![]() |
Trouwen
Ik wil je man (vrouw) zijn en ik beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen, in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid.
https://www.hln.be/binnenland/geriat...leem~a5181c60/ |
Kortom, tot waar het door de kerk opgedrongen ideaal van trouwen allemaal leiden kan.
Helaas trappen vele naïeve zielen er klakkeloos in, mee geholpen door eindeloze reeks van romantische films en series met een happy end. Fictie vs realiteit. |
En wat is uw punt ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hey blue sky, zijn er donkere wolken aan de blauwe hemel?
|
Citaat:
Ja, er zijn gehuwden die menen dat ze het nooit meer zouden doen. |
Citaat:
De emotionele reden zie ik eerder als blinde naïviteit. |
Citaat:
Hoe dan ook, voor tweeverdieners is het dikwijls nadelig om te trouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn ook mensen met een wreed wankele situatie die denken dat trouwen daarbij enige hulp zou kunnen bieden in de zin van "trouwen is houwen"
Een wreed povere gedachte maar toch ... Er daarbij zijn er zelfs mensen die overgaan tot het maken van kinderen omdat zij denken zo hun wankele relatie te kunnen redden in sommige gevallen. Ik vind het woord 'huwelijk' op zich al wreed raar klinken. |
Er wordt als eens gezegd:
"Arm geboren worden, daar kan je niets aan doen. Met een arme trouwen is uit lompigheid." |
Citaat:
Korte tijd later kwam de jonge echtgenoot thuis en vond zijn vrouwtje in bed met een "vriend". Tja... 8-) |
Citaat:
Wat je uiteindelijk vertelt klinkt bekend in de oren. Trouwen met iemand van (uit) dezelfde stand en met dezelfde overtuiging werd aanbevolen. Het mag ook gezegd, als een arme trouwt met een rijke is er vroeg of laat ambras. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, ikzelf ben totaal ongevoelig voor "ontrouw". (mijn vrouw denkt daar anders over :-D ). Mij zou dat eigenlijk niet kunnen schelen dat mijn vrouw met andere mannen (of vrouwen) neukt, zolang dat maar de relatie die ze met mij heeft niet fundamenteel verandert. |
Citaat:
Zou het kunnen dat vrouwen meer dan mannen trouw belangrijk vinden ? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat betekent ontrouw zijn ? De parenclubs zitten vol met mensen die mekaar oprecht heel trouw zijn. Die mensen zijn eerlijk tegenover elkander. Iedereen geeft daar tenslotte een andere invulling aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be