Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Gent schrapt duizenden vergunningen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263274)

Mambo 3 februari 2022 20:25

Gent schrapt duizenden vergunningen.
 
Opnieuw is er zonder enige vorm van communicatie of overleg overgegaan tot inhouding of niet opnieuw verlengen van handelaars hun noodzakelijke vergunning voor leveren van diensten en goederen in het centrum Gent.

Men eist volledige inzage in de boekhoudingen van de aanvragers met contracten, prijsofferte, overeenkomst, prijs, datums, uren, enz...

Ook eist men nu dagelijkse aanvragen voor aanvang of het nu eenmalig of tienduizend keer per jaar is op een E loket dat doorgaans ook nog af en toe tilt slaat.

Kortom kompleet onwerkbaar.
En bovendien heeft ook de stad geen recht de prijzen, overeenkomst, contract, offertes aan derden zomaar op te eisen of in te zien.


Een planning doorgeven volstaat niet.
Pdf file niet toegelaten.
Telefoons worden niet meer beantwoord.

kelt 3 februari 2022 20:28

Is dat echt zo?


Wat bedrijven betreft......Gewoon WEIGEREN nog dienstverlening,goederen...gelijk wat te doen in Gent.

EEN MAAND,en het is van tafel... :-D

Mambo 3 februari 2022 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9886847)
Is dat echt zo?


Wat bedrijven betreft......Gewoon WEIGEREN nog dienstverlening,goederen...gelijk wat te doen in Gent.

EEN MAAND,en het is van tafel... :-D

Gent voert een beleid van hoe meer failliet hoe meer vreugde.

Momenteel zijn er al zelfstandigen die reeds 2 weken verhinderd worden hun werk nog te doen.
Alle ingestuurde papieren betreffende klanten weigeren ze ook nog, hoewel ze het ook eisen.

Mambo 3 februari 2022 22:59

Wat staat er in een beleid?
Waar staan we voor? (missie) ??* Waar gaan we voor? (visie) ??* Waar geloven we in? (kernwaarden) ??* Hoe pakken we het aan met het oog op alle belanghebbenden? (strategie) ??* Wat zijn onze doelen? Met welke middelen gaan we die realiseren?


----
Hier faalt Gent toch.
Met het oog op alle belanghebbenden!

Gent heeft geen oog op "alle".

maddox 4 februari 2022 06:40

Ik zou eerder eens kijken welke firma's wel kunnen werken met vergunningen in Gent, en wat hun banden zijn met de lokale potentaten...

reservespeler 4 februari 2022 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9887063)
Ik zou eerder eens kijken welke firma's wel kunnen werken met vergunningen in Gent, en wat hun banden zijn met de lokale potentaten...

De handelaars en de zelfstandigen zijn duidelijk niet het kiesvee van de Gentse meerderheid.

Mambo 4 februari 2022 13:07

Gent heeft zijn al niet zo grote stad verdeeld in 5 voetgangerszone + de buitenzone.

Als je naar 1 van die 5 zones of alle 5 moet ben je nu verplicht dat aan te vragen op dienst mobiliteit die werkt dan als een buitenlandse ambassadeur en bekijkt uw aanvraag.
Keuren ze goed krijg je een visum voor 1 dag en keuren ze het niet goed mag je niet gaan werken.
En dat willen ze iedere dag opnieuw doen met heel wat documenten ter bewijsstukken om u te laten passeren.

Beetje zoals je destijds niet van west Duitsland naar Oost Duitsland kon.

Micele 4 februari 2022 13:31

Citaat:

Gent schrapt duizenden vergunningen.
BRON?

Micele 4 februari 2022 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9886844)
Opnieuw is er zonder enige vorm van communicatie of overleg overgegaan tot inhouding of niet opnieuw verlengen van handelaars hun noodzakelijke vergunning voor leveren van diensten en goederen in het centrum Gent.

https://stad.gent/nl/reglementen/reg...jdvergunningen

Orgaan van goedkeuring
Gemeenteraad

Datum van goedkeuring
dinsdag 28 september 2021

Datum van bekendmaking
woensdag 29 september 2021

Documenten

- plan (geldig vanaf 15 november 2021)
https://apidg.gent.be/supporting/dss...b-e4e28d50c841

- Reglement voor toegang tot autovrije gebieden en doorrijdvergunningen (geldig vanaf 15 november 2021)
https://apidg.gent.be/supporting/dss...8-bcff9182a25c

Citaat:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210530_97138190

Autovrije zone van Gent steeds minder autovrij: bijna 100.000 vergunningen in omloop

GENT - Steeds meer voertuigen rijden rond met een vergunning voor de autovrije zone in centrum Gent. Vorig jaar waren er bijna 100.000 vergunningen in omloop, goed voor 38.000 voertuigen.

Bert Staes Maandag 31 mei 2021
Bijna 100.000 vergunningen? Amai dat is pakweg 50% van de inwoners.

Mambo 4 februari 2022 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9887333)
BRON?

Gent.

Mambo 4 februari 2022 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9887338)
https://stad.gent/nl/reglementen/reg...jdvergunningen

Orgaan van goedkeuring
Gemeenteraad

Datum van goedkeuring
dinsdag 28 september 2021

Datum van bekendmaking
woensdag 29 september 2021

Documenten

- plan (geldig vanaf 15 november 2021)
https://apidg.gent.be/supporting/dss...b-e4e28d50c841

- Reglement voor toegang tot autovrije gebieden en doorrijdvergunningen (geldig vanaf 15 november 2021)
https://apidg.gent.be/supporting/dss...8-bcff9182a25c

Dat is geen overleg.

Een beleid moet ALLE BELANGHEBBENDEN een oplossing geven.

En dat is niet het geval.

Micele 4 februari 2022 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9887346)
Dat is geen overleg.

Een beleid moet ALLE BELANGHEBBENDEN een oplossing geven.

En dat is niet het geval.

In onze gemeente is ook nooit overleg. Troost je.

Gent blijkt overwoekerd te zijn aan vergunningen.

Citaat:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210530_97138190

Autovrije zone van Gent steeds minder autovrij: bijna 100.000 vergunningen in omloop

GENT - Steeds meer voertuigen rijden rond met een vergunning voor de autovrije zone in centrum Gent. Vorig jaar waren er bijna 100.000 vergunningen in omloop, goed voor 38.000 voertuigen.

Bert Staes Maandag 31 mei 2021
Bijna 100.000 vergunningen? Amai dat is pakweg 50% van de inwoners.

"De diensten" van Gent zijn toch voor iedereen gelijk? (anders tip @maddox)

https://stad.gent/nl/mobiliteit-open...utovrij-gebied

De uitbreiding van het aantal openbare laadpalen zal een van de oorzaken zijn. Amai van 380 naar 3100 laadpalen! En elke laadpaal heeft wslk 2 laadpunten (zie foto, 2 connectors per paal) ! Dat gaan dan +6000 laadpunten zijn voor een middelgrote stad, en dat in België. 8O

Citaat:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210609_96633428

Van 380 naar 3.100 laadpalen: Gent zet inhaalrace in om elektrische wagens te volgen



GENT - Met een contract voor 800 nieuwe laadpunten in de Gentse straten wil het stadsbestuur de opkomst van elektrische wagens bijbenen. Gent heeft nu weliswaar het meeste laadpalen in Vlaanderen, maar staat toch voor een inhaalrace. Gewoon een laadkabel over het trottoir leggen, wordt alleszins niet toegestaan.
Dat laatste is nog nooit toegestaan. Tenzij men de kabel eronder legt. :-D

Mambo 4 februari 2022 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9887350)
In onze gemeente is ook nooit overleg. Troost je.

Gent blijkt overwoekerd te zijn aan vergunningen.



Bijna 100.000 vergunningen? Amai dat is pakweg 50% van de inwoners.

"De diensten" van Gent zijn toch voor iedereen gelijk? (anders tip @maddox)

https://stad.gent/nl/mobiliteit-open...utovrij-gebied

De uitbreiding van het aantal openbare laadpalen zal een van de oorzaken zijn. Amai van 380 naar 3100 laadpalen! En elke laadpaal heeft wslk 2 laadpunten (zie foto, 2 connectors per paal) ! Dat gaan dan +6000 laadpunten zijn voor een middelgrote stad, en dat in België. 8O


Dat laatste is nog nooit toegestaan. Tenzij men de kabel eronder legt. :-D

Tot hiertoe kregen we een zesmaandelijks vergunning.

Maar in het nieuw systeem krijg je een dagpas op basis van allerlei documenten en bedrijfgegevens die niet voor derden mag gezien worden ook niet aan stadsbestuur.
Bovendien bestaat het gros van ons werk uit mondelinge overeenkomst, ook dat is wettig en geldig maar wil het stadsbestuur niet aanvaarden.
Nog bovenop willen ze iedere dag opnieuw uw adressen en allerlei documenten via een E loket binnenkrijgen alvorens je mag beginnen aan uw normaal dagtaken.

Dat geeft enorme niet te corrigeren problemen. Klanten die datums verleggen ter plaatse of klimatologische invloeden, werken die verplaats worden naar bv week-end of dagtaken die niet afgeraken en opnieuw moeten ingescand en verzonden moeten worden. Weekend zijjn ze sowieso al niet bereikbaar.
Onderaannemers of wisselende ploegen.

Een heel lange lijst problemen die niet kunnen opgelost worden dus. Laat staan de enorme administratie en papierwinkel terwijl alles gedigitaliseerd is.

Niemand kan dat oplossen of aan voldoen.

Dus schiet er over broodroof.

kelt 4 februari 2022 18:03

Dit verhaal lijkt inderdaad tenminste (tenminste) twee kanten te hebben...

-ten eerste een bemoeizucht van de lokale overheid in privé-zaken van mensen (het herstellen van een boiler in Gent op dinsdag 8 februari rond 10 uur door iemand uit Gentbrugge zou eigenlijk het stadsbestuur geen reet moeten aangaan)

-ten tweede de gedemonstreerde onbekwaamheid van de administratie,en het gebrek aan toezicht vanuit de politiek (taak van een gemeenteraad nochtans) op de kwaliteit van de vergunningen volgens HUn EIGEN stedelijke Louis de Funés- regelgeving

Mensen met gezond verstand zouden gewoon die zever afschaffen om er van af te zijn...
echter...politici...


Een volgende stap zal natuurlijk "positieve discriminatie" zijn....hoeveel mét een pietje,hoeveel zonder pietje,wat is de huidskleurtint.....etc.....


Jean-Pierre wilde gewoon een gasboiler in Gent gaan herstellen....de waterpomp draait niet meer en de klant heeft het koud.....:roll:

Garry 5 februari 2022 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9887594)
Dit verhaal lijkt inderdaad tenminste (tenminste) twee kanten te hebben...

-ten eerste een bemoeizucht van de lokale overheid in privé-zaken van mensen (het herstellen van een boiler in Gent op dinsdag 8 februari rond 10 uur door iemand uit Gentbrugge zou eigenlijk het stadsbestuur geen reet moeten aangaan)

-ten tweede de gedemonstreerde onbekwaamheid van de administratie,en het gebrek aan toezicht vanuit de politiek (taak van een gemeenteraad nochtans) op de kwaliteit van de vergunningen volgens HUn EIGEN stedelijke Louis de Funés- regelgeving

Mensen met gezond verstand zouden gewoon die zever afschaffen om er van af te zijn...
echter...politici...


Een volgende stap zal natuurlijk "positieve discriminatie" zijn....hoeveel mét een pietje,hoeveel zonder pietje,wat is de huidskleurtint.....etc.....


Jean-Pierre wilde gewoon een gasboiler in Gent gaan herstellen....de waterpomp draait niet meer en de klant heeft het koud.....:roll:

Pech voor de klant. Maar dat stond in de sterren geschreven dat het meer en meer zo gaat lopen tot alle firma's er de brui aan geven, dat er niemand nog wil mee doen aan die poppenkast en dan wordt Gent een dode stad waar niets meer te krijgen is, waar iedere bewoner buiten de stad moet om aan zijn waren te komen en dan zal de lust om in de stad te wonen of daar handel te drijven snel voorbij zijn. Het zijn de leveranciers die de teugels in handen hebben.

Svennies 5 februari 2022 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9887063)
Ik zou eerder eens kijken welke firma's wel kunnen werken met vergunningen in Gent, en wat hun banden zijn met de lokale potentaten...

Misschien eens stilstaan bij het feit waarom je zo nodig een vergunning moet gaan aanvragen,of is daar soms de nieuwe versie van de middeleeuwen in voege gekomen....

Veel gekker moet het écht niet meer worden hoor...

Mambo 5 februari 2022 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9887982)
Pech voor de klant. Maar dat stond in de sterren geschreven dat het meer en meer zo gaat lopen tot alle firma's er de brui aan geven, dat er niemand nog wil mee doen aan die poppenkast en dan wordt Gent een dode stad waar niets meer te krijgen is, waar iedere bewoner buiten de stad moet om aan zijn waren te komen en dan zal de lust om in de stad te wonen of daar handel te drijven snel voorbij zijn. Het zijn de leveranciers die de teugels in handen hebben.

Wij hebben letterlijk termont voormalig burgemeester horen zeggen "winkels met maatschappelijke zetel buiten Gent, daar doen we niks voor want we verdienen er niks aan"

Garry 5 februari 2022 02:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9887994)
Misschien eens stilstaan bij het feit waarom je zo nodig een vergunning moet gaan aanvragen,of is daar soms de nieuwe versie van de middeleeuwen in voege gekomen....

Veel gekker moet het écht niet meer worden hoor...

Het ligt aan de leveranciers. Ik zou al lang gezegd hebben aan mijn klant dat hij zijn materiaal niet langer kan laten leveren en het zal zelf moeten komen ophalen op de firma.
Ge zult eens zien hoe lang de burgemeester nog op zijn stoel zal blijven zitten. Hij zal rap bij het goot vuil staan.

Mambo 5 februari 2022 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9887982)
Pech voor de klant. Maar dat stond in de sterren geschreven dat het meer en meer zo gaat lopen tot alle firma's er de brui aan geven, dat er niemand nog wil mee doen aan die poppenkast en dan wordt Gent een dode stad waar niets meer te krijgen is, waar iedere bewoner buiten de stad moet om aan zijn waren te komen en dan zal de lust om in de stad te wonen of daar handel te drijven snel voorbij zijn. Het zijn de leveranciers die de teugels in handen hebben.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9887994)
Misschien eens stilstaan bij het feit waarom je zo nodig een vergunning moet gaan aanvragen,of is daar soms de nieuwe versie van de middeleeuwen in voege gekomen....

Veel gekker moet het écht niet meer worden hoor...


Niemand in Gent begrijpt het. Niemand wil het, iedereen heeft er schade onder.

Het centrum heeft 5 zones, voor iedere zone heb je een vergunning nodig.
Bij wijze van spreken kan je niet achter de hoek zonder toelating.

In 2017 stond ergens in de krant dat er in Gent door al dat verplicht rondrijden circa 220 miljoen extra nutteloze kms gereden was.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180309_03400681

Het is misdadig gewoon.

Micele 5 februari 2022 12:21

Alle steden met autovrije zones in de wereld hebben zo hun voorschriften.

Ik ggl ff in het Duits:

Ausnahmegenehmigung verkehrsfreie Bereiche

Uiteraard zijn er steden waar amateurkes te werk gaan en steden waar men ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be