Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Brandveiligheid in garages. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262824)

Garry 9 januari 2022 22:35

Brandveiligheid in garages.
 
Elektrische auto’s binnenkort verboden in parkeergarages?

In Nederland gaan steeds meer stemmen op om elektrische auto’s te verbieden in inpandige en ondergrondse parkeergarages omwille van het risico op hardnekkige branden. Terecht of onnodige paniek? En hoe is de situatie bij ons?


https://gocar.be/nl/autonieuws/elekt...parkeergarages


Appartementencomplexen weigeren elektrische auto’s in garage uit vrees voor brand

VIDEOHoe groot is het brandgevaar als een elektrische auto in een parkeergarage wordt opgeladen? Tientallen verenigingen van eigenaren (VVE’s) zijn er als de dood voor en verbieden laadpalen in de gemeenschappelijke parkeergarage. Nog veel meer VVE’s hebben plannen voor laadpalen in de garage voorlopig in de koelkast gezet.

https://www.ad.nl/auto/appartementen...rand~a9b88e19/

Grote zorgen over ondergronds laden elektrische auto’s vanwege brandgevaar
https://insurex.be/nieuws/grote-zorg...ge-brandgevaar

maddox 9 januari 2022 22:43

Welke simpele ziel gaat een 15 000W verwarmingselement zonder toezicht aan laten staan? Je zou het kunnen vergelijken met het aan laten staan van een deftige "paëlla brander".

Trouwens, het is een harde "spelregel" in mijn hobby. LiPo accu's moeten geladen worden in een vuurvaste container, en er moet altijd iemand toezicht houden. En dat is met recht en reden.

Zucht 9 januari 2022 22:44

Dat wordt grappig. Benzine/Diesels mogen de stad niet meer in, en electrische mogen er niet meer parkeren.

Garry 9 januari 2022 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9864078)
Dat wordt grappig. Benzine/Diesels mogen de stad niet meer in, en electrische mogen er niet meer parkeren.

En sprenkelinstallaties zijn nutteloos tegen een autobrand van een elektrisch voertuig, in tegendeel zelfs want eenmaal de batterij voldoende beschadigt is werkt insijpelend water als stimulerend voor de brand. En eenmaal dat die goed aan het branden is, hoe krijg je hem dan nog uit die ondergrondse garage??? Vooral, je moet je voorstellen dat, eenmaal nog maar alleen elektrisch gereden mag worden, dat die garages vol staan met van die elektrische bakken, de ene steekt de andere aan.

En stel dat ze verboden worden in al die garages, waar gaan ze die dan overal parkeren in de steden????Gebouwen met 50 ?* 60 appartementen waarvan sommige meer dan één auto hebben. En een groot deel van die gebouwen hebben meer dan 60 appartementen. Ik wens ze veel succes van overheidswege.

Ze zijn nog niet goed wakker bij de overheid in Europa hoor. Misschien kunnen ze dan Greta T engageren om die bakken te komen blussen met emmertjes zand.

Johan Daelemans 9 januari 2022 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9864078)
Dat wordt grappig. Benzine/Diesels mogen de stad niet meer in, en electrische mogen er niet meer parkeren.

Iedereen geloofd wat hij wil maar de kans is groot dat het E-verhaal de grootste miskleun wordt van onze EU mandatarissen.
Je weet we, stadsvolk dat van techniek niet de minste notie heeft en zich dan ook zo gedraagt. Wetten maken waarnaar wetenschap en
wetten van de natuur zich zouden moeten plooien. Dat producenten met het mes op de keel kunnen verplicht worden om de meest onzinnige
beslissingen op te volgen dat weet iedereen.
Maar ... wetenschap en natuurwetten vegen hun ballen aan politici en hun fantasie.

Garry 10 januari 2022 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9864103)
Iedereen geloofd wat hij wil maar de kans is groot dat het E-verhaal de grootste miskleun wordt van onze EU mandatarissen.
Je weet we, stadsvolk dat van techniek niet de minste notie heeft en zich dan ook zo gedraagt. Wetten maken waarnaar wetenschap en
wetten van de natuur zich zouden moeten plooien. Dat producenten met het mes op de keel kunnen verplicht worden om de meest onzinnige
beslissingen op te volgen dat weet iedereen.
Maar ... wetenschap en natuurwetten vegen hun ballen aan politici en hun fantasie.

Zoals al iedere keer zo geweest, de groen zitten mee in de regering en dat gaan we geweten hebben, zo simpel is het. Het is het partijtje met het programma waar amper vijf man en een paardenkop voor gestemd heeft maar dat heeft het hier voor het zeggen.

Het is van , " Uitvoeren wat wij willen of we doen de regering vallen", en de schrik voor nieuwe verkiezingen is zo immens groot bij de traditionele partijen dat ze lijdzaam buigen voor groen en ons opzadelen met de grootst idiote maatregelen die ten kosten gaan van onze welvaart. Maatregelen die vooral gesteund worden door een bende snotneuzen die graag spijbelen maar die zelf nog voor geen cent hebben bijgedragen aan de maatschappij.

Als de bende maar groot genoeg is. Als er slechts 5 spijbelaars zouden zijn werden ze gestraft door de school. Nu wordt de spijbelbende gesteund door de scholen want, iedere leerling betekend geld voor de school en als ze zich tegen die spijbelaars zou verzetten, die bende zou zo maar eens naar een andere school moeten verhuizen, hoeveel zou dat schelen in de schoolkassa.

Eigenlijk zouden die scholen moeten gestraft worden door de overheid maar ja, zelfde verhaal, dan krijgen ze groen weer tegen, dus kop dicht en laten betijen.

Johan Daelemans 10 januari 2022 00:38

Zeer zeker het weten waard.


maddox 10 januari 2022 06:36

Maar, de oplossing voor die "elektrische voertuigbranden" is zeer simpel. Er is een Lithium gebaseerde accu die op zichzelf niet kan branden. LiFePo4.

Ze is alleen een tikje zwaarder per opgeslagen vermogen.

En natuurlijk, met zelfs een kleine accu is het elektrisch vermogen van zodanige aard er mooie fikjes mee gestookt kunnen worden, zonder dat de accu zelf meedoet. Zelfs GSM's kunnen ontploffen, en da's met een 6 tot 20W accu...

reservespeler 10 januari 2022 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9864081)
En sprenkelinstallaties zijn nutteloos tegen een autobrand van een elektrisch voertuig, in tegendeel zelfs want eenmaal de batterij voldoende beschadigt is werkt insijpelend water als stimulerend voor de brand. En eenmaal dat die goed aan het branden is, hoe krijg je hem dan nog uit die ondergrondse garage??? Vooral, je moet je voorstellen dat, eenmaal nog maar alleen elektrisch gereden mag worden, dat die garages vol staan met van die elektrische bakken, de ene steekt de andere aan.

En stel dat ze verboden worden in al die garages, waar gaan ze die dan overal parkeren in de steden????Gebouwen met 50 ?* 60 appartementen waarvan sommige meer dan één auto hebben. En een groot deel van die gebouwen hebben meer dan 60 appartementen. Ik wens ze veel succes van overheidswege.

Ze zijn nog niet goed wakker bij de overheid in Europa hoor. Misschien kunnen ze dan Greta T engageren om die bakken te komen blussen met emmertjes zand.

Bij ons moeten appartementen 1,5 parkeerplaats / appartement voorzien. Soms volstaat dat nog niet, dit mag boven- en ondergronds.

Garry 10 januari 2022 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9864221)
Maar, de oplossing voor die "elektrische voertuigbranden" is zeer simpel. Er is een Lithium gebaseerde accu die op zichzelf niet kan branden. LiFePo4.

Ze is alleen een tikje zwaarder per opgeslagen vermogen.

En natuurlijk, met zelfs een kleine accu is het elektrisch vermogen van zodanige aard er mooie fikjes mee gestookt kunnen worden, zonder dat de accu zelf meedoet. Zelfs GSM's kunnen ontploffen, en da's met een 6 tot 20W accu...

Micele had het ergens al over chineese batterijen die de oorzaak zouden zijn en de andere niet. Voor een reglementering is dat onderscheid van geen belang natuurlijk als dat al zo zou zijn. Het is poep simpel om zaken in China te laten produceren en ze op de markt te brengen zogezegd geproduceerd in Australië. Hoe moeten ze daar een onderscheid in maken. Dat zou het zelfde zijn als bij de LPG installaties zeggen, " met een gastank van Duitsland mag je in de parkeerruimte en met een van Frankrijk niet."

Overigens, die bakken staan allemaal naast elkaar in de parkeerruimte, als er één van in de fik gaat branden ze een kwartier later allemaal.

Herr Flick 10 januari 2022 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9864103)
Iedereen geloofd wat hij wil maar de kans is groot dat het E-verhaal de grootste miskleun wordt van onze EU mandatarissen.
Je weet we, stadsvolk dat van techniek niet de minste notie heeft en zich dan ook zo gedraagt. Wetten maken waarnaar wetenschap en
wetten van de natuur zich zouden moeten plooien. Dat producenten met het mes op de keel kunnen verplicht worden om de meest onzinnige
beslissingen op te volgen dat weet iedereen.
Maar ... wetenschap en natuurwetten vegen hun ballen aan politici en hun fantasie.

Vorige week was er een herhaling van Top Gear, ... van x aantal jaar geleden. James May voorspelde het daar al en de argumenten zijn nog steeds staalhard. Ellentrieken auto's gaan het niet halen, het enige huidige alternatief is waterstof. (ja ik weet dat het duur is om het te produceren, maar je hebt als je kernenergie hebt die productie wel volledig zelf in handen en ze is schoon )

Herr Flick 10 januari 2022 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9864221)
Maar, de oplossing voor die "elektrische voertuigbranden" is zeer simpel. Er is een Lithium gebaseerde accu die op zichzelf niet kan branden. LiFePo4.

Ze is alleen een tikje zwaarder per opgeslagen vermogen.

En natuurlijk, met zelfs een kleine accu is het elektrisch vermogen van zodanige aard er mooie fikjes mee gestookt kunnen worden, zonder dat de accu zelf meedoet. Zelfs GSM's kunnen ontploffen, en da's met een 6 tot 20W accu...

Het grote probleem is ook de hitte die die branden veroorzaakt, alles wat in de buurt zit, vliegt spontaan in de fik.

In parkeergarages heb je het probleem dat dus de struktuur van het gewapend beton verzwakt kan geraken door die hoge temperatuur. en om een electrische auto in een bluscontainer te zetten in een ondergrondse garage, ... niet simpel.

Micele 10 januari 2022 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9864078)
Dat wordt grappig. Benzine/Diesels mogen de stad niet meer in, en electrische mogen er niet meer parkeren.

De electrische mogen overal, en diesels / benzine nergens meer in wegens giftige uitlaatgassen en omdat ze regelmatig wel eens spontaan branden.

Nu roepen ze zelfs al de brandweer en de gascontrole van Fluvius omdat er idioten hun plofwagens lieten warmdraaien in de ondergrondse garage, de stank bereikte het flatgebouw. :roll:

Citaat:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220109_96585672

Verdachte gasgeur in flatgebouw blijkt afkomstig van… uitlaatgassen

Hasselt
Vandaag om 06:00

Zaterdagavond is de brandweer Zuid-West Limburg opgeroepen omdat er een gasgeur was waargenomen in een flatgebouw in de Bosstraat in Hasselt. Ook Fluvius kwam ter plekke, maar de gasmetingen bleken negatief. De geur werd toegeschreven aan uitlaatgassen van geparkeerde auto‘s die in de ondergrondse garage langer dan normaal draaiend stonden. Groot ongemak was er niet. Na een grondige ventilatie was het probleem van de baan.

Micele 10 januari 2022 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9864410)
Vorige week was er een herhaling van Top Gear, ... van x aantal jaar geleden. James May voorspelde het daar al en de argumenten zijn nog steeds staalhard. Ellentrieken auto's gaan het niet halen, het enige huidige alternatief is waterstof. (ja ik weet dat het duur is om het te produceren, maar je hebt als je kernenergie hebt die productie wel volledig zelf in handen en ze is schoon )

Hilarische idioten hé. Voor het amusement van de petrolheads.

En dat in UK waar bet bestverkochte automodel van 2021 electrisch is. :-D

Micele 10 januari 2022 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9864069)
Elektrische auto’s binnenkort verboden in parkeergarages?

In Nederland gaan steeds meer stemmen op om elektrische auto’s te verbieden in inpandige en ondergrondse parkeergarages omwille van het risico op hardnekkige branden. Terecht of onnodige paniek? En hoe is de situatie bij ons?

En welke duistere stemmen mogen dat wel zijn? :lol:
Die dat echt vrezen zou ik aanraden direct te verhuizen, is beter voor hun nachtrust. ;-)

Citaat:

https://gocar.be/nl/autonieuws/elekt...parkeergarages

Appartementencomplexen weigeren elektrische auto’s in garage uit vrees voor brand

VIDEOHoe groot is het brandgevaar als een elektrische auto in een parkeergarage wordt opgeladen? Tientallen verenigingen van eigenaren (VVE’s) zijn er als de dood voor en verbieden laadpalen in de gemeenschappelijke parkeergarage. Nog veel meer VVE’s hebben plannen voor laadpalen in de garage voorlopig in de koelkast gezet.

https://www.ad.nl/auto/appartementen...rand~a9b88e19/

Grote zorgen over ondergronds laden elektrische auto’s vanwege brandgevaar
https://insurex.be/nieuws/grote-zorg...ge-brandgevaar
Meer links heb je niet gevonden? In hoeveel appartementscomplexen was er brandt bij het laden van een stekkerwagen? Cijfers pls.

Compleet belachelijk, als men bedenkt dat zelfs de zwaarste laadstations ondergronds mogen staan, en dikwijls 24/24 h open zijn . Allemaal krijgen ze een vergunning van Noorwegen tot China. Niet alleen traag laden maar ook DC-snelladen.

Typisch hilarische stemmingmakerij dus.

Bepaalde petrolheads klikken zulke titels wel graag aan. Het maakt hun alvast minder ongelukkig, ofzo?

2021- Nederland had 19,3 % aandeel nieuw ingeschreven puur electrische wagens 19,3% BEV en 31,6% benzine-hybrides en 0,3% diesel-hybrides.

bron: https://www.kentekenradar.nl/brandstof/#2021
Nog altijd in stijgende lijn. 2021 was het eerste jaar dat ze minder puur-fossiele wagens nieuw ingeschreven hebben dan ((P)H)EV.

Hey dat is ruim dan de helft aandeel met brandgevaarlijke batterijpacks, en de electrische fietsen en scooters en motos mag men niet vergeten, en eigenlijk alles wat een batterij heeft. hey dat is alles. Laadverbod. :roll:

Herr Flick 10 januari 2022 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9864494)
Hilarische idioten hé. Voor het amusement van de petrolheads.

En dat in UK waar bet bestverkochte automodel van 2021 electrisch is. :-D

Waterstof heeft niks met petrol te maken he mijn beste.

Het ging ook niet over het feit dat we niet mogen evolueren of zo, het gaat hem over het feit wat het beste is en meest functionele.

Een auto op batterijen heeft nu eenmaal zijn nadelen. Kan in een verre of nabije toekomst misschien opgelost worden maar het feit blijft dat ze zekere nadelen hebben.

We gaan terug naar onze garagebrand. Ze gaan misschien minder risico hebben om spontaan in de fik te vliegen, maar als ze het doen zit je met een serieus probleem.

A je zit met een electrische stroom in de accu waardoor je moet oppassen met water.
B Je zit met een chemische brand (metaal brand) die enorme temperaturen bereikt.

Je krijgt die alleen uit en onder controle door het totale verstikken van die brand met zand bvb of door totale onderdompeling in water of schuim.

In een kelder van een parkeergarage of flatgebouw kan dat voor een bijzonder onaangename situatie zorgen. Het zal helaas weer gaan duren tot het eens voorvalt en we een trailer moeten bestellen om de lijken in te kunnen stockeren.

Nu ga je zeggen, ja waterstof kan ook ontploffen, ... zeker, maar het zit in een speciale tank en het vliegt ontzettend snel in de fik omdat het vluchtig is. Het is dus ook snel uit.

Het probleem met uw batterij zit hem in het feit dat die blijft branden en aan zeer hoge temperatuur.

Micele 10 januari 2022 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9864596)
Waterstof heeft niks met petrol te maken he mijn beste.

En een waterstofwagen is een electrische wagen mijn beste. Top Gear had dat mss niet door. :lol:

Citaat:

Het ging ook niet over het feit dat we niet mogen evolueren of zo, het gaat hem over het feit wat het beste is en meest functionele.

Een auto op batterijen heeft nu eenmaal zijn nadelen. Kan in een verre of nabije toekomst misschien opgelost worden maar het feit blijft dat ze zekere nadelen hebben.
En een waterstofwagen heeft geen nadelen? Ging jij dat echt oplossen met 3 maal meer kerncentrales dan bij batterij-electrische wagens? 8O

Die petieterige nadelen van BEV zijn ondertussen al grotendeels opgelost. Ik zou niet weten welke er niet zouden opgelost kunnen worden in enkele jaren. Geef me toch eens een tip wie (welk automerk) schrik heeft electrische wagens te maken.

Citaat:

We gaan terug naar onze garagebrand. Ze gaan misschien minder risico hebben om spontaan in de fik te vliegen, maar als ze het doen zit je met een serieus probleem.
bwah minimaal 10 maal minder risico als men ook ongevallen meetelt. Bron is gemakkelijk te vinden. Kan ook 100 -1000 maal minder zijn bij recente studies (of cijfers via verzekeringen)
https://ndakotalaw.com/do-electric-c...ered-vehicles/

En dan steken ze die eens in een container met voldoende water. Wat nu?
Klaagt de brandweer mss?

Citaat:

A je zit met een electrische stroom in de accu waardoor je moet oppassen met water.
Grapjas. Toch maar eens aan de brandweer vragen, daar vind je alvast een snelle link van hoe ze dat onder controle houden. Sinds de eerste hybrides (Toyota Prius) is al heel lang geleden.

Citaat:

B Je zit met een chemische brand (metaal brand) die enorme temperaturen bereikt.
idem => brandweer

Citaat:

Je krijgt die alleen uit en onder controle door het totale verstikken van die brand met zand bvb of door totale onderdompeling in water of schuim.
Ben jij van de brandweer?

Citaat:

In een kelder van een parkeergarage of flatgebouw kan dat voor een bijzonder onaangename situatie zorgen. Het zal helaas weer gaan duren tot het eens voorvalt en we een trailer moeten bestellen om de lijken in te kunnen stockeren.
Geef toch eens het aantal lijken van pakweg Oslo, daar hebben ze redelijk wat EVs en stekkerhybrides die ondergronds laden.

Citaat:

Nu ga je zeggen, ja waterstof kan ook ontploffen, ... zeker, maar het zit in een speciale tank en het vliegt ontzettend snel in de fik omdat het vluchtig is. Het is dus ook snel uit.
Noorwegen had eens 2 of 3 H2-tankstations, nu eentje minder. En stel voor het brandde ook nog moet dat een puur toeval geweest zijn.
Niets dan goeds over H2, zeer veilig. :lol:

Citaat:

Het probleem met uw batterij zit hem in het feit dat die blijft branden en aan zeer hoge temperatuur.
En hoe hoog is die temperatuur denk je (gemiddeld volgens huidige batrerijpacks, is te vinden op www)
En wat als die bijna helemaal niet kan branden?

Citaat:

https://ndakotalaw.com/do-electric-c...ered-vehicles/

After crunching car fire statistics and sales data, the authors of the study found that hybrids actually have more fires per 100K sales, with:

Hybrid vehicles: 3,474 fires per 100K sales
Gas vehicles: 1,529 fires per 100K sales


Electric vehicles: 25 fires per 100K sales



Ik neem aan dat je echt niets hebt waar een batterij inzit.
(eentje zonder temperatuurmagement en vloeistofkoeling en heel veel veiligheden en monitoring zoals een moderne puur electrische wagen ;-))

Wat gaat deze draad worden als ook al de batterijen 99,99999% brandveilig zijn. (de nieuwe soort zonder electrolyt)

Micele 10 januari 2022 15:39

Nog eens die link plaatsen en vertalen:

https://ndakotalaw.com/do-electric-c...ered-vehicles/

Vatten elektrische auto's meer brand dan voertuigen op gas?

Vatten elektrische auto's meer in brand dan voertuigen op gas? Miljoenen voertuigen van verschillende fabrikanten worden momenteel teruggeroepen vanwege het risico om in brand te vliegen, wat kan leiden tot materiële schade en tragisch verlies van mensenlevens. De meest nieuwswaardige terugroepacties van de laatste tijd zijn elektrische voertuigen, met name enkele Tesla-, Chevy- en Hyundai-automodellen. Tussen eerdere terugroepacties, doorlopende terugroepacties en toekomstige terugroepacties die zeker zullen komen, kunt u zich zorgen maken dat uw eigen auto elk moment in brand kan vliegen.

Een recent onderzoek van verzekeringsexperts AutoinsuranceEZ.com biedt mogelijk enkele antwoorden. Onderzoekers stelden de vraag: "Zijn elektrische voertuigen vatbaarder voor autobranden dan gas- of hybride voertuigen?" Met behulp van gegevens die zijn verzameld en geanalyseerd uit bronnen, waaronder de National Transportation Safety Board (NTSB), Bureau of Transportation Statistics (BTS) en terugroepgegevens van de overheid van Recalls.gov, hebben onderzoekers incidenten van autobranden uitgesplitst naar voertuig- en brandstoftype.

Na het analyseren van autobrandstatistieken en verkoopgegevens, ontdekten de auteurs van de studie dat hybriden eigenlijk meer branden per 100.000 verkopen hebben, met:

Hybride voertuigen: 3.474 branden per 100.000 verkopen
Gasvoertuigen: 1.529 branden per 100.000 verkopen

Elektrische voertuigen: 25 branden per 100.000 verkopen

Hoewel elektrische voertuigen (EV's) niet zo vaak vlam vatten als andere voertuigen, kunnen ze, als ze toch vlam vatten, uiterst moeilijk te blussen zijn en veel meer schade aanrichten. Dit heeft te maken met de batterij, waar we het zo meteen over hebben.

Zoals je hieronder zult zien, zijn batterijproblemen bijna altijd de oorzaak wanneer hybride en EV's worden teruggeroepen vanwege brandrisico's. Met behulp van gegevens uit 2020 vergeleken onderzoekers het terugroepen van brandrisico's voor alle drie de typen voertuigen (gas, hybride en elektrisch). Tien verschillende hybride en elektrische voertuigen die dat jaar werden teruggeroepen, hadden allemaal last van defecte batterijproblemen, waaronder:

Hyundai Kona
Chevrolet Bolt EV
Chrysler Pacifica
BMW 530e, xDrive30e, Mini Cooper Countryman All4 SE, i8, 330e, 745Le xDrive, & X5 xDrive45e

Bij het terugroepen van brandrisico's voor voertuigen op gas werden daarentegen problemen genoemd zoals kortsluitingen, brandstoflekken of remsystemen, maar geen batterijen.

Waarom veroorzaken defecte batterijen autobranden?

Elektrische voertuigen gebruiken lithium-ionbatterijen als brandstof. Dit betekent dat, in tegenstelling tot gas, een elektrische auto, als hij eenmaal in brand staat, urenlang kan blijven branden. Axel Hernborg, CEO van Tripplo, vertelde AutoInsuranceEZ:

“Elektrische auto's vatten minder vaak vlam dan benzineauto's, maar de duur en intensiteit van de branden kunnen het blussen aanzienlijk moeilijker maken door het gebruik van lithium-ionbatterijpakketten. Lithium-ionbatterijen zijn notoir moeilijk koel te houden. Zelfs nadat het lijkt alsof ze 24 uur uit staan, kunnen de batterijen genoeg warmte genereren om opnieuw te ontbranden.”
(....)

Terugroepacties wegens risiko op brandproblemen, meestal fout LG Chem Korea



zal februari-maart 2022 opgelost moeten zijn, GM heeft zelfs zijn Chevy Bolt-productie volledig stilgelegd, om de batterijpacks te vervangen (op garantie), batterijen kwamen van LG Chem, S-Korea. Die van de Hyundai Kona zal ook wel LGChem geweest zijn.
Al die PHEVs ga ik niet nachecken. Jullie mogen ook de ICEs doen. :-P

Vlad 10 januari 2022 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9864410)
Vorige week was er een herhaling van Top Gear, ... van x aantal jaar geleden. James May voorspelde het daar al en de argumenten zijn nog steeds staalhard. Ellentrieken auto's gaan het niet halen, het enige huidige alternatief is waterstof. (ja ik weet dat het duur is om het te produceren, maar je hebt als je kernenergie hebt die productie wel volledig zelf in handen en ze is schoon )

Dan is er een probleem want in Japan dat volop wil inzetten op waterstof heeft Toyota waterstof voor gewone auto's opgegeven.

Micele 10 januari 2022 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9864772)
Dan is er een probleem want in Japan dat volop wil inzetten op waterstof heeft Toyota waterstof voor gewone auto's opgegeven.

En Top Gear was indertijd echt fan van Toyota Prius. :lol:

Toyota is op de EV-innovatieladder ondertussen bijna laatste volgens CAM? (ook door de tijdsverspilling naar foolcell bij pw... neem ik aan)



https://twitter.com/StefanBratzel/st...49943744892929


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be