Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Nieuwe Volksrepublieken in Oekraïne. Vlaams Nationalisten juichen! Of niet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263540)

Dadeemelee 21 februari 2022 23:51

Nieuwe Volksrepublieken in Oekraïne. Vlaams Nationalisten juichen! Of niet?

Ik begrijp de Vlaams Nationalisten niet meer.
Al die kritiek op Volksrepublieken. Ze zouden toch blij moeten zijn met die nieuwe Volksrepublieken in Oekraïne? 8O

Jan van den Berghe 22 februari 2022 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9901381)
Al die kritiek op Volksrepublieken. Ze zouden toch blij moeten zijn met die nieuwe Volksrepublieken in Oekraïne? 8O

Naar wie verwijst u als u het hebt over "de Vlaams Nationalisten"? En waar hebt u dan wel "al die kritiek" gelezen "op Volksrepublieken"?

Pol Dolf 22 februari 2022 03:07

ik snap de sossen niet goed , eerst ontvluchten russen de rode ellende en vestigen zich in Donetsk , dan roepen ze een volksrepubliek uit , nu gaan de russen weer komen met hun rode ellende om Donetsk in te nemen

TheFourHorsemen 22 februari 2022 11:18

Citaat:

K&K

De schoofzak 22 februari 2022 11:55

Ik zou het niet leuk vinden, mocht Frankrijk proberen zoals Putin nu iets doet, om Wallonië in te lijven bij zijn land. Zelfs al zou hij ons er niet bijpakken.
Als Wallonië het zou wensen om mee te gaan met Frankrijk, dan kunnen we daar wel eens over klappen. (maar de andere groten in de EU zouden het niet graag zien, vermoed ik, dat La France zich wat beter positioneert tegenover hen, in de EU). Wat de ideale oplossing maakt: Wallonië onafhankelijk. Klein maar fijn, zoals het Gr Hertogdom Luxemburg.

Over de Oekraïne intern weet ik niet zoveel. Hebben Russische minderheden daar leuke gegarandeerde rechten, of worden ze Franco-gewijs cultureel vermoord?)

dewanand 23 februari 2022 01:44

2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

ja ik denk dat Poetin gelijk heeft, etnische blanke Russen worden in heel Oekraine flink gediscrimineerd en verketterd. Harde druk om te assimileren denk ik.
Heb er totaal geen informatie over.

Inlijven Oekraine bij Europese Unie is een Imperialistische stap vd EUSSR ok en Rusland heeft ergens wel gelijk om nu verzet te plegen maar kunnen zij niet liever Oekraine ook een Vette en hoerig subsidie potje bieden zoals de EUSSR het doet, via AFPERSINGEN en brandschattingen van het rijkere West Europa??

De schoofzak 23 februari 2022 11:58

Als er "teveel" Russisch-blanke Russen in Oekraïne wonen, dan moet het zijn dat ze zich onvoldoende ingeburgerd hebben.

Doet me denken aan kolonisaties. Zoals Spanje doet met het koloniseren van Catalonië, begonnen met vb. Franco die alle boeken in het Catalaans deed verbranden.

Waar de kolonisatie echt doorgedreven kon worden, is het "over and out": de vs, Zuid-Amerika, Australië, Frans-Vlaanderen, Bretagne, zelfs Frans-Catalonië en Frans-Baskenland ....

quercus 23 februari 2022 12:20

Citaat:

Ik beschouw mijzelf als Vlaamsnationalist. Maar ik zie toch niet waarom ik zou blij moeten zijn met die door Moskou tot nuttig dienstpersoneel verklaarde mini-republiekjes. Of is een onafhankelijk Vlaanderen volgens jou daarmee te vergelijken? Vergeet niet dat Vlaanderen zowel economisch als demografisch de dominante deelstaat is in dit land.

Zipper 23 februari 2022 12:56

De zoveelste tendentieuze troldraad van Dada

DewareJakob 23 februari 2022 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9902425)
De zoveelste tendentieuze troldraad van Dada

Inderdaad. Zuiver gezwam uit pure haat.

Herr Flick 23 februari 2022 13:50

Citaat:

Strikt genomen heb ik wel degelijk enige sympathie als dat echte volksrepublieken zijn en geen constructs van Poetin om zijn goesting te krijgen.

Maar hoe meer separatisme hoe liever ik het heb.

Max van Dietschland 23 februari 2022 20:03

Citaat:

Uiteraard ben ik zeer tevreden dat het volk in Donetsk en Loegansk hun vrijheid krijgt. Nu Vlaanderen en Catalonië nog. Onafhankelijkheid tegen EU en NAVO in, desnoods met Russische militaire steun.

Dadeemelee 23 februari 2022 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9902725)
Uiteraard ben ik zeer tevreden dat het volk in Donetsk en Loegansk hun vrijheid krijgt. Nu Vlaanderen en Catalonië nog. Onafhankelijkheid tegen EU en NAVO in, desnoods met Russische militaire steun.

Je weet ook uiteraard dat in de ‘Westerse wereld’ de enige twee manieren om je af te splitsen van een land zijn:
- via wederzijdse onderhandelingen
- met geweld
En eerlijk gezegd, ik zie noch de US, noch China, noch Rusland een wereldoorlog starten om Jan Jambon & co onafhankelijk te maken. :lol:

Jan van den Berghe 23 februari 2022 21:33

Citaat:

Over welke vrijheid hebt u het? In die twee maffiarepubliekjes heerst er gewoon geen vrijheid. Oekraïensgezinden worden bedreigd, afgeklopt, "vriendelijk" verzocht te vertrekken...

Jan van den Berghe 23 februari 2022 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9902480)
Strikt genomen heb ik wel degelijk enige sympathie als dat echte volksrepublieken zijn en geen constructs van Poetin om zijn goesting te krijgen.

't Lijkt er sterk op dat u zich helemaal niet verdiept hebt in het ontstaan van die twee republiekjes. Wel eerder dat u de Russische propaganda zonder al teveel nadenken volgt.

Jan van den Berghe 23 februari 2022 21:35

Zou er nog een antwoord komen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9901404)
Naar wie verwijst u als u het hebt over "de Vlaams Nationalisten"? En waar hebt u dan wel "al die kritiek" gelezen "op Volksrepublieken"?

nabat54 24 februari 2022 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9901559)
K&K

2

nabat54 24 februari 2022 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9902474)
Inderdaad. Zuiver gezwam uit pure haat.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/therapie/

zou een oplossing kunnen zijn voor de Kadeeke ;-)

bgf324 25 februari 2022 17:55

Citaat:

Max, er is toch wel een groot verschil.
Vlamingen en Catalanen zijn een volk op zich. De inwoners van Donetsk en Lugansk zijn gewoon etnische Russen die naar Oekraïne gekomen zijn om het land te koloniseren.

Anselmo 25 februari 2022 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 9904314)
De inwoners van Donetsk en Lugansk zijn gewoon etnische Russen die naar Oekraïne gekomen zijn om het land te koloniseren.

Correct! Meestal onder dwang om te werken in de ondergrondse mijnbouw !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be