Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Opvallend veel 0-11 jarigen gehospitaliseerd met Covid. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263343)

Dadeemelee 7 februari 2022 19:42

Opvallend veel 0-11 jarigen gehospitaliseerd met Covid.

Zegekreten over omikron waren voorbarig.

En de vaccinatiegraad speelt duidelijk een rol:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220207_96001389

Citaat:

In de zoektocht naar een verklaring voor de hospitalisaties, lijkt de vaccinatiestatus op het eerste gezicht een antwoord te bieden, aangezien de 0- tot 11-jarigen het minst gevaccineerd zijn: 18,4 procent kreeg minstens 1 dosis en slechts 6,7 procent is volledig gevaccineerd. Dat toont zich ook ?*onder de 823 gehospitaliseerde kinderen: vijf zijn volledig gevaccineerd, 818 zijn niet gevaccineerd. De zestien kinderen op intensieve zorg zijn ook allen niet gevaccineerd.

Rudy 7 februari 2022 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9889923)

Ik lees dat 823 kinderen werden opgenomen met een coronabesmetting.
Ik lees niet dat de besmetting de oorzaak is van de opname.

Loki 7 februari 2022 19:49

Citaat:

Vroeger ontdekten we besmette kinderen veeleer per toeval, nu voelen ze zich echt mottig.”
Euh...toen ben ik gestopt met lezen...dit gedoe wordt echt wel belachelijk.

morte-vivante 7 februari 2022 19:53

Als ze geen onderscheid in cijfers kunnen maken tussen deze die een vaccin mogen krijgen en deze die er geen mogen krijgen, zijn dergelijke cijfers waardeloos

Edit: op sciensano is het duidelijk, de meeste gehospitaliseerden zijn jonger dan 5, en mogen zelfs nog geen vaccin krijgen. Wat een baggerartikel

Rudy 7 februari 2022 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9889934)
Als ze geen onderscheid in cijfers kunnen maken tussen deze die een vaccin mogen krijgen en deze die er geen mogen krijgen, zijn dergelijke cijfers waardeloos

Mogen of niet mogen krijgen, daar zie ik het probleem niet. Er zullen heel wat mensen zijn die zullen concluderen dat kindjes moeten worden gevaccineerd. Het is gevaarlijke gazettenpraat.

Dadeemelee 7 februari 2022 20:03

Citaat:

Edit: op sciensano is het duidelijk, de meeste gehospitaliseerden zijn jonger dan 5, en mogen zelfs nog geen vaccin krijgen. Wat een baggerartikel

Zestien (ongevaccineerde) kinderen met Covid op IC, daar schrok ik toch van.
Hoeveel mensen liggen er op IC omwille van een vaccinatiebijwerking?

E. Gidius 7 februari 2022 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9889939)

Waarom in godsnaam? 16 kinderen op 11 miljoen Belgen? En liggen er elk jaar geen kinderen op IC met een of ander verkoudheidsvirus? Van waar dat eindeloze staren in die ene lichtbak?8O

gertc 7 februari 2022 20:10

Citaat:

Inderdaad, pure bagger. Elke winter liggen heel wat kinderen jonger dan 5 even in het ziekenhuis. Zelden langer dan een dag of 2,3. Net zoals deze winter. Alleen leggen ze na opname ook nog een positieve PCR-test af zodat ze als 'covid-patiënt' geregistreerd worden. Dat zijn ze niet.

Witte Kaproen 7 februari 2022 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 9889941)
Waarom in godsnaam? 16 kinderen op 11 miljoen Belgen? En liggen er elk jaar geen kinderen op IC met een of ander verkoudheidsvirus? Van waar dat eindeloze staren in die ene lichtbak?8O

Op IC wegens een verkoudheid :roll:

Dat is iets nieuws.

E. Gidius 7 februari 2022 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9889955)
Op IC wegens een verkoudheid :roll:

Dat is iets nieuws.

Doe niet zo idioot, asjeblief. Een verkoudheidsvirus =/= een verkoudheid. De uitspraak van Van Ranst gemist dat corona een verkoudheidsvirus is?

Witte Kaproen 7 februari 2022 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 9889957)
Doe niet zo idioot, asjeblief. Een verkoudheidsvirus =/= een verkoudheid. De uitspraak van Van Ranst gemist dat corona een verkoudheidsvirus is?

Dus U geeft toe dat er toch kinderen op IZ terecht komen wegen Corona.

Iets wat vroeger door de anti-vaccers steeds ontkend werd,en gebruikt als argument tegen het vaccineren van kinderen.

Rudy 7 februari 2022 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9889939)
Hoeveel mensen liggen er op IC omwille van een vaccinatiebijwerking?

Dat vergelijk is niet relevant. Wat telt is wie in het hospitaal belandt door covid. En dat wordt praktisch nooit vermeld. Sensatiegazetten zoals Nieuwsblad en HLN zijn experten in het manipuleren van de beeldvorming.

Walvader 7 februari 2022 20:47

Alles is goed voor de vaccinnazi's om zich terug goed te voelen bij hun keuze.

gunter5148 7 februari 2022 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Walvader (Bericht 9889965)

Tot ik mijn laatste adem uitblaas, zal ik de vaccinazi's herinneren aan hun wandaden, leugens, propaganda en censuur. En ik schrijf de namen op.
Vieze vuile gore smeerlappen zijn het. Zelfs kinderen vallen ze aan, met hun grijpgrage vaccinazi-tengels....
Andere draad, maar dit MOET berecht en bestraft worden.

Dadeemelee 7 februari 2022 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 9889941)

Op Intensive Care? Zit je hier nu te lachen met kinderen die op Intensive Care liggen?

betabyte 7 februari 2022 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9889978)
Op Intensive Care? Zit je hier nu te lachen met kinderen die op Intensive Care liggen?

Goe geprobeerd.
Zoals Rudy aangaf, met covid is niet gelijk aan door covid.

De schoofzak 7 februari 2022 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Walvader (Bericht 9889965)

Wij vinden exact hetzelfde, maar dan van die van "de andere kant".

Dadeemelee 7 februari 2022 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door betabyte (Bericht 9889982)
Goe geprobeerd.
Zoals Rudy aangaf, met covid is niet gelijk aan door covid.

Het wordt hier echt grof. Lachen met kinderen op IC en Joden en mensen die pro-vaccinatie zijn dat zijn nazi’s en fascisten.

Fraai!

De schoofzak 7 februari 2022 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9889975)
Tot ik mijn laatste adem uitblaas, zal ik de vaccinazi's herinneren aan hun wandaden, leugens, propaganda en censuur. En ik schrijf de namen op.
Vieze vuile gore smeerlappen zijn het. Zelfs kinderen vallen ze aan, met hun grijpgrage vaccinazi-tengels....
Andere draad, maar dit MOET berecht en bestraft worden.

Oei, niet erg vergevingsgezind.
Wel geef ik eerlijk toe: ik ook niet.

Jan van den Berghe 7 februari 2022 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9889923)

Wees eerlijk en geef het volledige artikel weer. Dan kunnen we zelf nagaan wat u al dan niet verborgen houdt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be