![]() |
Stop gewoon alle maatregelen, anders krijg je erg domme situaties
Versoepelingen zijn nu niet meer tegen te houden, iedereen roept ervoor of volgt ze nu al niet meer. Halfslachtige rotzooi moeten we echter vermijden, zoals maskers in klas maar niet in de kantine. Dansen en sporten zonder masker maar wel winkelen en werken met masker, enzovoort.
Laat de mensen zelf beslissen en vooruit met de geit, nu iedereen besmet, gevaccineerd of geboosterd is, wordt het belangrijk om besmet te worden voordat de bescherming verdwijnt. Logica zelve, wachten maakt alles net erger. Dus, sla geen dom figuur met domme, tegenstrijdige maatregelen en doe gewoon alles open, punt. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220207_96874630 Cijfers blijven dalen, dus roep om versoepelingen klinkt steeds luider: werkgevers, horeca en artiesten voeren druk op. Vele sectoren maken nu al duidelijk dat een status quo totaal geen optie is. “De verwachtingen zijn absoluut hoog. Voor één keer is het oranje boven in ons land.” |
Citaat:
Afschaffen van ALLE maatregelen. punt.aan.de.lijn. |
Die barometer is azo ingesteld dat men spreekwoordelijk gezegd de burgerechten kan beknotten wanneer er een gewone griep in het land is.
|
Citaat:
Ondertussen worden de protesten tegen de maatregels afgedaan als antivaxxers of extreem rechts tuig van de richel. Ik ben benieuwd of Brussel deze zondag vol trucks gaat staan. Niet dat het iets gaat uitmaken. De artikels zijn waarschijnlijk al geschreven over hoe extreme-rechtse truckers onze hoofdstad terroriseren. |
Citaat:
Zeker binnen de huidige situatie. Beleidsmakers hebben er nogal een probleempje mee om hun zever in te slikken. Maar dan wel op de kap van de modale burger. Oh, weet je Gunther, er zijn geen woorden voor. |
Ik ben al een heel domme situatie geworden door corona.
Het is precies sterker aanwezig dan ik zelf vermoedde. Het boos zijn zit diep en het zou beter zijn als we tot verzoening konden komen. Maar dat geeft geen vertrouwen terug omdat je nu gezien hebt waartoe media en politiek in staat zijn en hoevelen dat nog serieus nemen ook. Een tragische devolutie van ons volk nam plaats. Corona is overal verbaal aanwezig en prikkelt mij tot over mijn limiet. Ik kan nergens meer komen. Toen ze hier met scherp schoten en granaten lieten vliegen had ik meer rust in mijn omgeving dan wanneer alles naar corona begon te wijzen. Madness, geen pandemie maar een pandemonium en het gaat alleen maar erger worden. Drama, tragedie, treurspellen voorbij alle waanzin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We zijn allemaal oorlogsjournalisten nu. Vooral diegene die "stokken in de wielen steken" de zgn. agitproppers, moeten weten dat de ogen van de wereld op hen gericht zijn. |
Citaat:
Be strong, Cufi! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat is de clou van het verhaal. Maar evengoed, de protesten gaan ook niet meer weggaan. En ik weet van geen enkel regime (buiten NKorea, maar het kan beargumenteerd worden dat dat regime ooit ook valt) dat protesten "ad infinitum" kan negeren. Ik heb ook stellig de indruk dat de protestanten ook duidelijk kiezen voor vrijheid, in plaats van voor meer "privileges." Zoals wij hier, op onze manier, ook doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan de haat niet samenvatten die ik voel... Ik ben niet vrij nu, ik haat, walg en sta bol van agressie om te lossen op de eerste vaccinazi die denkt nog wat aan mijn haat toe te voegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is inderdaad wel zo dat als je een vrijheidsbeperkende maatregel invoert, je altijd genante randgevallen zal ontdekken.
Dat is niet alleen in crisissituaties zoals een pandemie het geval. Maar met onze "alledaagse" beperkingen hebben we leren leven. Iedereen vindt het normaal dat je niet een klein of langer eindje in de berm langs de pechstrook van een autosnelweg mag wandelen. Dat je niet door een voetgangersstraat mag rijden of zelfs fietsen, in het midden van de nacht als er geen kat in een km omtrek te zien is. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be