![]() |
Vraagje over Telenet
Mag ik eens vragen aan de telenetters onder jullie of jullie ook steeds zo laat de factuur van de eerste van de maand ontvangen??
Wij krijgen die steeds ten vroegste de tiende soms zelfs de veertiende? en dit iedere maand:de post wijst alle schuld af. telenet beweert dat ze de eerste op de post gaan! Eigenaardig genoeg , als ik een paar dagen te laat betaal, uit reactie en omdat ze mij daar nooit op antwoorden, krijg ik de rappel ten laatste twee dagen na hun datum van brief! Nu dreigen ze mij te schorsen en op de lijst van de ongewensten te zetten omdat ik vorige maand (november) weigerde om de 7 euro aanmaning te betalen, wegens laattijdige ontvangst van de factuur. Ik vroeg ook of BTW-plichtigen niet altijd een termijn hebben van 30 dagen om te betalen , ook daar antwoorden ze niet op. |
De klantvriendelijkheid van Telenet laat inderdaad bijzonder veel te wensen over... Probeer maar eens binnen te raken bij hun helpdesk, zelfs wanneer er zich geen problemen voordoen. Skynet is echter geen haar beter...
|
Belgacom heft tenminste nog een gratis klantennummer, Telenet is betalend en ze profiteren ervan: hoelang duurt het voor je de juiste persoon aan de lijn krijgt?
En als je op je standpunt wil verdedigen, haken ze gewoon in! Ik vind dat niet kunnen! |
Zoals met alle telecom-bedrijven gaat het geld vooral naar reclamespotjes en dure folders om te bewijzen dat ze echt om u geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
En op de site van belgacom of skynet heb je veel meer informatie over producten en nieuwigheden,die je trouwens per e-mail toegestuurd krijgt. |
Citaat:
En ik hoor mensen klagen over de klantvriendelijkheid, maar ik ben heel tevreden met Telenet (nuja, veel klachten heb ik nog niet gehad dus de klantendienst heeft mij nog nauwelijks gehoord). Alleen mag de download limiet misschien nog naar 15GB. Maar ik mag niet klagen. |
Citaat:
alle 0800 nrs zijn gratis |
Citaat:
Ja op dat vlak is Skynet dan wel een pak beter. |
Citaat:
|
Ben redelijk tevreden bij Scarlet (adsl) , met een toegelaten down/up - stream van 15Gb. Btw, Scarlet is het vroegere Planetinternet.
8) |
Ik zie dat ze USB modems hebben. Vreet dat niet alle bandbreedte op je USB bus op ?
|
Als gamer ben ik zeer tevreden met skynet/belgacom.
- toegegeven, lagere downloadsnelheid per seconde. Weinig games halen die echter. Wat zeg ik? Weinig SITES halen die. - Anderzijds : stabielere ping. Enorm belangrijk voor games. - En laten we vooral de locatie-onafhankelijkheid niet vergeten. Maximum snelheid heeft weinig te betekenen als je ze met 20 anderen moet delen. Ik zie dus weinig redenen om over te stappen. |
Ik heb Telenet gedomicilieerd. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad. En als het net uitligt, dan open ik effe de GPRS om te checken wat er mis is. Hoef ik geen telefoon voor te gebruiken.
Want op zo'n moment is iedereen aan het bellen naar een onderbemande dienst die alleen maar het gezeik binnenkrijgt. |
Citaat:
|
Skynet's klantendienst vind ik wel super eigenlijk :-)
De keren dat ik problemen had waren ze echt heel behulpzaam op de helpdesk. |
Skynet: Thuis en loopt vrij goed ... Nooit echte problemen gehad en ook nooit problemen met rekeningen ...
Telenet: Op kot (25 lijnen ongeveer) en ligt om het uur wel 5 minuten plat daar ... Of het persé aan Telenet ligt, weet ik ni, maar plezant is anders ... Soms is het dan ook echt "om het uur" en weet ik al wat er gaat komen ... Soms werkt het weer es 2 of 3 uur zonder onderbreken en is het elke keer "schrikken" als het weer es uitligt ... Rekeningen: geen idee, die betaalt mijn kotbaas (zit in de prijs van de huur) ... |
ik heb geen problemen met hun internetaansluiting, enkel hun facturatiedienst is een echte ramp.
Heb mij ondertussen in contact gesteld met de ombudsman voor telecommunicatie. Wij vroegen overzetting aan naar Belgacom en ze weigeren het nummer vrij te geven. Krijgt dus nog een staartje. |
Telenet gedraagt zich momenteel erger als monopolist dan dat van Belgacom nog zou worden verdragen. Wel ambetant... 4 jaar terug hebben we onze aansluiting bij Telenet genomen en toen was dat nog een ambitieus bedrijfje dat blij was met elke gewonnen klant. Nu is het een arrogante monopolist geworden.
Vraag trouwens maar aan alle kabelabbonees die hun bijdrage hebben zien verdubbelen van zodra telenet de boel overpakte. Als klant bij Havi-TV ben ik nog bij de weinige waar dat nog niet is gebeurd. |
Citaat:
Normaal moet je'n 0900 nr bellen bij bepaalde technische storingen maar tot nu toe schakelen zij je gewoon door naar de juiste dienst en kost 't je niets :-) Niet elke operator is even bekwaam, maar over 't algemeen best tevreden. Hun online support laat echter vaker te wensen over. Duurt soms lang en vaak niet to the point. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be