer ze hun zelfverklaarde fantastische rijkunsten kunnen demonstreren door hun bolide in de gevel van een of ander huis te boren.

https://www.youtube.com/watch?v=1S4-G8N8wWw

https://www.hln.be/mol/levensgevaarl....google.com%2F

https://www.hln.be/aartselaar/bestuu...-a12~af01b8e2/

https://www.hln.be/haaltert/bestuurd...fe9/203478480/

https://www.hln.be/rotselaar/bmw-boo...685/101044388/

Enfin, vooral leeghoofden rijden met BMW. Ik hoop dus niet dat dit wil zeggen dat bijvoorbeeld door externe factoren zoals corona en de invloed ervan op de hersenen, de relatief toegenomen verkoopcijfers impliceren dat het aantal leeghoofden in de maatschappij is toegenomen.

Je moet het relativeren. Het feit dat ze het best verkopen is ook omdat ze ‘de nieuwe Mercedes’ geworden zijn (statussymbool). De ‘nieuwe’ BMW road ragers zijn Audi, Volvo en Skoda.

maddox 5 januari 2022 06:24

Blijkbaar BMW gekregen van de werk-lease maatschappij Dadeemelee?

Onzijdig 5 januari 2022 06:31

BMW is de best verkochte wagen in België doch dat wil niet zeggen dat het ook de beste koop is.

fred vanhove 5 januari 2022 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9859395)
BMW is de best verkochte wagen in België doch dat wil niet zeggen dat het ook de beste koop is.

Volgens mij worden de meeste BMW's niet verkocht. De meeste nieuwe auto's zijn nu leasings. Af en toe nog eens een welgestelde gepensioneerde die bij zichzelf zegt...ach het zal wel onze laatste auto zijn.

Blue Sky 6 januari 2022 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9859516)
Volgens mij worden de meeste BMW's niet verkocht. De meeste nieuwe auto's zijn nu leasings. Af en toe nog eens een welgestelde gepensioneerde die bij zichzelf zegt...ach het zal wel onze laatste auto zijn.

Klopt, dat verklaart hoofdzakelijk hun thans relatief goede verkoopcijfers door bedrijven en zakenmensen, mede doordat in het algemeen de autoverkoop van nieuwe wagens (door onder meer particulieren ) vorig jaar, net als het jaar ervoor, bedroevend was.

Dadeemelee 6 januari 2022 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9860574)
Klopt, dat verklaart hoofdzakelijk hun thans relatief goede verkoopcijfers door bedrijven en zakenmensen, mede doordat in het algemeen de autoverkoop van nieuwe wagens (door onder meer particulieren ) vorig jaar, net als het jaar ervoor, bedroevend was.

Mede door gebrek aan onderdelen (ao chips) waardoor de productie meermaals stilviel. De verkoop van tweedehandswagens bereikte een piek vorig jaar.

dalibor 6 januari 2022 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9859516)
Volgens mij worden de meeste BMW's niet verkocht. De meeste nieuwe auto's zijn nu leasings. Af en toe nog eens een welgestelde gepensioneerde die bij zichzelf zegt...ach het zal wel onze laatste auto zijn.

Een leasingwagen is ook een verkochte wagen he. Van de fabrikant aan de leasingmaatschappij.

Skobelev 6 januari 2022 10:24

We gaan die 1 en 2 serie toch geen BMW noemen? Dat is van willen maar niet kunnen.

Of die X modellen? bweikes.

Pol Dolf 6 januari 2022 11:10

for rich people

Micele 6 januari 2022 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9860608)
Een leasingwagen is ook een verkochte wagen he. Van de fabrikant aan de leasingmaatschappij.

Ook de kortetermijn in- en uitschrijvingen van de handelaar, de zogezegde daginschrijvingen. Maar dat zullen wel enkel die handelaars doen om hun cijfers op te smukken.

De sjoemelcijfers van 2018 en 2019:

Citaat:

https://autonieuws.be/uitlaat/5082-i...e-voorspelling

04 februari 2020

Nu de inschrijvingscijfers voor januari 2020 bekend zijn kunnen we de eindbalans opmaken van de inschrijvingen van nieuwe auto’s in 2019. Zoals elk jaar is het immers zaak om ook rekening te houden met de auto’s die binnen de maand weer worden uitgeschreven, een praktijk die vaak voorkomt, de totale balans enigszins verandert en duidelijk maakt dat brutocijfers altijd met een korreltje zout genomen moeten worden.

Die korte termijninschrijvingen van nieuwe auto’s gebeuren op naam van de invoerder of van gespecialiseerde herverkopers, die de auto’s met grote kortingen in bulk aankopen, inschrijven, binnen de maand terug uitschrijven en doorverkopen als reeds ingeschreven nieuwe auto’s met 0 kilometer op de teller.

Vorig jaar waren er 550.003 inschrijvingen van nieuwe auto’s in ons land, wat ongeveer exact even veel was als in 2018 (549.632 of 0,07% meer). Als we echter willen weten hoeveel mensen en bedrijven die nieuwe auto’s ook effectief voor eigen gebruik inzetten moeten we van die aantallen dus de binnen de maand terug uitgeschreven auto’s aftrekken.

De nettocijfers na aftrek van de uitschrijvingen binnen de maand lagen in 2018 op 527.991 stuks en vorig jaar op 515.051. In totaal werden dit jaar dus al 34.952 auto’s binnen de maand uitgeschreven (in 2019 werden in januari 21.641 auto’s uitgeschreven). Dat is erg veel en duidt dus op een structureel gegeven. Eigenlijk is dat een vorm van bedrog.

De klant is niet het slachtoffer

Het is echter niet de klant die hierdoor wordt bedrogen, want hij wordt er zelfs beter van omdat hij zo een groter aanbod aan nieuwe auto’s heeft die tegen flinke kortingen worden verkocht omdat ze al eens ingeschreven waren. De constructeurs kiezen voor deze werkwijze omdat ze vaak overdreven volumedoelstellingen opgedrongen krijgen van hun moederhuis (de fabrieken moeten draaien). Die doelstellingen kunnen ze niet halen met de normale verkopen alleen, dus lossen ze dat probleem op door aanzienlijke volumes aan nieuwe auto’s via een daginschrijving in de parallelle handel te dumpen. Daardoor halen ze hun volumebonussen binnen en houden ze het moederhuis tevreden.

Vaak zijn het echter niet de concessiehouders van het merk die die nieuwe auto’s met daginschrijving doorverkopen aan eindklanten, maar wel handelaars zoals Cardoen. Dat is vaak een streep door de rekening van de concessiehouders die aan een hele reeks strenge normen moeten voldoen en verplicht worden tot aanzienlijke investeringen, terwijl de andere, parallelle verkoopkanalen, die verplichtingen niet hebben en door de aanzienlijke kortingen die de merken bij die eerste verkoop toekennen bovendien soms voordeliger zijn voor gelijkaardige voertuigen.

Zo is het in ons land zo goed als onmogelijk een Fiat 500 te vinden die nog niet ingeschreven is geweest op naam van een autohandelaar of de fabrikant. Daarom staat de Fiat 500 elk jaar trouwens op het podium van de meest verkochte bedrijfswagens, terwijl zo goed als geen enkele onderneming zo’n kleine Fiat als firmawagen inzet.

2020 wordt een recordjaar

Voor 2020 verwachten we trouwens een recordjaar qua inschrijvingen. Dat zal zeker mee bewerkstelligd worden door de daginschrijvingen, maar ook door de (die daginschrijvingen ongetwijfeld sterk beïnvloedende) Europese norm van 95g gemiddelde CO2-uitstoot in 2020 én het gebrek aan duidelijkheid op politiek vlak. [....]
De netto inschrijvingscijfers van de coronajaren 2020 en 2021 vind ik (nog) nergens, wie weet geraakt dat ook in februari (2022) op msm.

chris k 6 januari 2022 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9859286)
Aangezien BMW rijders doorgaans Blaaskaken Met Weinig verstand zijn, belooft dit niet veel goeds.

Met de regelmaat van een klok halen "sportieve" BMW chauffeurs de pers wanneer ze weer eens de verkeersregels flagrant aan hun laars lappen of wanneer ze hun zelfverklaarde fantastische rijkunsten kunnen demonstreren door hun bolide in de gevel van een of ander huis te boren.

https://www.youtube.com/watch?v=1S4-G8N8wWw

https://www.hln.be/mol/levensgevaarl....google.com%2F

https://www.hln.be/aartselaar/bestuu...-a12~af01b8e2/

https://www.hln.be/haaltert/bestuurd...fe9/203478480/

https://www.hln.be/rotselaar/bmw-boo...685/101044388/

Enfin, vooral leeghoofden rijden met BMW. Ik hoop dus niet dat dit wil zeggen dat bijvoorbeeld door externe factoren zoals corona en de invloed ervan op de hersenen, de relatief toegenomen verkoopcijfers impliceren dat het aantal leeghoofden in de maatschappij is toegenomen.

Reden waarom sommige met BMW of ander merk zo het varken uithangen .....grootste deel zijn firma wagen en dan dragen ze er geen zorg voor ....auto kapot dan staat er een andere klaar.

Micele 6 januari 2022 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9859218)

Ik weet niet of ze bij BMW daar zo kontent van zijn. Ooit was BMW een anti-Mercedes en anti ggd auto.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220104_96226781

BMW meest verkocht en Mercedes diesel zal dan de algemeen de meest teruggeroepen wagen zijn. Algemeen 800.000 stuks, wegens verhoogd brandrisico.

En in verdieselt Belgium zullen er wel relatief veel rijden

Soit reeds fait divers bij plofwagens.

Citaat:

https://www.auto55.be/nieuws/33993-b...lijk-leverbaar

Brandrisico bij 800.000 Mercedessen, maar vervangonderdelen zijn ‘moeilijk leverbaar’

Een mogelijk lek bij de koelvloeistofpomp kan in extreme gevallen bij 800.000 Mercedessen voor brandgevaar zorgen. Een terugroepactie wordt zo snel mogelijk opgestart, maar het merk beschikt momenteel over onvoldoende onderdelen om meteen tot actie over te gaan.

Rij zo weinig mogelijk

Getroffen zijn dieselvoertuigen van het gros van de modellen die Mercedes sinds januari 2017 in catalogus houdt. Het gaat om de Mercedes GLC, GLE, GLS, C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse en de G-Klasse met motorversies OM 654 of 656. De laatste exemplaren die onder de terugroepactie vallen liepen pas in oktober van 2021 van de band.

Alle 800.000 klanten krijgen van Mercedes een brief om hen te waarschuwen voor het mogelijke probleem. “Onderdelen zijn momenteel soms moeilijk te krijgen, maar toch verwachten we dat de eerste klanten al eind deze maand gecontacteerd worden voor een afspraak”, laat Bastien Van den Moortel, Press Relations Manager bij Mercedes België aan deze redactie weten.

Hoelang de ganse terugroepactie in beslag zou nemen, kon hij niet voorspellen. Intussen raadt het merk bestuurders aan om het gebruik van een getroffen auto zoveel mogelijk te beperken.

Micele 7 januari 2022 13:09

Net in het vrt-nieuws:

BMW zou meer stekkerwagens verkocht hebben dan dieselwagens.

Libro 7 januari 2022 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9861677)
Net in het vrt-nieuws:

BMW zou meer stekkerwagens verkocht hebben dan dieselwagens.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...n-wagens-2021/

40% van de verkopen betrof een auto met elektrische motor waarvan de helft EV.

Micele 7 januari 2022 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9861994)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...n-wagens-2021/

40% van de verkopen betrof een auto met elektrische motor waarvan de helft EV.

:thumbsup:

Dadeemelee 7 januari 2022 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9861994)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...n-wagens-2021/

40% van de verkopen betrof een auto met elektrische motor waarvan de helft EV.

De EV’s waren bijna allemaal lease. En degenen die ik in het dorp mee weet rondrijden zijn bij mijn weten allemaal zelfstandigen die de auto uiteraard via hun vennootschap aankopen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be