reservespeler |
5 januari 2022 17:06 |
Ilse Pipeleers stapt op bij Open Vld in Diepenbeek.
HBVL 0501-2022
Na Lode Vereeck stapt nu ook Ilse Pipeleers op bij Open Vld in Diepenbeek: “Echt ongehoord”
Diepenbeek - Het politieke landschap in Diepenbeek blijft bewegen. Schepen Ilse Pipeleers, die voor Open Vld zetelde, verlaat de fractie en zal verder zetelen als onafhankelijke. Bij Open Vld valt voorzitter Hendrik Moonen net niet van zijn stoel. “We wisten hier niks van.”
Met een sec bericht aan de media, aan burgemeester Rik Kriekels (N-VA) en aan raadsvoorzitter Karen Alders (Onafhankelijk) maakte schepen Pipeleers haar beslissing woensdag kenbaar. “Ik verlaat de Open Vld, maar blijf wel doorwerken als onafhankelijk schepen”, luidt het. “Ik voelde me niet langer thuis in de partij en ben de interne politieke spelletjes beu. Ik blijf me wel toeleggen op mijn bevoegdheden als schepen van Vrije tijd en op het uitvoeren van het bestuursakkoord dat ik mee hielp schrijven.”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220105_94234782
Tja, als de plaatselijke voorzitter dit niet zag aankomen, dan is het een teken dat hij niet bezig is met de politiek of ..., of dat de lokale politici het nationale beleid beu zijn.
Ik gok op het tweede.
|