![]() |
2021 auto-inschrijvingen volgens brandstof van 30 landen
https://www.acea.auto/files/20220202...2021_FINAL.pdf
Opmerkelijk was dat ruim 1/3 van de BEVs in Duitsland ingeschreven werden, toch die van 26 EU-landen. BEV: +27,6 % in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Plug-in-hybride: -0,5 % in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Hybride: -0,9% in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Benzine: - 32,2 % in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Diesel: -51,9 % in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. CNG: - 45,5% in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Andere (LPG, E85, ...) : +5,7% in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. |
Ik had ooit eens een kennis die een draaibank met een waarde van 2000 euro verkocht voor 1000 euro.
Vervolgens kocht hij een draaibankje voor 500 euro dat maar 200 euro waard was. Bij hoog en bij laag beweerde hij dat hij 500 euro had verdiend... De huidige verkoop van wagens past een beetje in hetzelfde verhaal. Geef eens absolute aantallen. Schrap vervolgens de wagens die gedeeltelijk of helemaal worden betaald door de belastingbetaler. En zet dan eens alles in het juiste perspectief. Zou je dat eens kunnen (willen?) doen? |
Citaat:
Dit zijn de juiste groei-% voor het ganse jaar (q1-q4) 2021 tov 2020: BEV: +63,4 % in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Plug-in-hybride: +68,5% % in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Hybride: +58,5% in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Benzine: -17,4% in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Diesel: -33,1% in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. CNG: -21,7% in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. Andere (LPG, E85, ...) : +47,6% in EU+EFTA+UK-landen tov 2020. • Tabel specifiek BEV voor de 30 landen hieronder, rechterzijde is het ganse jaar 2021 tov 2020. En de groei van de aantallen, België +51,2%, helemaal niets speciaals want een stuk onder het gemiddelde van de EU-26 landen: +63,1%. Landen met veel minder inwoners dan BE halen veel betere cijfers: Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Zwitserland... Dat zal hier pas in enkele jaren serieus stijgen wanneer enkel emissievrije salariswagens fiscaal-financieel beloond worden. En de particulieren vergeet men nog altijd. bron foto: https://mobile.twitter.com/jurjen Duitsland heeft daar een enorm aandeel met zijn 356.425 BEV, dat is zelfs 40,6% van gans de EU-26 (878.432), verleden jaar was het ook al 36,1%... (in Duitsland vergeet men de particulier EV-consument niet, want Duitse constructeurs die steeds meer EVs beginnen maken moet je steunen...) Als men dan de absolute aantallen ziet zal het nog héél lang kunnen duren vooraleer het EU-wagenpark 10% BEV gaat overschrijden, want er komen nog steeds veel meer fossiele wagens bij dan BEV (ook PHEV zijn tenslotte ICE) Zelfs enkel 2021 was er met 9,1% minder dan 10% BEV bijgekomen in EU-26. Niet te vergelijken met Noorwegen waar in 2021 het marktaandeel 65% BEV was en dit jaar meer dan 75% BEV verwacht wordt. Citaat:
|
Citaat:
|
Binnenkort gaan we allemaal tevoet, naft en elentriek te duur.
Hebben we geen tabellen meer nodig. |
Citaat:
Alleen de hogere middenklasse mag nog op straat met zijn vierwieler. Nu, gered worden van de Duitse taal en de meegeleverde tabellen is me ook wat waard. |
Citaat:
Vooral C. Parc en 3. tot 7. is interessant. 5. is evolutie per brandstofsoort. WAGENS 3. Vervangingsgraad van wagens 4. Evolutie van de gemiddelde leeftijd van het wagenpark 5. Evolutie van het wagenpark per brandstofsoort 5bis. Evolutie van het wagenpark per type eigenaar en gewest 6. Wagenpark per merk 7. Wagenpark per jaar van eerste inschrijving Volgens 7. Zijn er vandaag nog 158 wagens met een bouwjaar van vóór WOI. Toen had men al wat minder dure paarden nodig. ;-) Jato.com heeft nu ook tabelletjes en grafiekjes, enkel van 28 Europese landen (EU-26 landen en UK en Noorwegen (zo langzaam maar zeker maakt de BEV deel uit van het wagenpark). Noorwegen steekt er natuurlijk bovenuit. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be