Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Poll: moeten we covid boetes terugbetalen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263309)

Hoofdstraat 5 februari 2022 21:48

Poll: moeten we covid boetes terugbetalen?

Net een stukje gelezen over boetes in de UK en die gingen soms tot 20.000 euro voor een DJ en vele vele boetes van honderden en duizenden euro's. Dat was hier niet zo anders, winkeliers krijgen mega-boetes en dokters in Nederland en Vlaanderen kregen mega boetes of verlies van hun vergunning.

https://www.theguardian.com/world/20...akers-feel-now

Dat lockdowns doden hebben veroorzaakt staat buiten kijf maar er is nu ook een veelbesproken studie van data-wetenschappers die zegt dat dergelijke lockdowns ook geen effect hadden op het aantal covid-doden. Dan wordt de vraag wel prangend realistisch.

Moeten we de covid boetes terugbetalen omdat ze gebaseerd zijn op foute wetenschap?

A study that suggests “lockdowns” were mostly ineffective at curbing the spread of COVID-19 is capturing the public’s attention
https://www.miamiherald.com/news/cor...258067758.html

Dadeemelee 5 februari 2022 21:52

Godwin slaat al toe in de openingspost. :lol:

De schoofzak 5 februari 2022 21:52

Nee, de wet is de wet, zelfs van plaatselijke nazi's ???

Als gij de plezante kunt uithangen, ik ook:

die boetes mogen simpelweg verdubbeld worden, door ze volgend jaar nog eens verplicht te doen storten.
Liefst storten in een apart fonds, voor een eventuele volgende pandemie.

Hoofdstraat 5 februari 2022 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9888460)
Godwin slaat al toe in de openingspost. :lol:

Ach, we zijn Godwin voorbij omdat de gelijkenissen te frappant zijn. Zie jij nog covid-discussies stoppen vanwege Godwin? :-D

Hoofdstraat 5 februari 2022 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9888461)

die boetes mogen simpelweg verdubbeld worden, door ze volgend jaar nog eens verplicht te doen storten.

Damn, ik moest dit als optie hebben toegevoegd. :-(

.

Dadeemelee 5 februari 2022 21:55

Citaat:

Ik mis de optie: ‘hang ze liever op aan lantarenpalen’. :lol:

Edit: anonieme enquetes zijn waardeloos. Ik stem niet.

Hoofdstraat 5 februari 2022 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9888465)

Vind ik ook. Foutje in de aanmaak, het forum is klote voor het aanmaken van polls. :-(

Hoofdstraat 5 februari 2022 22:04

Ik stemde op JA, zo is dat ook duidelijk

Rudy 5 februari 2022 22:26

Weet er iemand hoeveel boetes er werden betaald per gewest ?

Rudy 5 februari 2022 22:27

Het woord nazi's in de poll is er te veel aan.
Ik stem niet.

Onzijdig 5 februari 2022 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9888503)
Het woord nazi's in de poll is er te veel aan.
Ik stem niet.

idem dito

patrickve 6 februari 2022 04:48

Citaat:

Ja, dat is uiteraard juist, maar het is niet gezegd dat dat ervan gaat komen he.

patrickve 6 februari 2022 04:49

Citaat:

Het is trouwens een schandaal geweest na de oorlog dat de Joden die eronder uit gemuisd waren niet vergast werden achteraf. Ze hadden dat toch kunnen doen voor de volgende keer dat er nog eens nazi's aan de macht kwamen he. Een Joden gas fonds.

patrickve 6 februari 2022 05:42

Citaat:

voor een eventuele volgende pandemie.

De voorbereiding voor de volgende pandemie is eenvoudig: de zorg afschaffen na de pensioensleeftijd, en zo een pandemie gaat ongemerkt voorbij zoals in den tijd.

De ouderen die geen zorg nodig hebben, gaan ertegen kunnen, en alle bejaarden die door zo een pandemie de ziekenhuizen zouden overstromen en emo verhaaltjes op TV veroorzaken, zouden allang de pijp uit zijn, en zorgen dus voor geen problemen meer.

Ter herinnering: deze "pandemie" heeft op 2 jaar voor ongeveer 2000 doden gezorgd, als we de gepensioneerden niet meerekenen. Dat zou dus totaal ongemerkt geweest zijn he, mochten die gepensioneerden die voor al die ambras gezorgd hebben, ondertussen al de pijp uit zijn.

Hoofdstraat 6 februari 2022 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9888585)
De voorbereiding voor de volgende pandemie is eenvoudig: de zorg afschaffen na de pensioensleeftijd, en zo een pandemie gaat ongemerkt voorbij zoals in den tijd.

De ouderen die geen zorg nodig hebben, gaan ertegen kunnen, en alle bejaarden die door zo een pandemie de ziekenhuizen zouden overstromen en emo verhaaltjes op TV veroorzaken, zouden allang de pijp uit zijn, en zorgen dus voor geen problemen meer.

Ter herinnering: deze "pandemie" heeft op 2 jaar voor ongeveer 2000 doden gezorgd, als we de gepensioneerden niet meerekenen. Dat zou dus totaal ongemerkt geweest zijn he, mochten die gepensioneerden die voor al die ambras gezorgd hebben, ondertussen al de pijp uit zijn.

Dat is trouwens exact de techniek die gebruikt wordt bij een zwaar griep jaar, ze behandelen alleen bejaarden als er overschot is aan bedden en rusthuisbewoners al helemaal niet.

Het verschil nu was dat de media er met de neus op stond te kijken waardoor het moeilijk was om nu hetzelfde te doen. We komen weeral uit bij de media als bron van het kwaad.

djimi 6 februari 2022 10:10

Citaat:

Enquêtes anoniem houden is nochtans de normale modus operandi.

Professionele enquêtebureaus maken enkel ter controle van de enquêteurs (om hun betrouwbaarheid te testen) af en toe gebruik van de mogelijkheid ondervraagde personen te contacteren, maar in de uiteindelijk gepubliceerde/aan de klant geleverde resultaten is volstrekte anonimiteit de normaalste zaak ter wereld.

Als de media met hun periodieke opinie-peilingen op de proppen komen, is de anonimiteit toch ook geen probleem?

Verkiezingen worden eveneens verondersteld volstrekt anoniem te zijn.
Trekt u de uitslagen daarom in twijfel?

:?

Kodo Kodo 6 februari 2022 10:31

Moeten we de covid-boetes terugbetalen omdat ze gebaseerd zijn op foute wetenschap?

In een ideale wereld zou zoiets moeten kunnen en moeten moeten. Bovendien zouden dan ook alle andere vormen van wetgevingsschade moeten worden vergoed, zoals de lockdownschade.
In werkelijkheid tellen de rechtsvoorschriften, en die hebben met wetenschap niet vaak iets te maken.

De enige oplossing die ons nog rest, is zo snel mogelijk een volwaardige paralelle, zwarte economie uitbouwen, waar de overheid geen vat op heeft en die door de overheid niet wordt uitgezogen.

Erw 6 februari 2022 10:36

De meest passende en meest treffende straf voor de nazi's voor hun lockdownschade is de prijzen terug naar wat ze waren.
2 jaar terreur voor nul resultaat.

IJsboer 7 februari 2022 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9888456)
Net een stukje gelezen over boetes in de UK en die gingen soms tot 20.000 euro voor een DJ en vele vele boetes van honderden en duizenden euro's. Dat was hier niet zo anders, winkeliers krijgen mega-boetes en dokters in Nederland en Vlaanderen kregen mega boetes of verlies van hun vergunning.

https://www.theguardian.com/world/20...akers-feel-now

Dat lockdowns doden hebben veroorzaakt staat buiten kijf maar er is nu ook een veelbesproken studie van data-wetenschappers die zegt dat dergelijke lockdowns ook geen effect hadden op het aantal covid-doden. Dan wordt de vraag wel prangend realistisch.

Moeten we de covid boetes terugbetalen omdat ze gebaseerd zijn op foute wetenschap?

A study that suggests “lockdowns” were mostly ineffective at curbing the spread of COVID-19 is capturing the public’s attention
https://www.miamiherald.com/news/cor...258067758.html

Ik dacht dat je tegen een dictatuur was?

Je zit hier al jaren te verkondigen dat de wetenschap zich niet mag moeien met politiek en nu ga je gewoon via de wetenschap de juridische macht omzeilen.

Kapotlachen.

Rudy 7 februari 2022 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9888585)

Gepensioneerden hebben ook recht op zorg hé. Daar betaalden ze al jaren voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be