![]() |
Eet je graag zeevis?
smakelijk...
https://www.bbc.com/news/av/world-europe-60266098 Het schijnt een "accident" te zijn geweest.......:roll: |
Da's eten voor andere zeebeestjes nietwaar?
|
Mijne doktoor he gezeid dak veel zalm, harink en tonijn moe eten. Iets met m'n triglycerides.
Noten en soja was ook goed. Gene alcool, nie smoren en veel bewegen. Ik heb een waarde van 231 en de normale waarden is maximum 150. Dus ik ga 2 tot 3 keer per week vis eten. |
Citaat:
Dat is inderdaad heel raar. Vooral omdat de visserij heel hard en streng gecontroleerd word. En een hele school als bijvangst lijk mij een beetje verdacht. |
Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220205_94495661 |
bestaat er ook bokaalvis ?
|
Drogen en opstoken in biokachel, heeft het toch iets nut.
|
Die fotos zijn er gekomen omdat de "Sea Shepard" toevallig DIT fabrieksschip aan het volgen was....
We kunnen ons inderdaad afvragen welke zwijnerij dergelijke operaties elders nog uitsteken op zee. Het is ook duidelijk,al dat gelul over "verdwijnende vis" door "klimaatverandering" is ZEVER....DIT ,visvangst en vernietiging op industriele schaal,is de reden,en het zijn dus niet alleen "de Chinezen" hé. Zo hebben we in de seventies de kabeljauw en haringstand in de Noordzee en aanbelanden onherstelbaar gekraakt,de tonijn- en sardienenstand van de Middellandse Zee en aanbelanden,en zo zijn er ongetwijfeld elders ook andere consumptievissoorten "gekraakt" (teruggebracht tot VEEL kleinere aantallen met ook zware schade aan de genetische diversiteit van wat overblijft).....en zo wordt de westkust van Afrika leeggeplunderd door schepen van elders op de wereld waardoor jonge Afrikaanse vissers (wiens voorouders verder niemand nodig hadden om een inkomen te verwerven) nog voor een laatste keer hun bootjes uitsteken......richting ons..... en ze nemen vrienden en familie mee Dergelijke schepen trekken gewoon de "continentale ondieptes" (waar de consumptie-vissoorten leven) leeg,en gezien het onpraktisch is om uitsluitend "aan de maat" te vangen wordt EERST gevangen en DAN gedumpt...Pech als het net eens volzit met "halfjaarlingskes"........dumpen maar,hoewel ze allemaal al kapot zijn.... |
Mijn moeder is groot fan van vis.
Ik noem haar soms zelfs Madame De Vis vrij naar de vrouw van de baas van de Cois uit de familie Backeljau Ik ben vis al serieus beu gegeten. :roll: |
Zeebaars in reklame vanaf 14 Feb in de Lidl.
In de Match tonijnfilet aan 30 euro de kilo. Wat mag een mens nog eten tegenwoordig? Rundsvlees is slecht voor het milieu, varken mag niet van de moslim. Paard mag niet van de Queen. Kippen mag nie van Gaia. Vis mag niet van Greenpeace. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk met ne magneet. |
Citaat:
|
Citaat:
P.Van Vliet - De Boer |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_van_Vliet :-) Vis , ik eet het soms , en meer dan soms niet ; ach , af & toe dus :-) Mosselen => zeevrucht , heel & af toe :-) |
kweekzalm zit vol antibiotica
|
Alle lekkere vis komt uit 'zeewater', schar, tong, kabeljauw, zeebaars, haring, pladijs, tarbot, tonijn, zwaardvis, hondshaai, skrei, zeeduivel enz enz.
In vergelijking daarmee is riviervis echt maar platte kak, smaakloos tot in het kwadraat. Ik snap niet hoe mensen bv karper kunnen vreten, of Tilapia... |
Eet nooit antibiotavis
Verse zeevis. Njamie. |
1 Bijlage(n)
Freeeeeeeet :D
:-D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be