![]() |
"Kernuitstap kan leiden tot (frequente) black-outs en prijsstijgingen"
Zijn niet mijn woorden, maar die van onderzoekers van de UAntwerpen. Benieuwd wat "Tinneke" en de andere Groen/Ecolo-kabouters daar kunnen op inbrengen :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02...rt-uantwerpen/ |
Citaat:
|
Het onderzoek van UAntwerpen zal niet veel verschillen met de scenarios van Energyville (update 9/2020):
https://www.energyville.be/pers/ener...ng-belgie-2030 ENERGYVILLE LANCEERT AANVULLENDE SYSTEEMSCENARIO’S VOOR ELEKTRICITEITSVOORZIENING IN BELGIË IN 2030 EN 2050 EnergyVille is een samenwerking tussen de Belgische onderzoekspartners KU Leuven, VITO, imec en UHasselt voor onderzoek naar duurzame energie en intelligente energiesystemen. |
Citaat:
|
Ah begint het eindelijk in hun lege hoofden door te dringen...
|
Citaat:
|
En dan wilt de regering alleen maar elec. wagens in 2030.
Hoe gaan ze die dan allemaal voorzien van power? En hoeveel laadpalen moeten er dan bijkomen. |
Citaat:
Edit: even de cijfers per 1.1.2022: (als ik mag vergelijk ik met Noorwegen, want Belgie staat wellicht 10 jaar achter op die Noren, maakt 2032) Belgie: 0,9% van het wagenpark zijn nu pure electrische wagens. Noorwegen: 16 % van het wagnpark zijn nu pure electrische wagens. België heeft afgerond 4 BEV per openbare laadpaal. Noorwegen heeft afgerond 22 BEV per openbare laadpaal. Hoe kan dat nu? Waar laden die "18 Noorse EVs" dan? Denken mag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen en bedrijven zijn groot genoeg voor hun eigen trage laadpunten te zorgen. En de ultra snelle laadpunten zetten wel de bedrijven die eraan gaan verdienen. Komt me bekend voor toen ik heel klein was. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En hij zegt dat precies zo of laadpalen zetten een probleem is. Dan kunnen het enkel openbare laadpunten zijn waar "de overheid moet voor zorgen". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be