![]() |
Gent schrapt duizenden vergunningen.
Opnieuw is er zonder enige vorm van communicatie of overleg overgegaan tot inhouding of niet opnieuw verlengen van handelaars hun noodzakelijke vergunning voor leveren van diensten en goederen in het centrum Gent.
Men eist volledige inzage in de boekhoudingen van de aanvragers met contracten, prijsofferte, overeenkomst, prijs, datums, uren, enz... Ook eist men nu dagelijkse aanvragen voor aanvang of het nu eenmalig of tienduizend keer per jaar is op een E loket dat doorgaans ook nog af en toe tilt slaat. Kortom kompleet onwerkbaar. En bovendien heeft ook de stad geen recht de prijzen, overeenkomst, contract, offertes aan derden zomaar op te eisen of in te zien. Een planning doorgeven volstaat niet. Pdf file niet toegelaten. Telefoons worden niet meer beantwoord. |
Is dat echt zo?
Wat bedrijven betreft......Gewoon WEIGEREN nog dienstverlening,goederen...gelijk wat te doen in Gent. EEN MAAND,en het is van tafel... :-D |
Citaat:
Momenteel zijn er al zelfstandigen die reeds 2 weken verhinderd worden hun werk nog te doen. Alle ingestuurde papieren betreffende klanten weigeren ze ook nog, hoewel ze het ook eisen. |
Wat staat er in een beleid?
Waar staan we voor? (missie) ??* Waar gaan we voor? (visie) ??* Waar geloven we in? (kernwaarden) ??* Hoe pakken we het aan met het oog op alle belanghebbenden? (strategie) ??* Wat zijn onze doelen? Met welke middelen gaan we die realiseren? ---- Hier faalt Gent toch. Met het oog op alle belanghebbenden! Gent heeft geen oog op "alle". |
Ik zou eerder eens kijken welke firma's wel kunnen werken met vergunningen in Gent, en wat hun banden zijn met de lokale potentaten...
|
Citaat:
|
Gent heeft zijn al niet zo grote stad verdeeld in 5 voetgangerszone + de buitenzone.
Als je naar 1 van die 5 zones of alle 5 moet ben je nu verplicht dat aan te vragen op dienst mobiliteit die werkt dan als een buitenlandse ambassadeur en bekijkt uw aanvraag. Keuren ze goed krijg je een visum voor 1 dag en keuren ze het niet goed mag je niet gaan werken. En dat willen ze iedere dag opnieuw doen met heel wat documenten ter bewijsstukken om u te laten passeren. Beetje zoals je destijds niet van west Duitsland naar Oost Duitsland kon. |
Citaat:
|
Citaat:
Orgaan van goedkeuring Gemeenteraad Datum van goedkeuring dinsdag 28 september 2021 Datum van bekendmaking woensdag 29 september 2021 Documenten - plan (geldig vanaf 15 november 2021) https://apidg.gent.be/supporting/dss...b-e4e28d50c841 - Reglement voor toegang tot autovrije gebieden en doorrijdvergunningen (geldig vanaf 15 november 2021) https://apidg.gent.be/supporting/dss...8-bcff9182a25c Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een beleid moet ALLE BELANGHEBBENDEN een oplossing geven. En dat is niet het geval. |
Citaat:
Gent blijkt overwoekerd te zijn aan vergunningen. Citaat:
"De diensten" van Gent zijn toch voor iedereen gelijk? (anders tip @maddox) https://stad.gent/nl/mobiliteit-open...utovrij-gebied De uitbreiding van het aantal openbare laadpalen zal een van de oorzaken zijn. Amai van 380 naar 3100 laadpalen! En elke laadpaal heeft wslk 2 laadpunten (zie foto, 2 connectors per paal) ! Dat gaan dan +6000 laadpunten zijn voor een middelgrote stad, en dat in België. 8O Citaat:
|
Citaat:
Maar in het nieuw systeem krijg je een dagpas op basis van allerlei documenten en bedrijfgegevens die niet voor derden mag gezien worden ook niet aan stadsbestuur. Bovendien bestaat het gros van ons werk uit mondelinge overeenkomst, ook dat is wettig en geldig maar wil het stadsbestuur niet aanvaarden. Nog bovenop willen ze iedere dag opnieuw uw adressen en allerlei documenten via een E loket binnenkrijgen alvorens je mag beginnen aan uw normaal dagtaken. Dat geeft enorme niet te corrigeren problemen. Klanten die datums verleggen ter plaatse of klimatologische invloeden, werken die verplaats worden naar bv week-end of dagtaken die niet afgeraken en opnieuw moeten ingescand en verzonden moeten worden. Weekend zijjn ze sowieso al niet bereikbaar. Onderaannemers of wisselende ploegen. Een heel lange lijst problemen die niet kunnen opgelost worden dus. Laat staan de enorme administratie en papierwinkel terwijl alles gedigitaliseerd is. Niemand kan dat oplossen of aan voldoen. Dus schiet er over broodroof. |
Dit verhaal lijkt inderdaad tenminste (tenminste) twee kanten te hebben...
-ten eerste een bemoeizucht van de lokale overheid in privé-zaken van mensen (het herstellen van een boiler in Gent op dinsdag 8 februari rond 10 uur door iemand uit Gentbrugge zou eigenlijk het stadsbestuur geen reet moeten aangaan) -ten tweede de gedemonstreerde onbekwaamheid van de administratie,en het gebrek aan toezicht vanuit de politiek (taak van een gemeenteraad nochtans) op de kwaliteit van de vergunningen volgens HUn EIGEN stedelijke Louis de Funés- regelgeving Mensen met gezond verstand zouden gewoon die zever afschaffen om er van af te zijn... echter...politici... Een volgende stap zal natuurlijk "positieve discriminatie" zijn....hoeveel mét een pietje,hoeveel zonder pietje,wat is de huidskleurtint.....etc..... Jean-Pierre wilde gewoon een gasboiler in Gent gaan herstellen....de waterpomp draait niet meer en de klant heeft het koud.....:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Veel gekker moet het écht niet meer worden hoor... |
Citaat:
|
Citaat:
Ge zult eens zien hoe lang de burgemeester nog op zijn stoel zal blijven zitten. Hij zal rap bij het goot vuil staan. |
Citaat:
Citaat:
Niemand in Gent begrijpt het. Niemand wil het, iedereen heeft er schade onder. Het centrum heeft 5 zones, voor iedere zone heb je een vergunning nodig. Bij wijze van spreken kan je niet achter de hoek zonder toelating. In 2017 stond ergens in de krant dat er in Gent door al dat verplicht rondrijden circa 220 miljoen extra nutteloze kms gereden was. https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180309_03400681 Het is misdadig gewoon. |
Alle steden met autovrije zones in de wereld hebben zo hun voorschriften.
Ik ggl ff in het Duits: Ausnahmegenehmigung verkehrsfreie Bereiche Uiteraard zijn er steden waar amateurkes te werk gaan en steden waar men ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be