![]() |
Burgemeester waarschuwt voor actieve trajectcontroles
De voorbije weken werden honderden chauffeurs geflitst bij trajectcontroles op de Breeërweg, de Kinrooiersteenweg én de Venlosesteenweg in Maaseik. “Ook ik was verrast dat de trajectcontroles in onze gemeente plots zijn geactiveerd”, zegt Tollenaere, die stadsgenoten vrijdag via Facebook waarschuwde om op hun snelheid te letten.
Het FB bericht: TRAJECTCONTROLES ACTIEF - Verschillende burgers melden me dat ze een P.V. ontvingen en verrast waren. Ik ook. Ik wist niet dat op verschillende plaatsen nieuwe, door Vlaanderen geplaatste controles, actief waren. Ik zag ook geen borden. Ik wist ook niet dat men die niet meer moet plaatsen (alleen op autostrades zou dat nog gebeuren). Dus denk even over uw snelheden. Buiten de bebouwde kom is dat 70 km/u! Er zijn drie actieve Vlaamse trajectcontroles op Gewestwegen die onze stad ontsluiten: Breeërweg, Kinrooiersteenweg én Venlosesteenweg. Dus LET OP uw SNELHEID. Reactie AWV In tegenstelling tot vroeger worden trajectcontroles op gewestwegen niet meer aangekondigd. “Al sinds vorig jaar halen we die borden langs gewestwegen stelselmatig weg”, zegt woordvoerster Katrien Kiekens van het Agentschap Wegen en Verkeer. “Belangrijkste reden is de verbeterde ‘leesbaarheid’ van onze gewestwegen. Minder borden langs de weg zorgt ervoor dat de aandacht gaat naar de borden die écht tellen, zoals de verkeersborden die de snelheidslimiet aangeven.” Ik begrijp het AWV niet. Waarom nemen ze die borden weg? Ik hoorde van iemand die deze weg dagelijks gebruikt van en naar z'n werk. Vooraleer hij z'n eerste boete kreeg, was ie al 10 overtredingen op z'n conto, in totaal kreeg ie 10 boetes in de bus met telkens een bedrag van ruim 50 euro. Dus iemand kan een hele week overtredingen begaan zonder dat ie zich daar van bewust is, mijn vraag: "Wat met de verkeersveiligheid"? Dit is duidelijk een manier om de kas te spekken. Een simpel bord dat er trajectcontrole is, zou ervoor zorgen dat mensen langzamer gaan rijden, langzamer gaan rijden vanaf de eerste dag, niet nadat ze reeds ettelijke boetes in de bus kregen. Ik ben akkoord dat te snel rijden gestraft moet worden, maar aan de hoogte van de boetes te zien, reed deze man niet veel sneller dan toegelaten. |
De NVA in Maaseik moet dat toch weten.
|
Citaat:
Die trajectcontroles volgen allemaal ongeveer hetzelfde patroon: Men neme een stuk weg, liefst enkele km lang, bij voorkeur zonder kruispunten. Op het traject bevindt er zich bij voorkeur niets dat enige reden zou zijn waarom het verkeer zou vertragen. Vervolgens wordt er een belachelijk lage snelheidsbeperking opgelegd. Ziedaar de ideale locatie voor een trajectcontrole. En dan is het cashen en cashen. |
Citaat:
Maar dat is het punt niet. Het punt is dat mensen zich aan de snelheid moeten houden, zeker op die plaats waar er al zoveel doden gevallen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is waarschijnlijk door die "belachelijk lage snelheidsbeperking". Moesten ze die op 70 zetten ipv 50 dan zouden die brave mensen die hier 120 door racen zich aan de regels houden. :roll: Rij niet de hard, dat heb je geen last van trajectcontroles. Maar dan ben je spijtig genoeg ook 25 seconden later op je bestemming. Wat een enorme ramp moet zijn. |
Citaat:
Dat zal het gaan over een kleine afstand, kan je beter de fiets nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
De laatste jaren zeker een vijftal verkeersongelukken met dodelijke afloop. Vandaar dat ik het AWV niet begrijp. Mensen beboeten is achter de feiten aanlopen. Een waarschuwingsbord zou er net voor zorgen dat de snelheid gerespecteerd zou worden. |
Citaat:
De verkeersregels zijn toch redelijk duidelijk op vlak van maximumsnelheden? En indien men in een bepaalde situatie niet kon weten wat de maximumsnelheid was, dan kan men het aanvechten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be