![]() |
Heeft NVA dan toch het licht gezien?
link
Citaat:
|
Citaat:
Lees nog eens de tekst die u quote. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat men nu nog een "verlenging van de noodtoestand" kan stemmen is toch ongelofelijk flagrant boerenbedrog he.
|
De houding van N-VA van de afgelopen 2 jaar heeft me enorm teleurgesteld.
Onbegrijpelijk hoe ze meegingen in de COVID-hysterie. |
Citaat:
Er zijn twee zaken: a) hoe werd de bijna afgelopen pandemie aangepakt, en b) hoe goed of hoe slecht is de pandemiewet die men inmiddels opgesteld heeft. Er is dus helemaal geen teken van verbetering, want er is zo geen teken nodig. U geeft ook helemaal niet aan wat precies verbeterd zou moeten worden volgens jou. De nva vond dat de crisis a) moest aangepakt worden, redelijk strikt en grondig zelfs, b) maar wel met veel meer parlementaire controle c) met minder emotionele of argumenten die niet terzake waren (vb. heel in het begin: de scholen werden tegelijk wel en niet gesloten, enkel en alleen omdat Waalse politici niet konden slikken dat in Frankrijk de scholen wel gesloten weren, en in Wallonië niet ...) De nva vindt dat de pandemiewet teveel macht geeft aan de uitvoerende macht. Deze moet inderdaad zeer vlug en grondig kunnen ingrijpen, maar wel met een prompte verslaggeving, debat en stemming in het parlement. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar het feit dat ze die pandemiewet aanvallen is een lichtpunt in de duisternis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft u het verhaal echt gevolgd? Ik denk het niet. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In plaats daarvan heeft ze twee jaar lang het Vivaldi-coronaregime gesteund. Nu ze voelt dat de wind gedraaid is, keert ze haar kar en wil ze een graantje meepikken van de groeiende volkswoede. De N-VA heeft geen enkele eigen visie meer. Haar standpunten - als die er al zijn - worden niet langer ingegeven door ideeën en overtuigingen maar door opiniepeilingen en mogelijke stemmenwinst. De N-VA is met andere woorden de nieuwe CVP geworden. Als ze zich daar in 2024 afvragen waarom de Vlaamse kiezer massaal afgehaakt is en de partij simpelweg geklasseerd heeft bij de stervende regimepartijen, dan ligt de knoop hier. |
Ik vind zelfs dat anti-vaxers en wappies verboden zouden moeten worden om op de nva te stemmen.
Ge moet proper zijn op uw eigen. |
Citaat:
En weet dan dat er "collegiaal" beslist moet worden (althans naar de buitenwereld toe). En het federaal parlement, het federaal parlement werd gedurende twee jaar buitenspel gezet. De N-VA heeft aangedrongen op een pandemiewet, die wet is er gekomen, dit gedrocht was echter niet wat de N-VA voor ogen had. Ik denk dat De Rover dat meermaals diets gemaakt heeft. Ontkennen dat Jambon in een zeer moeilijke positie zat, federeraal in de oppositie en Vlaams in de meerderheid. In de meerderheid waarbij twee coalitiepartners ook nog eens in de federale meerderheid zaten. Het verhaal is wat het is, maar al de schulden op de N-VA steken, is er wel heel ver over. Dat we hier als partij geen goede indruk gemaakt hebben, weten we allemaal. Maar net jullie, jullie die de politiek met argusogen volgen, zouden beter moeten weten. |
Citaat:
Ik stel voor dat je je CST moet tonen alvorens op de N-VA mogen te stemmen :-D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be