Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Geef uw mening aan de EU tegen de invoering van 100% reizen onder QR code (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263498)

Gun 19 februari 2022 12:15

Geef uw mening aan de EU tegen de invoering van 100% reizen onder QR code

Al is de QR voor de vorm even van de baan (stilte voor de storm), de Europese ministers van volksgezondheid zullen in mei 'namens hun burgers' een verlenging van de EU- verordening ondertekenen MET uitbreiding.
Per juni 2022 moet dan de verplichting van het reizen met een QR code zijn ingevoerd.

Dit gebeurt dus nogmaals door onze 'stilzwijgende goedkeuring' als Europese burgers. Je kunt je stem laten horen op de website van de EU. In Italië is dat inmiddels 15.000x gedaan. In de Benelux is dat nog maar zwakjes.

De Europese verordening is 35 pagina’s lang. Je kunt ze hier downloaden en lezen.

https://ec.europa.eu/info/law/better...h08lftxZmhcyFk

Je dient een EU- account aan te maken om feedback te kunnen geven. Dat feedback geven kan tot 8 april. Er wordt natuurlijk op gerekend dat mensen daar de moeite niet voor doen en plots zit je dan in een keurslijf.

‘Je had het recht protest aan te tekenen’ zullen ze dan zeggen. Door niets te zeggen geef je stilzwijgend je goedkeuring. Zie je hoe ze dat omdraaien? Dat heet democratie.

Je denkt dat je van die QR- code af bent en ze wordt straks via de achterdeur en INCLUSIEF verplichte ‘.....inatie’ door de EU ingevoerd wanneer de EU ministers dat in mei ‘in onze naam’ tekenen.
Zo hebben wij ook 'stilzwijgend' ingestemd met agenda 2030 toen onze ministers die tekenden.

Het kost moeite om te lezen en te reageren maar niets doen is instemmen...

DewareJakob 19 februari 2022 12:19

Is er niet zoiets als vrij vervoer van personen en goederen van de EU-inwoners binnen de EU?

Mambo 19 februari 2022 12:27

Gechipt zoals een hond.

Hoofdstraat 19 februari 2022 12:35

Wat is het verschil met een identiteitskaart waar ze ook zaken aan kunnen koppelen?

Gun 19 februari 2022 12:35

It takes a few minutes ... but dropped this one ...

Ik ben compleet tegen de verlenging van een EU digitaal covid certificaat
Ik ben compleet tegen de invoering van enig ander digitaal certificaat, zij het Europees, nationaal of wereldwijd
Ik ben compleet tegen een vernieuwde versie van een digitaal certificaat

Dit certificaat heeft niet bijgedragen tot de veiligheid van de bevolking, integendeel

Dit certificaat heeft maar één doel, de beperking van de vrijheiud van de burger
Iedere motie of wet die de persoonlijke integriteit van een burger schaadt mag niet worden aangenomen

Verplichte vaccinatie of uitsluiting van sociaal verkeer zijn uitgesloten in een vrije wereld

Gun 19 februari 2022 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9899428)
Wat is het verschil met een identiteitskaart waar ze ook zaken aan kunnen koppelen?

Je gaat niet mogen reizen zonder QR code én zonder vaccinatie ... da's een drastisch verschil met een identiteitskaart op zak hebben.

Hoofdstraat 19 februari 2022 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 9899432)
Je gaat niet mogen reizen zonder QR code én zonder vaccinatie ... da's een drastisch verschil met een identiteitskaart op zak hebben.

Ze kunnen vaccinatiestatus ook koppelen aan je identiteitskaart, het QR code systeem is er enkel voor winkeliers en de rest van de bevolking die je IDkaart niet kan uitlezen en koppelen aan de databank.

En voor 3de landen buiten de EU die iets willen dat ze kunnen uitlezen, ik vermoed dat dit de hoofdreden is.

Uiteindelijk is het een privacy vraagstuk, nu is je vaccinatiestatus voor iedereen controleerbaar wat een grove schending is. Dus ofwel passen ze de privacy wet aan ofwel stopt het ergens.

Rudy 19 februari 2022 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9899396)
Is er niet zoiets als vrij vervoer van personen en goederen van de EU-inwoners binnen de EU?

Dat doet weinig ter zake.
Feit is dat de laatste twee jaren de EU landen solo spelen als het om corona maatregelen gaat. Dit is al triestig genoeg.
35 pagina's. Ik doe geen moeite. Dat de EU eerst zoekt naar meer coherente en consistente afspraken in plaats van naar een papieren formaliteit.

gertc 19 februari 2022 13:45

Citaat:

Dat was er, tot 2019.

gertc 19 februari 2022 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9899428)

- belgische (overheids)websites kunnen jouw identiteitskaart gebruiken om je te identificeren, en daarmee een aantal zaken opzoeken in andere databanken. Maar omdat elk land zijn eigen systeem heeft, werkt dat alleen in het binnenland. Met een Europees ID heeft ook de Spaanse hotelier waar je je identiteitskaart aan toont toegang tot andere gegevens.
- En hoe meer gegevens aan dezelfde app gekoppeld zijn, hoe meer mensen een reden hebben om die app te lezen - mogelijk inclusief een hoop dingen waar ze eigenlijk geen zaken mee hebben.

Gun 27 februari 2022 10:29

Citaat:

Binnenkort verleden tijd wanneer de burgers niet protesteren...

Gun 27 februari 2022 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9899477)
Dat doet weinig ter zake.
Feit is dat de laatste twee jaren de EU landen solo spelen als het om corona maatregelen gaat. Dit is al triestig genoeg.
35 pagina's. Ik doe geen moeite. Dat de EU eerst zoekt naar meer coherente en consistente afspraken in plaats van naar een papieren formaliteit.

Dus je laat jezelf ringeloren ...?

Henri1 27 februari 2022 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 9899393)
Al is de QR voor de vorm even van de baan (stilte voor de storm), de Europese ministers van volksgezondheid zullen in mei 'namens hun burgers' een verlenging van de EU- verordening ondertekenen MET uitbreiding.
Per juni 2022 moet dan de verplichting van het reizen met een QR code zijn ingevoerd.

Dit gebeurt dus nogmaals door onze 'stilzwijgende goedkeuring' als Europese burgers. Je kunt je stem laten horen op de website van de EU. In Italië is dat inmiddels 15.000x gedaan. In de Benelux is dat nog maar zwakjes.

De Europese verordening is 35 pagina’s lang. Je kunt ze hier downloaden en lezen.

https://ec.europa.eu/info/law/better...h08lftxZmhcyFk

Je dient een EU- account aan te maken om feedback te kunnen geven. Dat feedback geven kan tot 8 april. Er wordt natuurlijk op gerekend dat mensen daar de moeite niet voor doen en plots zit je dan in een keurslijf.

‘Je had het recht protest aan te tekenen’ zullen ze dan zeggen. Door niets te zeggen geef je stilzwijgend je goedkeuring. Zie je hoe ze dat omdraaien? Dat heet democratie.

Je denkt dat je van die QR- code af bent en ze wordt straks via de achterdeur en INCLUSIEF verplichte ‘.....inatie’ door de EU ingevoerd wanneer de EU ministers dat in mei ‘in onze naam’ tekenen.
Zo hebben wij ook 'stilzwijgend' ingestemd met agenda 2030 toen onze ministers die tekenden.

Het kost moeite om te lezen en te reageren maar niets doen is instemmen...

Ik zou onnodige verplaatsingen over de landsgrenzen heen gewoon zoveel mogelijk aan banden leggen.

Hoofdstraat 27 februari 2022 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9905731)
Ik zou onnodige verplaatsingen over de landsgrenzen heen gewoon zoveel mogelijk aan banden leggen.

lol, China achterna, iedereen op vakantie in eigen land. :-D

De schoofzak 27 februari 2022 12:30

Na het middagmaal ga ik er aan beginnen.
Een positieve stem mag ook gehoord worden: ik ben pro de vaccinatieverplichting voor een vreemdeling om Vlaanderen binnen te komen.

Gun 1 maart 2022 23:17

:roll::roll:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9905792)
Een positieve stem mag ook gehoord worden: ik ben pro de vaccinatieverplichting voor een vreemdeling om Vlaanderen binnen te komen.

:roll::roll:

Gun 21 maart 2022 22:25

Feedback (103438) het loopt beetje bij beetje op ... maar zouden intussen miljoenen moeten zijn ...

Kodo Kodo 21 maart 2022 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9905792)

Maar er zal toch iemand de Vlaamse bevolking moeten vervangen als die gedecimeerd zal zijn door de gevolgen van de gifspuit?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be