Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Verlinden dreigt deelnemers vrijheidskonvooi met 2 j. gevang, gigaboete en rijverbod (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263379)

Victor Magnus 10 februari 2022 15:32

Verlinden dreigt deelnemers vrijheidskonvooi met 2 j. gevang, gigaboete en rijverbod

In navolging van Canadese en Nieuw-Zeelandse truckers die massaal de parlementen in hun respectieve hoofdsteden omsingelen om een einde te eisen aan de wurgende en absurde coronamaatregelen die nu al 2 jaar de wereldbevolking aan de ketting leggen, hebben nu ook massaal veel Europese truckers besloten om dezelfde actie te herhalen in Brussel en Parijs. :-)

Onze nieuwe regeerders hebben echter een bloedhekel aan kritische burgers die terecht de dictatoriale maatregelen in vraag stellen en reageren hysterisch op berichten over dit nakende "vrijheidskonvooi".

In plaats van ook maar enigszins tegemoet te komen aan de verzuchtingen en eisen hebben deze regeerders besloten om de roep om "meer vrijheid" te bestraffen met... "nog meer detentie!" :twisted:

"Onze" (nooit verkozen) minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden verklaarde op VTM nieuws met haar eeuwig starre blik en grimlachje dat ze de deelnemers hard gaat aanpakken vermits de betoging niet werd toegelaten...

In bijgaand artikel van de Standaard dreigt men de deelnemers aan het "vrijheidskonvooi" met, jawel: een monsterboete van maar liefst 4.500 euro, intrekking van het rijbewijs alsook een gevangenisstraf van twee jaar...!!! Zie:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220210_92848990

Krijgen verkrachters evenveel straf dan?

Kortom: mensen die schreeuwen om "meer vrijheid" de kast opjagen met het dreigement van "Twee jaar gevangenisstraf"...??? :twisted:

Is dat het gepaste antwoord dat het morrende volk verwachtte?

Zijn de galgen al in aantocht?

Uitverveling 10 februari 2022 15:39

Het gaat hier niet over de zogenaamde absurde maatregelen. Het is ook geen hysterisch antwoord op een betoging van wat marginaal volk. Het gaat ook niet over een straf en wat verkrachters krijgen. Het gaat erover dat ze een hoofdstad willen gaan inpalmen. Met de zekerheid dat er weer veel gaat afgebroken worden.

En ik vind dat de politiek nog niet ver genoeg gaat. Monsterboete, intrekking van rijbewijs, gevangenisstraf :lol: Inbeslagname van het voertuig en verbeurd verklaren. En maak van die boete maar direct maal 10. Niet kunnen betalen is de deurwaarder aan uw deur.

Die betogers schreeuwen om meer vrijheid zegt u. Welke vrijheid hebben ze nu niet? De enige en echte reden is dat het gewoon amokmakers zijn, anti vaxers die willen provoceren. Van mij mag het leger ingezet worden en met scherp worden geschoten. Ik ben zelfs vrijwilliger.

Jan van den Berghe 10 februari 2022 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling (Bericht 9891994)
Die betogers schreeuwen om meer vrijheid zegt u. Welke vrijheid hebben ze nu niet? De enige en echte reden is dat het gewoon amokmakers zijn, anti vaxers die willen provoceren. Van mij mag het leger ingezet worden en met scherp worden geschoten. Ik ben zelfs vrijwilliger.

In de "democratische" staat waar Uitverveling wil leven, laat geen protest toe, geen afwijkende meningen die in het openbaar geuit worden. Wie zich kritiek durft uiten, moet neergeschoten worden. Ik denk dat de naam "Noord-Korea" op die staat gekleefd kan worden.

Uitverveling 10 februari 2022 15:47

Ik weet niet of alles kort en klein slagen democratisch te noemen is?

Jay-P. 10 februari 2022 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling (Bericht 9892014)

Alleen als de meerderheid dat doet, dacht ik.
Laat dat nu net het eieren eten zijn van onze onderwijzer hier.

Jan van den Berghe 10 februari 2022 15:48

Citaat:

Ik weet niet of het objectief is om het gedrag van een onooglijke minderheid uit te vergroten en te doen alsof iedereen hier schuldig is.

Rapture 10 februari 2022 15:48

Citaat:

Tijdens de Franse Revolutie deed men dat toch ook. En geholpen dat het toen heeft.

Victor Magnus 10 februari 2022 15:50

Citaat:

Excuseer? Het konvooi moet nog op gang komen, is nog niet eens ter plaatse en u beweert dat ze reeds alles kort en klein geslagen hebben? Hoezo dan? Bent u de scenarioschrijver van de staatsomroep?

Hebben ze u die job aangeboden omdat u zich verveelde? Ik denk het... :lol:

Uitverveling 10 februari 2022 15:55

We zullen zien. Hopelijk neemt de regering dan ook de juiste beslissing en grijpt ze hardhandig in.

Sneaky 10 februari 2022 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9892016)
Ik weet niet of het objectief is om het gedrag van een onooglijke minderheid uit te vergroten en te doen alsof iedereen hier schuldig is.

Pars pro toto. Dat is ook nu weeer hoe ze de konvooien als extreem rechtse anti-vaxers gaan weg proberen zetten.

En de schapen als uitverveling slikken dat zonder 1 kritische noot.

Sneaky 10 februari 2022 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling (Bericht 9892030)
We zullen zien. Hopelijk neemt de regering dan ook de juiste beslissing en grijpt ze hardhandig in.

Tuurlijk, maak er martelaren van. :cheer::cheer::cheer:

patrickve 10 februari 2022 16:08

Citaat:

Dat hangt er van af of de nep-democratische overheid de burgervrijheden respecteert of niet he.

Uitverveling 10 februari 2022 16:09

Ik zet niemand in het vak extreem links of rechts. Voor mij zijn dat gewoon een bende marginale zielen die er enkel op uit zijn om te provoceren. En als het kan nog wat amok te maken en wat agenten in elkaar te timmeren. Wat is het nut van een dergelijke betoging? NUL!

Uitverveling 10 februari 2022 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9892054)
Tuurlijk, maak er martelaren van. :cheer::cheer::cheer:

Leeft gij nog in de Middeleeuwen of zo? Martelaren :roll: Klootzakken ja :lol:

Uitverveling 10 februari 2022 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9892055)
Dat hangt er van af of de nep-democratische overheid de burgervrijheden respecteert of niet he.

Jesus man gelooft gij nu echt zelf wat ge schrijft? Nu gaat het al over burgervrijheden. in een communistisch land mogen ze dat zeggen. Maar in West Europa :lol: Echt ik vind het zo spijtig dat ze een vaccin hebben uitgevonden en dat ze maatregelen hebben genomen. Ze hadden beter alles gelaten zoals het was. De wereld zou er een pak beter uitzien.

Tyler Durden 10 februari 2022 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling (Bericht 9892065)
Jesus man gelooft gij nu echt zelf wat ge schrijft? Nu gaat het al over burgervrijheden. in een communistisch land mogen ze dat zeggen. Maar in West Europa :lol: Echt ik vind het zo spijtig dat ze een vaccin hebben uitgevonden en dat ze maatregelen hebben genomen. Ze hadden beter alles gelaten zoals het was. De wereld zou er een pak beter uitzien.

Geloof je nu echt zelf dat de dodental fundamenteel anders was geweest? :lol:

Want dan toon je vooral aan dat je inzicht in deze crisis nihil is geweest. De eerste golf die we over ons heen kregen was pre-vaccinatie en qua dodental dus ongeveer maximaal. Zelfs dat was maar magertjes hé.

Reverberation 10 februari 2022 16:17

Citaat:

Ze hadden inderdaad beter niks gedaan, wat oude zakken de pijp uit is win-win.

patrickve 10 februari 2022 16:27

Citaat:

Jesus man gelooft gij nu echt zelf wat ge schrijft? Nu gaat het al over burgervrijheden.

Uiteraard. Die zijn op ongelofelijke wijze geschonden.

Citaat:

in een communistisch land mogen ze dat zeggen. Maar in West Europa
Maar de westerse landen zijn dictatoriale regimes geworden, erger dan communistische dingen destijds he.

Citaat:

Ze hadden beter alles gelaten zoals het was. De wereld zou er een pak beter uitzien.
Dat is nu toch een evidentie ?

Infowarrior 10 februari 2022 16:31

Ik denk dat Uitverveling oftewel FVDBke is oftewel MVR.

Uitverveling 10 februari 2022 16:34

Ik denk dat FVB meer verdient dan MVR dus FVB zijn loon dan aub :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be