![]() |
Banken: probeer maar eens in uw kluis te komen.
Ik heb een kluis waar enkel wat akten en zo insteken en waar ik al jaren niet meer in gekeken heb. Nu heb ik een papier nodig dat erin zit. Wat blijkt? Het agentschap is niet meer bemand en de enige mogelijkheid om er nog in te komen is om de bankcentrale in Brussel te bellen (ellenlange wachttijd) die dan volgende week of zo een afspraak regelt.
Het was/is geen klein filiaal want zo’n tien jaar geleden waren er al diverse kleinere filialen naar daar verhuisd. Bankkosten blijven stijgen en service blijft verminderen. Ik ben voorstander van digitalisatie, maar sommige zaken doe je toch best persoonlijk. |
Citaat:
Blokkeerde men haar om de één of andere duistere reden, stond zij op een 'zwarte lijst?' :| |
Citaat:
|
Wat is dit nu weer voor een geklaag?
Die bank-mensen zijn expert in hun vak, dus als die dat zo beslissen, dan hebt ge u daar naar te schikken eh. Gewoon de nieuwe regels volgen. No sweat & shit. Best van al: ge zijt daar niet toe verplicht eh.. als ge 't niet wilt doen, moet ge maar wat langer wachten of hebt ge gewoon geen toegang meer.. :-) :-) :-) |
Citaat:
|
Ik heb wat jaren terug mijn kluis bij de bank opgezegd. De openingsuren waren toen al zielig, en prijzen werden jaarlijks verhoogd. Blij dat ik dat gedaan heb. Mijn kantoor is ondertussen gesloten en ik wordt doorverwezen naar een groter kantoor in het volgend dorp.
Een brandkast thuis of een deftige versleten valies kan een alternatief zijn. Het beste is dat de brandkast ingebouwd is. Op die manier gaan ze deze niet rap pikken. Bij een versleten valies loop je wel het risico dat ze ooit door iemand met de rommel wordt weggesmeten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat heb ik geleerd van de bomma. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een van de vier grootbanken heeft recent beslist om binnen één jaar alle kluizen stop te zetten. Binnen een paar maanden gaan die klanten een brief krijgen om het contract op te zeggen en de vraag om deze leeg te maken.
De kans is groot dat de andere 3 relatief snel zullen volgen. Kluizen zijn iets van het verleden, dat vergt dure beveiligingscontracten met externe bedrijven zoals G4, en brengt behalve de jaarlijkse huur (die absoluut niet kostendekkend is...) niets op. Het veroorzaakt ook 'nutteloze' traffic in het kantoor (= klanten die langskomen voor niet-rendabele zaken) daar waar de grote 4 ernaar streven om klanten enkel nog te ontvangen voor rendabele en nuttige zaken. De uitrol van de merk-neutrale Batopin geldautomaten is hier de motor, naast de digitalisatie waar elke bank op inzet. Kleinere kantoren gaan allemaal op de schop, binnen dit en 2-3 jaar enkel nog open kantoren die instaan voor grotere clusters. Bv één bankkantoor langs de N60 dat dan de klanten kan ontvangen zowel van Oudenaarde, Maarkedal als Ronse. Of één kantoor langs de N-8 die zowel de klanten van Brakel als van Geraardsbergen kunnen servicen. Het kantoor in het centrum van elk stadje is een uitstervend fenomeen. |
Heb begin jaren 80 een kluisje gehad bij de kredietbank. Zaten enkel documenten in.
Had me laten overhalen door de bankbediende. Tot ik de papieren plots op een vrijdagavond nodig had. Kon wachten tot de maandag 10h00. Heb dat kluisje opgezegd. Maak van alles copietjes. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben radicaal tegen digitalisatie. Het heeft veel meer kapot gemaakt dan bijgebracht. Menselijke interactie is totaal verdwenen. Welkom in de nieuwe spookwereld. Jaren geleden waren banken gidsinstellingen inzake klantvriendelijkheid efficiëntie organisatie en bediening. Nu zijn ze bij de slechtst functionerende instanties die er zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die bult in die matras was echt niet meer te doen..0. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be