Garry |
18 januari 2022 23:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer
(Bericht 9867964)
https://www.hln.be/aalst/84-jarige-v...egem~a4dc5df0/
Vierentachtig jaar! 8O
Volgens mij had die niet eens door dat die iemand had aangereden.
Zou er een maximumleeftijd moeten komen voor een rijbewijs?
Of op zijn minst vanaf een bepaalde leeftijd een (her)evaluatie om te zien of iemand nog in staat is om te rijden. Zeker in het verkeer van vandaag ...
Iemand van 84 heeft misschien ooit nog zijn rijbewijs kunnen afhalen op het gemeentehuis zonder ooit 1 les te hebben gevolgd.
|
Ik ben er 73. Als ik het voor het zeggen had zou iedereen, elke leeftijd, op regelmatige tijdstippen een behendigheidstest moeten afleggen met de auto, en geloof me, dat er zeker evenveel, zo niet nog meer, jonge mensen hun tufferke zouden aan de kant moeten zetten dan dat er oude zijn hoor. Bij voorbeeld al al die dat zijn zetel helemaal naar voor schuiven om dan knal tegen hun stuur aangedrukt te zitten. Die kunnen nog amper bewegen en kunnen onder geen beding slagen in die behendigheidstest. Rechtsomkeer maken in een smalle straat in een minimum tijd en met een minimum aan handelingen. En zo snel mogelijk parkeren in een nauwe parkeerplaats. Rijden in extreem drukke verkeerssituaties op plaatsen waar geen verkeerslichten staan enz enz. Geloof me, veel van die dat hier nu staan te roepen om de 80'jarige aan een test te Onderwerpen zullen dan zelf met de diarree in hun broekspijpen zitten.
Vroeger was het een vereiste van vlot te kunnen deelnemen aan het verkeer om een rijbewijs te bekomen.
Vandaag nemen ze je rijbewijs af wanneer je vlot deelneemt aan het verkeer ten behoeven van zij die hun rijbewijs hebben gekregen bij aankoop van een pak koffie.
|