Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   1 euro zelftest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262787)

Jan Janssen 7 januari 2022 10:56

1 euro zelftest

2 miljoen Belgen krijgen 2 zelftesten per week aan 1 euro per stuk.

Wordt van ons verwacht om 2 zelftesten per week te doen en voor mijn gezin zou dat aan niet verminderde prijs dan 60 tot 80 euro per week kosten. Goed zot zijn ze.

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20220107_93403317

gertc 7 januari 2022 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9861507)

Wordt van ons verwacht om 2 zelftesten per week te doen en voor mijn gezin zou dat aan niet verminderde prijs dan 60 tot 80 euro per week kosten. Goed zot zijn ze.

0 zelftests kosten 0 euro.

Jan Janssen 7 januari 2022 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9861516)
0 zelftests kosten 0 euro.

Inderdaad, als dit zo belangrijk is voor de volksgezondheid dan zouden ze iedereen die zelftest aanbieden aan 1 euro.

Rudy 7 januari 2022 11:30

Citaat:

Waarom zouden zelftesten steeds belangrijker kunnen worden ?
Voor wie niet ziek is is het pure geldverspilling.

Onzijdig 7 januari 2022 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9861549)
Waarom zouden zelftesten steeds belangrijker kunnen worden ?
Voor wie niet ziek is is het pure geldverspilling.

Die zelftesten zijn een big booming business. Veel geld mee te verdienen, vraag het maar aan de apothekers. Die vragen 7 to 8 euro voor 1 test.

Rudy 7 januari 2022 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9861564)
Die zelftesten zijn een big booming business. Veel geld mee te verdienen, vraag het maar aan de apothekers. Die vragen 7 to 8 euro voor 1 test.

Ik heb er eentje gekocht bij de apotheek, 8 euro, gewoon om eens te proberen. Na de eerste poging heb ik hem in de vuilbak gekieperd.
De dag nadien een afspraak gemaakt bij de apotheek. Dat liep gesmeerd. 0 euro.

De schoofzak 7 januari 2022 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9861564)

Dat zijn geldscheppers man !
Nu moet ik wel zeggen: mijn heksie perfeksie had wat keelpijn, drie weken of zo geleden, en ging bij de apotheek één zelftest halen.
En als 't goed is, zeggen we het ook: omstandige uitleg en tips over hoe gebruiken en hoe aflezen.

Hoofdstraat 7 januari 2022 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9861574)
Ik heb er eentje gekocht bij de apotheek, 8 euro, gewoon om eens te proberen. Na de eerste poging heb ik hem in de vuilbak gekieperd.
De dag nadien een afspraak gemaakt bij de apotheek. Dat liep gesmeerd. 0 euro.

Bij een zelftest kun je nog kiezen of je het aangeeft of niet, en dus quarantaine of niet.

Yolanda 7 januari 2022 12:08

Citaat:

Ik denk niet dat er iemand is die precies weet wat de exacte bedoeling is van die zelftests. Het belang dat aan die zelftests wordt verleend toont alvast aan dat ze weten dat omikron eigenlijk maar een scheet in een fles is.

Een niet-geboosterde die een hoogrisicocontact had bijv. moet vanaf maandag 7 dagen in quarantaine, waarvan hij de laatste 3 dagen een negatieve zelftest moet kunnen voorleggen. Wie gaat dit controleren ?

Rudy 7 januari 2022 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9861592)
Ik denk niet dat er iemand is die precies weet wat de exacte bedoeling is van die zelftests. Het belang dat aan die zelftests wordt verleend toont alvast aan dat ze weten dat omikron eigenlijk maar een scheet in een fles is.

Een niet-geboosterde die een hoogrisicocontact had bijv. moet vanaf maandag 7 dagen in quarantaine, waarvan hij de laatste 3 dagen een negatieve zelftest moet kunnen voorleggen. Wie gaat dit controleren ?

Dat is de eerste keer dat ik hoor dat een zelftest kan dienen als bewijs.

Mambo 7 januari 2022 12:35

Giet er een corona over en kijk 7 dagen Netflix.

elsina 7 januari 2022 13:43

Waarom geld spenderen aan een zelftest?
Je gaat gewoon naar mijngezondheid.be je vult in de vragenlijst dat je wat ziekjes bent, en je krijgt gratis een code voor een pcr test. Dit kan je elke 10 dagen doen, geen kat die daar over gaat vallen.

Yolanda 7 januari 2022 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9861607)
Dat is de eerste keer dat ik hoor dat een zelftest kan dienen als bewijs.

Gewoon uit DS hoor :

Citaat:

Wie nog geen boosterprik kreeg of langer dan vijf maanden geleden de basisvaccinatie ontving, mag vanaf vier ?*dagen uit quarantaine na een hoogrisicocontact mits er tot en met dag zeven een dagelijkse zelftest wordt afgenomen. Ook die mensen hebben dus geen PCR-test meer nodig om de quarantaine te beëindigen.

Het leuke is daarenboven dat die zelftests eigenlijk niet goed werken met omikron waar je beter met een keelwisser kan werken (dixit MVR).

Maar... zo'n keelwissers zijn nog niet op de markt :lol:

Rudy 7 januari 2022 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9861714)
Gewoon uit DS hoor :

Citaat:

Wie nog geen boosterprik kreeg of langer dan vijf maanden geleden de basisvaccinatie ontving, mag vanaf vier ?*dagen uit quarantaine na een hoogrisicocontact mits er tot en met dag zeven een dagelijkse zelftest wordt afgenomen. Ook die mensen hebben dus geen PCR-test meer nodig om de quarantaine te beëindigen.

Het leuke is daarenboven dat die zelftests eigenlijk niet goed werken met omikron waar je beter met een keelwisser kan werken (dixit MVR).

Maar... zo'n keelwissers zijn nog niet op de markt :lol:

Prima. Merci.
Uiteindelijk is dat toch belachelijk. Een dagelijkse zelftest als alternatief. Dat klinkt echt Belgisch. Niet te controleren.
Nu ja, elk doet dan wat hij wilt.
De essentie is dat in een pak situaties de quarantaineperiode wordt ingekort en er terug kan worden werkt. Wie gaat er nu in godsnaam een drietal zelftests kopen.

Onzijdig 7 januari 2022 16:48

Één zelftest kost bij Albert Heyn 3 euro. Goedkoper kon ik hem niet vinden.
Het is wel maximum 2 per klant.

gertc 7 januari 2022 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9861723)
Wie gaat er nu in godsnaam een drietal zelftests kopen.

Joël De Ceulaer.

Jan van den Berghe 7 januari 2022 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9861848)
Één zelftest kost bij Albert Heyn 3 euro. Goedkoper kon ik hem niet vinden.
Het is wel maximum 2 per klant.

Wat ben je ermee als nu blijkt dat er geen zekerheid is over het resultaat?

Rapture 7 januari 2022 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9861849)
Joël De Ceulaer.

Die hamstert die zelftesten gelijk toiletpapier.

Erw 7 januari 2022 20:31

Met een euro koop je een dikke kilo appels.
Ik ga voor de appels :D

worried.civilian 7 januari 2022 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9862033)
Met een euro koop je een dikke kilo appels.
Ik ga voor de appels :D

Een appeltje per dag houdt de dokter weg, als je het hard genoeg gooit natuurlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be