![]() |
Is het initiatief Tournée Minérale zinvol
Onlangs begon Tournée Minérale.
Een initiatief om mensen aan te moedigen een maand lang geen alcohol te drinken. Vraag: Is dit zinvol ? Zie: https://www.tourneeminerale.be/ |
Geen idee. Ik merk weinig belangstelling.
|
Toen ik mijn laatste glaasjes alcohol dronk , ik was toen 18 jaar , dus ....
|
Citaat:
|
Wat zou het.
|
Het is wel nuttig voor je gezondheid en je portemonnee.
Maar het kan gevaarlijk zijn als je een basishouding van een zuurpruim hebt. Dan ontstaan excessen. |
Het lijkt meer een soort hype. Ik heb er nog niet expliciet op gelet, maar het is best mogelijk dat ik onbewust af en toe eens twee weken geen alcohol drink, zonder het zelf te beseffen.
|
Volgens mij kan het geen kwaad eens een maand geen alcohol.
Toch "doe ik niet graag mee" omdat het zowat opgelegd wordt. Ik kan best enkele weken zonder alcohol en daarvoor moet het echt geen februari zijn. |
Citaat:
Ook vraag ik me af waarvoor ze de kortste maand kiezen.... In Nederland is januari de alcoholloze maand trouwens. |
IK heb deze middag bij het uiteten gaan lekkere witte wijn gedronken.
Redelijk met mate: 1/2 L. Het was lekker! :-D Nu kan het zomaar zijn dat ik de volgende 3-4 weken niet drink. Kan ook 5 weken zijn. Who cares? Geen verplicht gedoe voor mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan goed geloven dat het lekker was. |
Citaat:
De vraag die ik mij stel iq wat uiteindelijk de bedoeling is. Een campagne tegen alcoholgebruik ? Ik kan nog begrijpen dat er campagnes zijn tegen overmatig drankgebruik. Maar wie nu en dan eens een pint drinkt in gezelschap, of wie graag een glas wijn heeft bij het eten, die lacht daar toch mee. En wie echt aan den drank is, die luistert niet naar zo'n initiatief, als ze er al van horen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik lust ook geen alcohol of recepten met alcohol gemixt !! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik doe steeds mee.
Niet omdat ik een alcoholprobleem heb, maar om eens stil te staan bij hoeveel alcohol er bij ons in de familie wordt gedronken. Gaan eten? Alcohol. Bezoekje? Alcohol. Klussen? Alcohol erna. Nu, het hoeft niet enkel alcohol te zijn, je kan het evengoed voor andere zaken doen zoals schermtijd beperken, meer lezen, meer bewegen. Die geen alcohol kan je zien als een externe verplichting, maar je kan ook stilstaan bij de verplichtingen die je opgelegd worden vanuit je bovenkamer, gelijk bijvoorbeeld een sigaret na het eten, enz. Gewoon, patronen herkennen en doorbreken. |
Citaat:
Kwam er een eerlijke, de enige reden dat ik werk overleven is die sigaret. Iets hebben om te vergeten. Ja.... Niet om te herinneren. Om iets te herinneren, zo'n drug/spul wil niemand. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be