Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   “Als wet kernuitstap moet worden teruggedraaid, dan valt Vivaldi” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263473)

Knuppel 17 februari 2022 18:54

“Als wet kernuitstap moet worden teruggedraaid, dan valt Vivaldi”

"Als wet kernuitstap moet worden teruggedraaid, dan valt Vivaldi": groenen
Citaat:

trekken lijn in het zand, zijn niet van plan akkoord van 23 december op te geven

Andermaal zet de kernuitstap Vivaldi onder hoogspanning. Na een oproep van de werkgevers om de twee jongste centrales open te houden, kwamen zowel Open Vld als CD&V en zelfs Vooruit openlijk naar buiten met hun twijfels. Daarbij riep men de “veranderde geopolitieke toestand” in, om de deur toch weer open te zetten. “Een gamechanger”, zo stelde Egbert Lachaert (Open Vld). Bij Vooruit schoof men betaalbaarheid naar voor, om het debat te heropenen: “Bewijs me dat het openhouden van de centrales de energiefactuur drukt, en we zullen daarin meegaan.” Dat botst op een groene muur. Bij Groen roept men op om de regeringsdeal van 23 december “te respecteren”, achter de schermen wijst men erop dat zowel Groen als Ecolo niet van plan zijn om op de wet op de kernuitstap zelf terug te komen. “Dan valt Vivaldi”, zo klinkt het aan de top. Dat zet enorme druk op 18 maart, wanneer de regering moet beslissen.
https://businessam.be/groenen-trekke...erm=2022-02-17

Het zal buigen of barsten zijn voor De Croo. Of nog harder dweilen. Ik ben benieuwd wat het zal worden, en tip op dweilen. :twisted:

Henri1 17 februari 2022 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9898214)

Het zal buigen of barsten zijn voor De Croo. Of nog harder dweilen. Ik ben benieuwd wat het zal worden, en tip op dweilen. :twisted:

De centrales blijven open.

MORPHEUS 17 februari 2022 19:02

Citaat:

Néé nee neen,laat aub vivaldi niet vallen

Ze moeten aanblijven tot de Vlaamse verkiezingen

Want deze federale regering helpt de Vlamingen duwen naar de meerderheid voor N-VA en VBL , lees 45 procent van de stemmen

Volgens peilingen zitten ze nu al aan 49 procent

En hoe langer vivaldi aanblijft met Waalse meerderheid, hoe beter voor N-VA en VBL

Laat aub vivaldi niet vallen

Laat doordoen tot 2024

Herr Flick 17 februari 2022 19:04

Dat zijn dat 2 vliegen in een klap.

MORPHEUS 17 februari 2022 19:07

Citaat:

Dat krijg je

Ze zouden en moesten een regering zonder N-VA

En hebben groen moeten meenemen

Ik denk dat Ovld cdv MR nu zitten te vloeken

Een marakkeske doen rond kernuitstap?

Wisselmeerderheid rond dit ?

kelt 17 februari 2022 19:12

Dan zouden de Groenen de ENIGEN zijn die hun kazak niet gedraaid hebben...Helaas helaas kunnen geen electorale punten gescoord worden op een kaduuk electriciteitsnet.

haaaa,politiek,zooooo vermoeiend als uw principes omver gereden dreigen te worden door de natuurkunde... :-D

Everytime 17 februari 2022 19:14

Citaat:

Ik zie helemaal niet de regering vallen.

Libro 17 februari 2022 19:15

Beloven beloven beloven....

Knuppel 17 februari 2022 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9898218)

Dan valt Vivaldi.

Henri1 17 februari 2022 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9898237)
Dan valt Vivaldi.

Maybe yes, maybe no. Wie zal het zeggen.

Xenophon 17 februari 2022 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9898241)

Groen.

Het is yes.

Zipper 17 februari 2022 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9898237)
Dan valt Vivaldi.

Vaneiges :-D

Knuppel 17 februari 2022 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9898231)
Ik zie helemaal niet de regering vallen.

En toch dreigen de groene gekken daarmee.

Groene fundamentalisten veranderen niet zo gemakkelijk van gedacht als rattachisten.

De groenen werden 20 jaar geleden al eens in de zak gezet door die andere 'liberale' premier: Guy Verhofstadt. We zullen zien of ze dat de 'liberalen' een tweede keer gunnen.

Vanmorgen stuurde Groen hun fractieleider Wouter De Vriendt vooruit, om op Radio 1 te proberen de zaak wat te sussen, maar tegelijk de coalitiepartners te herinneren aan het feit dat de regering nauwelijks zes weken geleden al een moeilijk bevochten compromis had bereikt over de kernenergie. “Als regeringen gemaakte akkoorden niet meer minutieus uitvoeren, dan is het einde zoek. Wij vragen respect voor dingen die afgesproken worden, anders kan je heel moeilijk regeren. Dat is de essentie van regeringswerk”, zo stelde De Vriendt.
Daarbij riep hij eigenlijk drie voorzitters, die van CD&V, Open Vld en Vooruit ter orde: “We weten dat Georges-Louis Bouchez (MR) weinig loyauteit aan de dag legt ten opzichte van de federale regering waar zijn partij deel van uitmaakt. Twee Bouchez’s kan deze regering niet aan.”

LOOOOOOOOOOL!

Xenophon 17 februari 2022 19:31

Laat ons ons al voorbereiden op wegwerp scheermesjes van 45€ per stuk.

Het Oosten 17 februari 2022 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9898241)

Nochtans heb ik de Federale groene minister enkele maanden geleden in een interview dat op TV werd uitgezonden, niet echt horen uitsluiten dat de bestaande kerncentrales zouden open kunnen blijven indien echt blijkt dat de bevoorrading door de sluiting niet altijd kan worden gegarandeerd. Hetgeen ik een wijze uitspraak vond.

Knuppel 17 februari 2022 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9898252)
Nochtans heb ik de Federale groene minister enkele maanden geleden in een interview dat op TV werd uitgezonden, niet echt horen uitsluiten dat de bestaande kerncentrales zouden open kunnen blijven indien echt blijkt dat de bevoorrading door de sluiting niet altijd kan worden gegarandeerd. Hetgeen ik een wijze uitspraak vond.

Wat een dubbelhartig gezeik zeg! Alleen de achterlijkste debielen hebben niet door dat de bevoorrading niet kan gegarandeerd worden als de kerncentrales dicht moeten.
Zelfs de groene gekken en hun medestanders wéten wat Belgique te wachten staat als de kerncentrales dicht moeten.

reservespeler 17 februari 2022 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9898218)

Oei, en de GROENEN? Zij zullen wslk groen kijken.

reservespeler 17 februari 2022 19:55

Citaat:

ijs "en GROEN?
Jongens toch, wat moet ik hier nog allemaal lezen.
Voor ons is het al heel lang duidelijk dat die moeten openblijven.

De Rode Willem 17 februari 2022 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9898260)
Oei, en de GROENEN? Zij zullen wslk groen kijken.

Dat weet ik nog zo niet
Want wat gebeurt er als Vivaldi valt met de kerncentrales ?
Ik vrees dat ze dan onherroepelijk dicht zouden gaan ?
Mocht dat zo zijn, weet ik nog niet wat de groene idioten zouden doen,

De Rode Willem 17 februari 2022 19:59

Citaat:

Idd,
Groenen doen een n-va ke.
En Vivaldi gaat door

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be