![]() |
Lithiumprijzen bereiken nieuwe recordhoogtes
|
Citaat:
Want naast de stijgende vraag voor autobatterijen, is er ook een stijgende vraag naar thuisbatterijen op gang gekomen. De vraag naar lithium is in slechts enkele verdubbeld en zal nog vertienvoudige door het energie en transportbeleid van de overheden. |
En toch zullen de batterijpackprijzen op langere termijn blijven dalen.
Een vogel maakt de lente niet. Edit: en een artikel lezen is een kunst. |
Er is één grote drijvende kracht achter de vraag voor goede batterijen.
Die vragende partij zal blijven zorgen voor innovatieve producten. En dat zijn de militairen. Van de usa, van Israël en van de UK vooral. Boston dynamics zal die batterijen wel plaatsen in hun speelgoed. |
Citaat:
Tot nu toe vlogen we rond een onweer, straks zoeken we ze op om er door te vliegen om zo de batterij op te laden :lol::lol: |
Citaat:
En in Noorwegen en ** vliegen ze er ook al korte afstanden mee over zee, ja met passagiers. (prototype) Je bent dus niet geïnformeerd? Nu wel hé. Vanaf 2026 zullen ze dagelijks E-vliegen deal is gemaakt: https://www.electrive.com/2021/03/13...way-from-2026/ |
Hoe de lithiumprijzen omhoog .....en mijn verbannen individu in alle staten ?
|
Citaat:
Vliegtuigen hebben namelijk het voordeel dat ze grote oppervlaktes hebben en zich vaak boven het wolkendek bevinden. En zoals Micele aanbrengt, worden al commerciele vluchten uitgevoerd door elektrische vliegtuigen. |
Servië zegt alvast neen tegen milieuverontreinigende lithiumontginning in eigen land en laat een 2.4 miljard $ private investering links liggen.
(https://www.bbc.com/news/world-europe-60081853). |
Citaat:
https://www.tudelft.nl/delft-integra...lopig-kansloos https://www.change.inc/mobiliteit/ee...duurzaam-37314 |
Citaat:
Men kan natuurlijk altijd luchtgitaar op een BEV proberen spelen. Alleen dat is doorzichtig ongeloofwaardig. Maar niet zeggen tegen luchtgitaarspelers hé |
Citaat:
https://www.iqair.com/world-most-pol...age=50&cities= World's most polluted cities 2020 (PM2.5) The most polluted cities according to data aggregated from over 80,000 data points. Filter cities by Continent Europe of 6 Serbische steden in de top 20-vuilste steden van Europa qua fijnstof PM 2,5 En vooral deze in de Balkan. Citaat:
|
https://www.pzc.nl/auto/elektrisch-v...zelf~a60f24a9/
Om een Boeing-737 aan te drijven zou je een pakket batterijen nodig hebben dat net zo groot is als het toestel zelf. |
Citaat:
Dus beginnen bij het begin. Grotere vliegtuigen zijn voor 2027 ofzo. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En zelfs met zo een ontwerp van 100 passagiers dat een uur in de lucht kan, is nog maar de vraag waar je in dat uur tijd geraakt met dat ding. Aan een snelheid van nog geen 300 km per uur? Londen-Brussel wordt dan al een heel onderneming. En hoe zit het met de uitzweefafstand , met andere woorden de fijnheid van zo een toestel ? Dat twee zittertje met zijn vele propellertjes aan zijn vleugel (tjes) https://www.ad.nl/auto/elektrisch-vl...zelf~a60f24a9/ Kan er iemand zeggen wat de uitzweefafstand, ook wel de glijafstand genoemd, is van dat toestel? Hoogte x fijnheid? Zo te zien denk ik dat dat eerder vertikaal naar beneden is. |
Citaat:
En met de toestelletjes waarmee ik vloog had je nog een reële kans om bij een technisch probleem, tenminste als het ging over een brandstof- of motorprobleem, een geschikte plaats te vinden waarop ge, zonder al te grote risico's, dat ding neer kon zetten. Gelukkig heb ik het nooit nodig gehad. Een vriend van mij heeft het wel eens nodig gehad en is er toen met de schrik vanaf gekomen. https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...emanning-gered En herinner je nog het gemiddelde verbruik per passagier waarbij ik aanhaalde dat die cijfers van geen kanten klopte want dat er regelmatig gevlogen wordt ZONDER passagiers. Bij deze noodlanding was dit ook weer het geval. Buiten de piloten niemand aan boord. |
Citaat:
Er zijn ook vliegtuigen enkel op batterijen, uiteraard relatief korte afstand. Google maar, zal ik het doen. Citaat:
Elk voertuig gebaseerd op brandstofcellen kan niet zonder batterijen als buffer, een **matige Mercedes-brandstofcelvrachtwagen (400 kW piek) heeft al een 70 kWh-pack nodig voor genoeg piekvermogen te leveren aan de electrische motoren. Vooral acceleraties, ook bergop en-of geladen. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De Sovjets hadden in 1988 al de Tu-155 die op cryogeen waterstof vloog (rechtstreeks als brandstof voor jetmotoren). 2600 km bereik en met een maximaal opstijggewicht van 98 ton, zwaarder dan een 737-900ER. ![]() Ook Airbus zet vollop in op die route (cryogeen H2 in een Brayton-cyclus). |
Citaat:
Het leeggewicht van een Toyota Mirai is 1940 kg (limousine 4,97 m, koffer slechts 350 liter, 475 kg laadgewicht) en een Hyundai Nexo 1845 kg (bij 4,67 m lengte SUV middenklasse, koffer 461 liter, 495 kg laadgewicht), en dus ook hun kofferbak en binnenruimte. Bij de lange Mirai eerder heel zwak: https://assets.adac.de/image/upload/...ive_bf1g0t.pdf Citaat:
Citaat:
En wat weerleg je nu aan mijn argumentatie? Niets. Zoals ik al schreef gaat vanaf 450 Wh/kg-batterijen gaat vliegen mogelijk maken voor 500-600 km vluchten. En die 450 Wh/kg worden vandaag al geclaimd, wat gaat dat in 2027 zijn? (is ook een kwestie van prijs en dus productie) Nog eens een bevestiging: (maar ze weten nog weinig over nieuwe accuchemie) Citaat:
Uiteraard moeten die vliegtuigen van nul opgebouwd worden, en niet omgebouwd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be