Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Vreemd: man krijgt levenslang voor abortus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262777)

Karel Martel B 6 januari 2022 19:45

Vreemd: man krijgt levenslang voor abortus

https://www.dailymail.co.uk/news/art...iled-life.html

Citaat:

Jealous boyfriend, 35, who killed his girlfriend's unborn baby after punching her in the stomach because he resented 'feeding and raising another man's child' is jailed for life

Asa Davison attacked girlfriend Isabelle Irish while she was 29 weeks pregnant

He deliberately kicked and punched her in the stomach to destroy her child

Miss Irish was later taken to hospital and a scan detected no fetal heartbeat

Davison was found guilty of the lesser-known offence of child destruction under the Infant Life Preservation Act (1929) and jailed for life

cookie monster 10 januari 2022 01:45

Dat zo iemand levenslang krijgt , prima zelfs + psychiatrisch onderzoek !!
Wat geeft hem het recht zijn (zwangere) vriendin bijeen te koeken ,
en al zo de foetus te doden ?? Wat voor een vuile smerige klootzak is zo iemand !!
Geef me 1 zinnige reden , om zoiets toe te laten ??

Karel Martel B 10 januari 2022 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9864196)
Geef me 1 zinnige reden , om zoiets toe te laten ??

De vraag is, waarom krijgen vrouwen geen gelijkaardige straffen als ze hun ongeboren kinderen vermoorden?

Bovenbuur 10 januari 2022 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9864232)
De vraag is, waarom krijgen vrouwen geen gelijkaardige straffen als ze hun ongeboren kinderen vermoorden?

Omdat dit geen zorgvuldige beslissing was waarbij de belangen van zowel kind als ouders zijn afgewogen. Dit ging om hem, hij wilde zijn claim over haar leven en lichaam via fysiek geweld verankeren. Maar dat snapte jij ook al wel.

Volgende stelling: "Waarom mag euthanasie wel, maar mag ik niet willekeurige oude mensen afknallen?"

patrickve 10 januari 2022 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9864232)

:lol:

Omdat het aan de vrouw is van te beslissen he.

TheFourHorsemen 10 januari 2022 10:20

Trololo

Karel Martel B 10 januari 2022 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9864346)
Omdat dit geen zorgvuldige beslissing was waarbij de belangen van zowel kind als ouders zijn afgewogen. Dit ging om hem, hij wilde zijn claim over haar leven en lichaam via fysiek geweld verankeren. Maar dat snapte jij ook al wel.

Maar waarom het grote verschil?

De vrouw beslist: niks. nada.

De man beslist: levenslang.

Hoe verklaar je die uitersten?

Het klompje cellen is opeens geen klompje cellen als de man beslist het te aborteren?

patrickve 10 januari 2022 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9864368)

Omdat het een parasiet is van het vrouwenlichaam, niet van het mannenlichaam. Als een vrouw haar lichamelijke ondersteuning van een ander wezen wil onttrekken is dat haar recht. Maar die man zijn lichaam heeft niks te ondersteunen he.

Abortus is geen "recht op moord". Het is een "recht op trek uw plan zonder mijn lichaam".

Citaat:

Het klompje cellen is opeens geen klompje cellen als de man beslist het te aborteren?
Het gaat niet om de moord op een kleine maar op het aanvallen van een vrouw he. Een vrouw heeft het RECHT om haar kleine willen te houden he. DAT recht heeft die man geschonden.

TheFourHorsemen 10 januari 2022 10:29

Citaat:

Als een willekeurig persoon mijn vinger afhakt (een klompje cellen), wordt hij daar ook voor gestraft hoor.

De schoofzak 10 januari 2022 12:25

Citaat:

Het moet in de juiste buik zitten.
Ik zie geen probleem.

De schoofzak 10 januari 2022 12:26

Net zoals ikzelf over mijn levenseinde kan beslissen.
Het is een leven. Maar niet het jouwe.
Het is moord. Maar moord op mijn eigen. Dat mag dus.

Bovenbuur 10 januari 2022 12:42

Citaat:

Niet "de" man, een man. Hij is niet de vader, of vind in ieder geval zelf dat hij dat niet is, hij is een jaloerse andere gast die besloten heeft dat deze vrouw niet van iemand anders zwanger mag zijn, en dat hij er dus maar eens lekker op in gaat timmeren.

Of zoals ik het net samenvatte:

Citaat:

Volgende stelling: "Waarom mag euthanasie wel, maar mag ik niet willekeurige oude mensen afknallen?"

Bovendien is 29 weken zwanger ruim te laat voor veruit de meeste abortuswetten, en zou het dus zelfs als de ouders beslissen al gauw legaal gezien babymoord zijn.

patrickve 10 januari 2022 12:58

Citaat:

Ik heb dat ook altijd spijtig gevonden.

morte-vivante 10 januari 2022 13:33

Citaat:

29 weken. Ook op 29 weken is abortus verboden, mits striks afgelijnde uitzonderingen

:roll:

CLAESSENS Joris 10 januari 2022 15:15

Citaat:

Kom zeg! Bij een geplande abortus worden NOOIT de belangen van het kind afgewogen...
Op zijn best komt men met argumenten die de visie van de aborterende omschrijven, niet die van het kind want die heeft er geen...

De hier aangehaalde hypocrisie is er wel degelijk...
En nog andere ook...
Voor dierenrechten wordt ik weet niet hoe hard gestreden, net omdat ze weerloos en stemloos zijn...
Bij een abortus wordt de weerloosheid en stemloosheid van het kind net een 'reden' om te stellen dat het géén rechten heeft...
Bij de voorstanders van postnatale abortus (waaronder een paar van de indieners van het voorstel tot uitbreiding op er van) gaat het zelfs nog verder...
Daar zou(den) de maker(s) van de vrucht totale zeggenschap er over hebben...

TheFourHorsemen 10 januari 2022 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9864734)
Kom zeg! Bij een geplande abortus worden NOOIT de belangen van het kind afgewogen...
Op zijn best komt men met argumenten die de visie van de aborterende omschrijven, niet die van het kind want die heeft er geen...

Citaat:

De hier aangehaalde hypocrisie is er wel degelijk...
En nog andere ook...
Voor dierenrechten wordt ik weet niet hoe hard gestreden, net omdat ze weerloos en stemloos zijn...
Bij een abortus wordt de weerloosheid en stemloosheid van het kind net een 'reden' om te stellen dat het géén rechten heeft...
Bij de voorstanders van postnatale abortus (waaronder een paar van de indieners van het voorstel tot uitbreiding op er van) gaat het zelfs nog verder...
U vergelijkt hier appelen met peren. Namelijk volwassen dieren met embryo's.

Ook dierenembryo's hebben op dat vlak geen rechten. Als u abortus wil doen bij uw hond, kan dat zeer eenvoudig.

De 'dierenrechten' beschermen uw kat of hond helemaal niet voor abortus.

Bovenbuur 10 januari 2022 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9864734)

Maar dat is in deze zaak helemaal niet aan de orde. Voor of tegen abortus, deze man is niet verwant aan het kind, of zegt dat op zijn minst zelf niet te zijn. Dus hij zou nog steeds nul zeggenschap over de vrucht hebben.

cookie monster 10 januari 2022 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9864528)
Hij is niet de vader, of vind in ieder geval zelf dat hij dat niet is

Stel dat die wel de vader zou zijn geweest ....
Citaat:

Zelfs al zou hij wel de vader zijn , dan ook mag die er niet op kloppen !!
Het zou een vuile smeerlap zijn !! Trouwens .... ,
dit gaat niet over abortus , maar mishandeling van de vrouw incluis !!

fox 10 januari 2022 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9861138)

Een vrouw kan haar kind helemaal niet aborteren op 29 weken. Verder ben ik het er wel mee eens dat abortus een beslissing hoort te zijn van beide partners. Als die vader dat ongeboren kind wenst te houden, dan zou dat mogelijk moeten zijn. De vrouw heeft dan uiteraard geen enkele verplichting naar de latere opvoeding toe, maar ik vind het niet correct dat een vrouw dat op haar eentje kan beslissen. Je hebt die kleine met 2 gemaakt, dus de beslissing over het al dan niet houden ervan zou ook van beiden moeten komen. Ik ben het niet eens met mijn lijf, mijn beslissing. Want uiteindelijk gaat het niet alleen over het lijf van die vrouw, het gaat ook over een ongeboren kind.

Bovenbuur 10 januari 2022 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9864806)
Stel dat die wel de vader zou zijn geweest ....

Maar met stel dat komen we niet zover. Stel dat hij wel de vader was, en stel dat hij een pilletje had gebruikt in plaats van te meppen, en stel dat hij het na 4 weken had gedaan ipv 29, en stel dat de vrouw het ermee eens was, en stel dat hij dan nog steeds levenslang had gekregen, dan was de wereld toch verschrikkelijk oneerlijk!

Er was laatst nog zo'n draad over een of andere complottheorie omtrent corona. De eerste bewering die je googlede bleek al complete onzin, maar stel toch dat het eens waar was... Dat is het niet. Deze zaak is om meerdere belangrijke redenen niet te vergelijken met een normale abortus, en een enkele zwaarwegende reden is al genoeg om de vergelijking onzinnig te maken.

Waarmee ik jou overigens geen ongelijk probeer te geven dat je een andere reden belangrijker vind. Ik denk alleen dat we de "maar stel nou" mensen niet teveel hoeven aan te moedigen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be