Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wanneer besefte ik dat het Cordon voor eeuwig en altijd is (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263261)

ridderke 2 februari 2022 22:50

Wanneer besefte ik dat het Cordon voor eeuwig en altijd is

In maart 2019 enkele maanden voor de verkiezing dacht ik, misschien komt er een Vlaamse regering met N-va, Open VLD en het Vlaams Belang. Een paar dagen later vernam ik dat Bart Somers een nieuw wit konijn had binnengehaald, de Marokkaanse Sihame EK, toen niet zo bekend nu des te meer, toen dacht ik het Cordon tegen het Belang zal blijven.

Een week later had ook Bart De Wever zijn wit konijn, de Jood Michael Freilich, toen dacht ik zelfs een monsterzege N-VA, VB zal het cordon niet doorbreken.

Na de verkiezing kwam er na de monsterzege van het VB uiteraard geen rechtse meerderheid.

Nu denk ik als rechtse libertarier, laat alle fatsoenlijke rechtse mensen zich verenigen in de nieuwe partij VRIJHEID. Red wat er nog te redden valt.

Herr Flick 3 februari 2022 08:08

Wanneer het niet anders kan om nog aan genoeg postjes te geraken en den boel totaal bestuurloos wordt of de kiesdrempel wenkt, zullen de traddo's plooien.

Jan van den Berghe 3 februari 2022 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ridderke (Bericht 9885933)
Nu denk ik als rechtse libertarier, laat alle fatsoenlijke rechtse mensen zich verenigen in de nieuwe partij VRIJHEID. Red wat er nog te redden valt.

Het origineel blijft beter, hoor. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt op een andere partij te stemmen van het Vlaams Belang.

De Rode Willem 3 februari 2022 09:46

Citaat:

I

Goed idee...
Versnipper rechts en wij zijn er echt van af !
Doen !

Aenigma 3 februari 2022 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9886075)
Wanneer het niet anders kan om nog aan genoeg postjes te geraken en den boel totaal bestuurloos wordt of de kiesdrempel wenkt, zullen de traddo's plooien.

groen en ovld op 4.9% volgende verkiezing zou het waarschijnlijk ook wel doen.

Herr Flick 3 februari 2022 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma (Bericht 9886189)
groen en ovld op 4.9% volgende verkiezing zou het waarschijnlijk ook wel doen.

Dergelijk scenario he, of bvb CD&V met 6% , een partij die tot schroot herleid is en dan eiren voor zijn geld moet kiezen. Of de totale ondergang of meespelen in de hoop van volgende keer terug iets beter te doen.

Xenophon 3 februari 2022 11:40

Citaat:

In maart 2019 enkele maanden voor de verkiezing dacht ik, misschien komt er een Vlaamse regering met N-va, Open VLD en het Vlaams Belang.
...

:trololoo:

TREBRON 3 februari 2022 11:43

De Reden? Simpel.
Ge zit in het parlement, ge moogt roepen wat ge wilt maar niemand luistert en dat interesseert u zelf ook niet.
Ge word betaald gelijk de anderen en ge hebt geen enkele verantwoording af te leggen tegenover niemand .
WAAROM ZOUDEN ZE REGERINGSVERANTWOORDELIJK HEID WILLEN NEMEN?

De Rode Willem 3 februari 2022 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9886284)
:trololoo:

Jodelcursis gevolgd ?
Komt niet zo goed tot zijn recht op een geschreven forum, hoor.

Xenophon 3 februari 2022 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9886316)
Jodelcursis gevolgd ?
Komt niet zo goed tot zijn recht op een geschreven forum, hoor.

Uw stand up comedy cursus werpt precies ook niet veel vruchten af.

De Rode Willem 3 februari 2022 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9886351)

Opgelet voor het woordje stand up comedian ben ik al een maand verbannen.

Xenophon 3 februari 2022 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9886356)
Opgelet voor het woordje stand up comedian ben ik al een maand verbannen.

Ik gebruik het begrip enkel in positieve zin.

Alleszins, ik heb al in jaren nog geen waarschuwing meer gekregen, laat staan banpunten.

Het blijkt dus dat ik een van de meer redelijke posters ben. ;)

De Rode Willem 3 februari 2022 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9886363)
Ik gebruik het begrip enkel in positieve zin.

Alleszins, ik heb al in jaren nog geen waarschuwing meer gekregen, laat staan banpunten.

Het blijkt dus dat ik een van de meer redelijke posters ben. ;)

Ik ook. Iemand die anderen (probeert) doet lachen is toch een heel nuttig persoon in deze barre tijden dacht ik zo....

maar U zit aan de goede kant van het rode driehoekje dus ?

Jan van den Berghe 3 februari 2022 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9886290)
De Reden? Simpel.
Ge zit in het parlement, ge moogt roepen wat ge wilt maar niemand luistert en dat interesseert u zelf ook niet.
Ge word betaald gelijk de anderen en ge hebt geen enkele verantwoording af te leggen tegenover niemand .
WAAROM ZOUDEN ZE REGERINGSVERANTWOORDELIJK HEID WILLEN NEMEN?

Over wie gaat dit? Over Vivaldi, de regering die doet alsof er geen parlement bestaat?

Xenophon 3 februari 2022 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9886364)
Ik ook. Iemand die anderen (probeert) doet lachen is toch een heel nuttig persoon in deze barre tijden dacht ik zo....

Ik heb ene keer gedriehoekt, lang geleden en ik had er direct spijt van.

Xenophon 3 februari 2022 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9886364)

natuurlijk zit het hem in de preciese verwoording.

U zegt, u bent een comedian, in een verhit gesprek kan iemand dat verkeerd opnemen, en wie weet geeft de moderatie hem gelijk.

Ik zeg, uw post is stand up comedy. De moderatie heeft daar niets tegen.

Zie je het verschil, subtiel maar toch krachtig aanwezig.

CLAESSENS Joris 3 februari 2022 13:56

Tja we kennen dit hé...
Mensen die zich (letterlijk) overal ongewenst maken, consequent dan ook van links tot rechts buitengezet werden en dan maar alles kapot moeten maken omdat 'zij met hun genialiteit niet overal de hoogste viool kregen'...

Je hoeveelste clubje is dit al Ridderke? Ik kom zonder veel moeite aan Riddereke take 24...
Het zullen er al wel meer zijn.

Herr Flick 3 februari 2022 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9886351)

Badoum Tsss...

ridderke 3 februari 2022 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9886456)
Tja we kennen dit hé...
Mensen die zich (letterlijk) overal ongewenst maken, consequent dan ook van links tot rechts buitengezet werden en dan maar alles kapot moeten maken omdat 'zij met hun genialiteit niet overal de hoogste viool kregen'...

Je hoeveelste clubje is dit al Ridderke? Ik kom zonder veel moeite aan Riddereke take 24...
Het zullen er al wel meer zijn.

Ik blijf bij VolksLiga, maar VolksLiga gaat mee op de lijsten van VRIJHEID staan en ik ben nog nooit ergens buitengezet. Verder wil ik zeggen dat VRIJHEIDvoorzitter Michael Verstraeten verschillende fatsoenlijke rechtse mensen is aan het verzamelen en VRIJHEID het enigste alternatief is voor het VB. Ik probeer ook mensen uit het LVSV en Jong VLD te verenigen in VRIJHEID, dus ik splits niet in clubjes maar verenig juist!

Pandareus 3 februari 2022 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ridderke (Bericht 9886526)
Ik blijf bij VolksLiga, maar VolksLiga gaat mee op de lijsten van VRIJHEID staan en ik ben nog nooit ergens buitengezet. Verder wil ik zeggen dat VRIJHEIDvoorzitter Michael Verstraeten verschillende fatsoenlijke rechtse mensen is aan het verzamelen en VRIJHEID het enigste alternatief is voor het VB. Ik probeer ook mensen uit het LVSV en Jong VLD te verenigen in VRIJHEID, dus ik splits niet in clubjes maar verenig juist!

Wat voor mij totaal onbegrijpelijk is in je openingstopic is dat jij blijkbaar echt geloofde tot 2019 dat NVA zijn grootste tegenstander om opportuniteitsredenen zou de-cordoniseren ? :? Dat staat toch volkomen haaks op de partijstichter Bourgeois die persoonlijk zelfs nog de verlenging van het cordon tekende ? En de walging van partijvoorzitter BDW voor het Blok kent iedereen toch ?

En als je dan ook nog echt wou geloven dat O-VLD het in zijn hoofd zou halen om de Blokkers te lossen, dan zit je toch in de pure politieke science fiction ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be