Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politiek = hypocriete rotzooi ? In deze heeft N-VA 100% gelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263360)

De Rode Willem 9 februari 2022 08:16

Politiek = hypocriete rotzooi ? In deze heeft N-VA 100% gelijk

https://www.bruzz.be/politiek/n-va-e...nes-2022-02-08

Citaat:

De Vlaamse meerderheidspartijen, Open VLD, One.brussels-Vooruit en Groen, sloten zich grotendeels aan bij de oproep van N-VA om de Brusselse politiezones samen te voegen.
Citaat:

Open VLD, One.brussels-Vooruit en Groen zwichten voor de Franstalige druk en stemden niet voor een fusie van de zes politiezones,
Of dit zwichten voor franstalige druk is weet ik niet.
Maar blijkbaar zijn de Vlaamstalige meerderheidspartijen echte Brusselaars geworden die niet meer geven om een efficiente werking van hun politie.

De gevolgen zien we elke week. Anti-vaxers en andere extremisten die Brussel kort en klein slaan en de politie die er als naar twee broodjesmerende beren bij staan en er naar kijken.

Jan van den Berghe 9 februari 2022 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9890949)
Anti-vaxers en andere extremisten die Brussel kort en klein slaan en de politie die er als naar twee broodjesmerende beren bij staan en er naar kijken.

Kijk eens aan, we gaan hetzelfde leugentjes nog eens herkauwen.

Pandareus 9 februari 2022 09:46

Citaat:

Of dit zwichten voor franstalige druk is weet ik niet.
Maar blijkbaar zijn de Vlaamstalige meerderheidspartijen echte Brusselaars geworden die niet meer geven om een efficiente werking van hun politie.

De gevolgen zien we elke week. Anti-vaxers en andere extremisten die Brussel kort en klein slaan en de politie die er als naar twee broodjesmerende beren bij staan en er naar kijken.

Een mix van klassieke politique-politicienne, de brusselse regering die geen interne 'oorlog' wil met de baroniën van de gemeentes en hun commissarissen die allemaal liever zelf 'baas' zijn over 'hun' politie...

Om dan te hopen dat een voorstel uitgaande vanuit de oppositie ook maar enige kans heeft, is meer dan een brug te ver.

Ik denk dat de gemaakte afwegingen geen 10% gingen over de doelstellingen (= efficiëntie verhogen bij de politie), maar enkel over de middelen (= de politieke en operationele macht consolideren waar die nu zit). En dan is de status quo de bijna voorspelbare eindkeuze.

Tragisch, maar zo werkt het. Eigenlijk is het heel vergelijkbaar met de jarenlang meegesleepte discussie over de splitsing van BHV. Ook die heeft men om puur intern politieke redenen steeds maar opgeschoven.
Het zal hier niet anders verlopen vrees ik.

Knuppel 9 februari 2022 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9891017)
Een mix van klassieke politique-politicienne, de brusselse regering die geen interne 'oorlog' wil met de baroniën van de gemeentes en hun commissarissen die allemaal liever zelf 'baas' zijn over 'hun' politie...

Om dan te hopen dat een voorstel uitgaande vanuit de oppositie ook maar enige kans heeft, is meer dan een brug te ver.

Ik denk dat de gemaakte afwegingen geen 10% gingen over de doelstellingen (= efficiëntie verhogen bij de politie), maar enkel over de middelen (= de politieke en operationele macht consolideren waar die nu zit). En dan is de status quo de bijna voorspelbare eindkeuze.

Tragisch, maar zo werkt het. Eigenlijk is het heel vergelijkbaar met de jarenlang meegesleepte discussie over de splitsing van BHV. Ook die heeft men om puur intern politieke redenen steeds maar opgeschoven.
Het zal hier niet anders verlopen vrees ik.

Typisch Belgisch, die bijeen gedweilde eendracht tussen 12 miljoen Belgen. .

De schoofzak 9 februari 2022 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9890981)

Wie was het dan, volgens jouw aanvoelen, die Brussel klein sloegen n.a.v. die betogingen?
Ik schat zowel klein-links als extreem-rechts.

Jan van den Berghe 9 februari 2022 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9891207)
Wie was het dan, volgens jouw aanvoelen, die Brussel klein sloegen n.a.v. die betogingen?
Ik schat zowel klein-links als extreem-rechts.

U kreeg al eerder de link naar het VRT-artikel in een van de draden over de betoging.

epicurist_dirk 9 februari 2022 18:11

Citaat:

Het word hoog tijd dat de politie uit niet Brusselse zones weigeren te opereren in Brussel om stakingen en mini oorlogen op te vangen.

Terwijl meestal de eigen Brusselse politie zich strategisch steeds op veilige afstand houd.

Terwijl er van uit de Brusselse Franstaligen geen enkel begrip is nadien om die politie inzet uit Vlaanderen te ondersteunen als ze aangevallen werden of gewond geraakten.

Toen de rijkswacht bestond werd er anders gereageerd op alle vlakken !!!!!

Zipper 9 februari 2022 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9890981)

het was bij hem nog niet doorgedrongen, dat die relschoppers niks met de eigenlijke betoging te maken hadden

Knuppel 9 februari 2022 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 9891322)
Het word hoog tijd dat de politie uit niet Brusselse zones weigeren te opereren in Brussel om stakingen en mini oorlogen op te vangen.

Terwijl meestal de eigen Brusselse politie zich strategisch steeds op veilige afstand houd.

Terwijl er van uit de Brusselse Franstaligen geen enkel begrip is nadien om die politie inzet uit Vlaanderen te ondersteunen als ze aangevallen werden of gewond geraakten.

Toen de rijkswacht bestond werd er anders gereageerd op alle vlakken !!!!!

Je vergist je.
Dat bewijst deze lezersbrief van een gepensioneerde rijkswachter in....2003.

Citaat:

Oproerkraaiers

05/03/2003 om 15:17 door Hugo Watzeels – Landen

In het HBvL van vrijdag 28/2 en van zaterdag 1/03 lees ik de titels: "Betoging van extreem-rechts draait uit op relletjes" en "NSV betoging: alle opgepakten vrijgelaten".
Deze titels wekken de indruk: dat het geweld in de NSV betoging van het NSV kwam, en dat de arrestanten leden waren van het NSV. Dit vind ik een misleidende weergave van de werkelijkheid. Het NSV hield een toegelaten betoging en volgde de opgelegde reisweg. Extreem links daarentegen hield een niet eens
aangevraagde, dus niet toegelaten tegenbetoging. Daarbij wierp extreem links barrikaden op met gestolen fietsen, andere gestolen voorwerpen en gebruikten zij levensgevaarlijke molotov-cocktails om de politiediensten te bekogelen of de NSV betoging aan te vallen.. Bovendien richtten zij terloops nog wat vernielingen en inbraken aan. ALLE administratief of gerechtelijk aangehouden personen waren extreem links.
Gelijkaardige verkeerde voorstelling van zaken werd gegeven bij teletekst en in de TV en radioberichten.
Ik verwacht van journalisten in het algemeen en van de krant die ik dagelijks koop in het bijzonder dat zij de intellectuele eerlijkheid zouden aan de dag leggen om de zaken ondubbelzinnig en JUIST voor te stellen, van welke hoek ook het geweld of wangedrag of de misdrijven, en naar welke kant ook de journalistieke sympathie moge uitgaan.
Na de talrijke ordediensten die ik in de Rijkswacht meemaakte weet ik wel dat het meeste geweld komt uit de extreem-linkse boek, alhoewel bet hier steeds anders wordt voorgesteld. Maar de gewone man of vrouw in de straat krijgt het totaal anders voorgeschoteld. En als U uw journalistieke deontologie niet beter gaat naleven hebt u binnenkort een vaste klant minder.
https://www.hbvl.be/cnt/eid6583/extern-oproerkraaiers

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be