Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hervorming (besparing) bij de ziekenhuizen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263218)

Hoofdstraat 31 januari 2022 07:31

Hervorming (besparing) bij de ziekenhuizen

De pandemie is nog niet voorbij (of wel?) en ze gaan verder met besparen, blijkbaar is het geld op en als de griep er is dan sluiten we de bevolking wel op om de ziekenhuizen niet te overbelasten.

Hij mag nog lullen over erelonen en andere zever, dit zal sowieso een impact hebben op de kwaliteit van onze zorg en dit is nog maar het begin. De bijna hyper inflatie die nu bezig is zal dat nog erger maken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220130_97071509

Terwijl de regering zich focust op de aanpak van de energieprijzen, zet minister Vandenbroucke in stilte zijn hervorming van de ziekenhuizen in. Minder scans, minder overnachtingen, materniteiten die moeten sluiten…

1207 31 januari 2022 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9883075)
Terwijl de regering zich focust op de aanpak van de energieprijzen, zet minister Vandenbroucke in stilte zijn hervorming van de ziekenhuizen in. Minder scans, minder overnachtingen, materniteiten die moeten sluiten…

op zieke, zwakke, oudjes en gehandicapten besparen is altijd het makkelijkste

ook de Vlaamse regering doet dit
in de mantelzorg verliest 20 ?* 30% dit jaar zijn mantelzorgpremie

mensen dei al jaren ziek en gehandicapt genoeg zijn blijken dit plots neit meer te zijn

Sneaky 31 januari 2022 08:59

Citaat:

De pandemie is nog niet voorbij (of wel?) en ze gaan verder met besparen, blijkbaar is het geld op en als de griep er is dan sluiten we de bevolking wel op om de ziekenhuizen niet te overbelasten.

Hij mag nog lullen over erelonen en andere zever, dit zal sowieso een impact hebben op de kwaliteit van onze zorg en dit is nog maar het begin. De bijna hyper inflatie die nu bezig is zal dat nog erger maken.

Uiteraard gaan de ziekenhuizen de dienstverlening aanpassen en niet de erelonen. Dat zie je al van ver aankomen. Als ik lees dat ze gaan schrappen in de overnachtingen en dan specifiek de materniteiten, dan zijn ze mij kwijt. Mijn vrouw is nog geen 6 maand geleden bevallen en die had die paar dagen rust echt wel nodig na een zeer zware zwangerschap. Dan ben je blij dat er vroedvrouwen zijn zodat je even ten volle kan genieten van die kleine...

Onbegrijpelijk is dat. Gaan we dan richting Hollandse toestanden? Dat bevallen een dagopname is? Werpen en terug naar huis...

Echt alles dat die gast doet is total verkeerd he...

Wel foute forumtopic, dit is niet corona gerelateerd ;-)

Hoofdstraat 31 januari 2022 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9883130)

Waar denk je dat het geld in is verdwenen en waar de inflatie vandaan komt? Corona maatregelen natuurlijk, ze smijten liever geld weg om mensen op te sluiten. We zijn gigantisch veel geld kwijt om oudjes te redden en nu gaan ze die kapot besparen, prachtig. :roll:

Sneaky 31 januari 2022 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9883135)
Waar denk je dat het geld in is verdwenen en waar de inflatie vandaan komt? Corona maatregelen natuurlijk, ze smijten liever geld weg om mensen op te sluiten. We zijn gigantisch veel geld kwijt om oudjes te redden en nu gaan ze die kapot besparen, prachtig. :roll:

Oudjes en papzakken. Die tweede worden vaak vergeten, maar die wil je nog minder redden, die hebben dat enkel aan zichzelf te danken.

Waarom denk je dat de VS zo een probleem heeft met omicron? Obesitas...

Herr Flick 31 januari 2022 10:11

Ik denk dat meester Frank nu zijn doodvonnis getekend heeft.... hij wil in de zak van mijnheer doktoor gaan zitten.

Herr Flick 31 januari 2022 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9883130)
Uiteraard gaan de ziekenhuizen de dienstverlening aanpassen en niet de erelonen. Dat zie je al van ver aankomen. Als ik lees dat ze gaan schrappen in de overnachtingen en dan specifiek de materniteiten, dan zijn ze mij kwijt. Mijn vrouw is nog geen 6 maand geleden bevallen en die had die paar dagen rust echt wel nodig na een zeer zware zwangerschap. Dan ben je blij dat er vroedvrouwen zijn zodat je even ten volle kan genieten van die kleine...

Onbegrijpelijk is dat. Gaan we dan richting Hollandse toestanden? Dat bevallen een dagopname is? Werpen en terug naar huis...

Echt alles dat die gast doet is total verkeerd he...

We hebben hier nu wel suikerbonen te goed he, ;-)

Jantje 31 januari 2022 10:31

Citaat:

De 14 miljard die ze in het leger gaan investeren moet ergens vandaan komen.
En FVDB komt toch niet op bij verkiezingen, dus hij kan besparen zoveel hij wil, zonder zich te moeten verantwoorden tegenover de bevolking.
Besparen op fedasiel en leeflonen voor asielzoekers is iets dat je niet moet verwachten.
Dat zijn immers hun toekomstige kiezers.

TREBRON 31 januari 2022 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9883188)
Ik denk dat meester Frank nu zijn doodvonnis getekend heeft.... hij wil in de zak van mijnheer doktoor gaan zitten.

Voor mijn part , hoe eerder wij die kwijt zijn hoe liever ik het heb. Hij begint grootheidswaarzin te krijgen, en dat voor iemand die nog vers in het geheugen zit wegens bepaalde vuile feiten.
Kijk eens goed naar de foto van hem die vandaag in HLN staat.. Grijpgrage handen en bijna kwijlend begerige blikken.

Walvader 31 januari 2022 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9883238)
Voor mijn part , hoe eerder wij die kwijt zijn hoe liever ik het heb. Hij begint grootheidswaarzin te krijgen, en dat voor iemand die nog vers in het geheugen zit wegens bepaalde vuile feiten.
Kijk eens goed naar de foto van hem die vandaag in HLN staat.. Grijpgrage handen en bijna kwijlend begerige blikken.

2

gertc 31 januari 2022 13:16

Citaat:

Op zich denk ik dat er heel wat bespaard kan worden op gezondheidszorg zonder dat de kwaliteit van de zorg er onder lijdt. Maar dat vereist natuurlijk wel dat er op een verstandige manier wordt ingegrepen, én dat de hervorming door de sector geslikt wordt. Hoe groot is de kans dat dezelfde persoon die tijdens de covid-periode irrationele lockdowns en CST-pasjes verdedigde, het komende jaar op een rationele manier de zorgsector gaan hervormen?

Maggie De Block werd (vooral door franstaligen) buitengewerkt omdat ze een gelijkaardige hervorming wilde doorvoeren. Wat is de kans dat Frank wél slaagt?

Herr Flick 31 januari 2022 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9883332)
Op zich denk ik dat er heel wat bespaard kan worden op gezondheidszorg zonder dat de kwaliteit van de zorg er onder lijdt. Maar dat vereist natuurlijk wel dat er op een verstandige manier wordt ingegrepen, én dat de hervorming door de sector geslikt wordt. Hoe groot is de kans dat dezelfde persoon die tijdens de covid-periode irrationele lockdowns en CST-pasjes verdedigde, het komende jaar op een rationele manier de zorgsector gaan hervormen?

Maggie De Block werd (vooral door franstaligen) buitengewerkt omdat ze een gelijkaardige hervorming wilde doorvoeren. Wat is de kans dat Frank wél slaagt?

Wat men vooral moet doen bij volgende besparingsrondes is dat het verplegend personeel en andere ondersteunende diensten hier de dupe niet van worden, want het water staat die mensen echt aan de lippen.

Maar vindt u het bevoorbeeld normaal dat je voor medicijnen voor een chronische ziekte telkens opnieuw naar de dr moet om voorschriftjes, ...

Ze kunnen dat perfect electronisch controleren.

Rapture 31 januari 2022 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9883188)

Gelet op zijn historiek moet hij toch wel voor crematie gaan.

patrickve 31 januari 2022 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9883417)

We zullen dan een urne aan de lantaarnpaal hangen ? :-)

Herr Flick 31 januari 2022 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9883419)
We zullen dan een urne aan de lantaarnpaal hangen ? :-)

ja bij crematies zijn posthume executies nogal lastig.

(voor de geintereseerden, Posthume exectuties zijn wel eens uitgevoerd. voor Regicide bvb Oliver Cromwell was de gelukkige )

Jantje 31 januari 2022 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9883352)
Wat men vooral moet doen bij volgende besparingsrondes is dat het verplegend personeel en andere ondersteunende diensten hier de dupe niet van worden, want het water staat die mensen echt aan de lippen.

Maar vindt u het bevoorbeeld normaal dat je voor medicijnen voor een chronische ziekte telkens opnieuw naar de dr moet om voorschriftjes, ...

Ze kunnen dat perfect electronisch controleren.

Chronische ziekte hebben een verloop en dat verloop moet opgevolgd worden.
Dus ja, het is normaal dat je voor medicatie bedoeld voor een chronische ziekte langst een arts moet.

Herr Flick 31 januari 2022 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9883478)
Chronische ziekte hebben een verloop en dat verloop moet opgevolgd worden.
Dus ja, het is normaal dat je voor medicatie bedoeld voor een chronische ziekte langst een arts moet.

Daar ben ik mee akkoord maar niet om om de zoveel weken bij uwe huisdokter om wat electronische voorschriften te gaan he, zeker niet als dat spul is waarbij ge dood gaat als ge het niet hebt.

DewareJakob 31 januari 2022 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9883417)

Zouden de sossen hun geld meenemen in de kist? ;-)

IJsboer 31 januari 2022 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9883117)

mensen dei al jaren ziek en gehandicapt genoeg zijn blijken dit plots neit meer te zijn

En precies daardoor moeten mensen die permanent gehandicapt zijn (bvb een amputatie na een motorongeluk) om de X tijd op controle om te kijken of het been er nog niet terug aangegroeid is.

fox 31 januari 2022 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9883117)

We hebben de afgelopen 2 jaar met meer dan 100 miljard naar de kop van ouderen gesmeten en nu durf jij te zeggen dat het gemakkelijk is om op hun kap te besparen. U durft nogal. We hebben miljoenen per levensjaar uitgegeven. Dat zoiets ooit ten einde komt is de logica zelve. Dat wordt hier al gezegd sinds maart 2020. Al het geld dat je nu teveel uitgeeft aan levensjaren ga je op termijn ergens moeten halen. Zo simpel is dat, altijd zo geweest.

Het grappige is dat ik ergens in 2020 nog uitgelachen werd als iemand die er niets van kende omdat ik voorspelde wat nu al aan het gebeuren is met wat Vandenbroucke aan het plannen is. Ik moest zogezegd nog veel leren. Tja, blijkbaar niet hé

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be