Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   top 3 maatregelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263382)

Ilse 10 februari 2022 17:28

top 3 maatregelen

We zijn nu bijna 2 jaar ver, dus even terugblikken. Wat vonden jullie de meest vervelende maatregelen. Een bubbelregel, een reisverbod, covid safe ticket, afstandsonderwijs, sluiting horeca, bepaalde mondmaskerregels, testbeleid ? Graag de specifieke regel met tijdsduur.

Hier mijn top 3:

- Verbod op sporten in clubverband voor de +12, nov 2020 tot mei(buiten)/juni (binnen) 2021
- Bubbel van 4 buiten (toiletbezoek mogelijk voor knuffelcontact), nov 2020 - april 2021
- De paaspauze, 4 weken lang pasen 2021 (op zich niet het ergste maar was er toen teveel aan)

Reverberation 10 februari 2022 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilse (Bericht 9892175)
We zijn nu bijna 2 jaar ver, dus even terugblikken. Wat vonden jullie de meest vervelende maatregelen. Een bubbelregel, een reisverbod, covid safe ticket, afstandsonderwijs, sluiting horeca, bepaalde mondmaskerregels, testbeleid ? Graag de specifieke regel met tijdsduur.

Hier mijn top 3:

- Verbod op sporten in clubverband voor de +12, nov 2020 tot mei(buiten)/juni (binnen) 2021
- Bubbel van 4 buiten (toiletbezoek mogelijk voor knuffelcontact), nov 2020 - april 2021
- De paaspauze, 4 weken lang pasen 2021 (op zich niet het ergste maar was er toen teveel aan)

Die regel op trein vond ik top. En de bankskes.

gunter5148 10 februari 2022 17:41

Citaat:

Hier mijn top 3:

Ik vond zonder onderscheid ALLE maatregelen abominabel. De overheid zou een louter adviserende houding moeten aangenomen hebben, zoals voor elke seizoensgriep.
Maar in de plaats werd het barnum-reclame.

Tyler Durden 10 februari 2022 17:44

- CovidSafeTicket
- Alle bubbelregels

Loki 10 februari 2022 18:08

Het overlegcomite.

DucDEnghien 10 februari 2022 18:48

Geen enkel. Ik heb van niets last gehad.

alpina 10 februari 2022 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9892195)
Ik vond zonder onderscheid ALLE maatregelen abominabel. De overheid zou een louter adviserende houding moeten aangenomen hebben, zoals voor elke seizoensgriep.
Maar in de plaats werd het barnum-reclame.

Volledig akkoord!

Ik kan geen top 3 maken, ik vind de hele situatie daarvoor te absurd. Alsof ik in 1 of andere slechte komedie ben beland.

Ilse 10 februari 2022 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9892290)
Geen enkel. Ik heb van niets last gehad.

Serieus?

Ilse 10 februari 2022 19:13

Ook als voorstander van maatregelen kan je er van bepaalde toch wel last hebben, of als tegenstander van bepaalde maatregelen er voordeel van inzien?

Ik vond het meer telewerken prima (omdat het voorheen vrij taboe was bij mijn werkgever), het niet moeten handen schudden alsook de sociale afstand bij momenten :lol:

Hoofdstraat 10 februari 2022 19:21

Ik ben rijker geworden, genoeg gekregen voor de verplichte sluiting en m’n aandelen zijn ferm gestegen. Zonder lockdown ging het niet veel verschillen maar ik heb er alvast financieel niet bij verloren, behalve dan nu de inflatie.

Waar ik wel last van had was stress door de domheid rond me en het verbod op grote evenementen, het ergste zijn die mondmaskers, als ik iets haat zijn het die wel.

Knuts 11 februari 2022 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilse (Bericht 9892313)
Ik vond het meer telewerken prima (omdat het voorheen vrij taboe was bij mijn werkgever), het niet moeten handen schudden alsook de sociale afstand bij momenten :lol:

:-)

Zelfde hier. En de idiote drie zoenen ter begroeting: weg ermee!

Mijn drie meest vervelende maatregelen:
- alles rond wat er thuis niet mag
- sluiten van klassen/scholen
- mondmaskers voor kinderen

IJsboer 11 februari 2022 10:45

Citaat:

Hier mijn top 3:

- Een mondmasker dragen als je helemaal afgezonderd wil gaan mediteren in een afgelegen bos
- Sporten met een mondmasker
- Het verbod op niet-essentiële verplaatsingen

Rudy 11 februari 2022 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9892633)
:-)

Zelfde hier. En de idiote drie zoenen ter begroeting: weg ermee!

Mijn drie meest vervelende maatregelen:
- alles rond wat er thuis niet mag
- sluiten van klassen/scholen
- mondmaskers voor kinderen

Ik vind dat één zoen volstaat.

Rudy 11 februari 2022 11:49

Citaat:

Hier mijn top 3:

Ik vind iedere maatregel vervelend. Alle maatregelen afschaffen !
Dat CST gedoe werkt serieus op m'n zenuwen. Sluiting horeca, en de sluitingsuren.
Wat mij het meest tegen de borst stoot(te) zijn alle maatregelen als het om kinderen gaat: sluiting scholen, de quarantaineregels, mondmaskers voor kinderen, vaccineren van kinderen ....

DucDEnghien 11 februari 2022 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilse (Bericht 9892304)
Serieus?

Yep.

Diego Raga 11 februari 2022 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilse (Bericht 9892313)
Ook als voorstander van maatregelen kan je er van bepaalde toch wel last hebben, of als tegenstander van bepaalde maatregelen er voordeel van inzien?

Na bijna 2 jaar vuistjes uitgewisseld te hebben, bood ik vorige week de mijne aan naar een collega toe.
Ipv z’n hand te ballen, bood ie me z’n open hand aan en eerlijk gezegd, het verraste me wat, maar die handdruk voelde wel vertrouwd en heel menselijk aan.
Nadien deed ik hetzelfde bij andere collega’s en iedereen die eerst een vuistje maakte, opende spontaan z’n hand zonder twijfel of gezever.
Kortom, shake it, baby. :-)

Sneaky 11 februari 2022 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9892897)
Na bijna 2 jaar vuistjes uitgewisseld te hebben, bood ik vorige week de mijne aan naar een collega toe.
Ipv z’n hand te ballen, bood ie me z’n open hand aan en eerlijk gezegd, het verraste me wat, maar die handdruk voelde wel vertrouwd en heel menselijk aan.
Nadien deed ik hetzelfde bij andere collega’s en iedereen die eerst een vuistje maakte, opende spontaan z’n hand zonder twijfel of gezever.
Kortom, shake it, baby. :-)

Ik geef al een paar maand terug kussen aan iedereen. Vrienden familie, collega's, antivaxxers, dwangvaxxers... Maakt niet uit wie eigenlijk.

Lead by example.

Mensen moeten terug wat menselijker doen.

Diego Raga 11 februari 2022 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9892902)
Ik geef al een paar maand terug kussen aan iedereen. Vrienden familie, collega's, antivaxxers, dwangvaxxers... Maakt niet uit wie eigenlijk.

Lead by example.

Mensen moeten terug wat menselijker doen.

Het zal vooral een sociale test worden voor de overheidsindoctrinatie die de Schoven en Dadees van deze wereld hebben ingelepeld gekregen.

Herr Flick 11 februari 2022 15:14

Verbod op niet essentiele verplaatsingen (met zo ne laisser passer nog in mijn voertuig rond gereden. Ja als iedereen moet thuiswerken, zijn er ook mensen die dat mogelijk moeten maken... )

Avondklok

Het u niet mogen neerzetten op een bankje,

Rapture 11 februari 2022 15:19

De meest ongrondwettelijke, fascistische maatregelen:
- De nachtklok (flagrante schending van recht op vrijheid);
- Verbod op niet-essentiële verplaatsingen (idem);
- Het CST (idem en via omweg flagrante schending van het zelfbeschikkingsrecht);
- De overheid die bepaalt wie bij u thuis binnen mag (flagrante schending op recht op vrije bijeenkomst en de onschendbaarheid van de woning);

Hier moet het van WOII geleden zijn dat de grondwet nog op dergelijke wijze verkracht werd...wat toen gebeurde door een vreemde mogendheid die hier binnen viel.

Als de marsmannekes morgen aanvallen ga ik er ook vanuit dat die niet veel rekening zullen houden met onze fundamentele grondrechten. Maar de eigen staat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be