![]() |
Duitsland wil de verbrandingsmotor niet afvoeren
Duitsland wil ook na 2035 nog doorgaan met de verbrandingsmotoren. Ook Italië gaat die kant op.
Dat wij in 2030 geen andere dan een EV gaan mogen kopen zal nu ook wel moeten worden teruggedraaid. https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...motoren-redden |
In 2035 varen de schepen, en rijden de camions nog steeds op mazout.
Realistisch blijven. |
Steeds meer vliegtuigen schakelen ook over op diesel.
De helft minder verbruik. |
Citaat:
|
Citaat:
Intussen deze bron. https://www.destentor.nl/ommen/diese....google.com%2F |
Citaat:
Dat vliegtuigen zouden gaan vliegen op diesel (motoren) heb ik nog niks over gelezen. Zou kunnen maar dan zou het toch hier en daar al moeten zijn vermeld of doorgesijpeld. Van die kleine vliegtuigjes met een verbrandingsmotor misschien wel maar straalvliegtuigen ?? En een straalmotor gaat die werken op diesel ? Zelfs op benzine lukt niet. |
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...box=1645719327
Dat die EV echt de toekomst zijn is goed mogelijk maar voor wanneer lijkt me nog niet direct duidelijk. Het zou ook kunnen dat het een soort Concorde verhaal wordt of een soort Smart verhaal. In 1975 beweerde men ook dat tegen 2000 iedereen supersonisch zou vliegen. Echter vliegen we nu trager dan 50 jaar geleden Iedereen zou ook gaan rijden in een Smartje. Het ideale stadsautootje. Nu rijden er meer SUV en pick-ups dan ooit tevoren en zijn de auto's alleen zwaarder en groter geworden. Niet zelden gebeurt precies het tegengestelde van wat alle ''experts'' voorspellen. Kijk maar naar de Brexit.....Ik zie dat de huizenmarkt in London helemaal niet is ingestort en het Pond is minder in waarde gezakt dan de Euro. Echter hoor je nadien hoor je van die vetbetaalde fantasten van experts nadien niks meer. Was het niet fantast Paul De Grauwe die tijdens de Griekenland crisis voorspelde dat de Euro recht de afgrond inreed ? Was het niet kwibus Eyskens die in 2001 voorspelde de derde wereldoorlog nu een feit was:-) |
Alvast toch al drones met straalmotor op diesel.
Veel beter dan elektrische zeggen ze. https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...almotor-drones |
Citaat:
Intussen deze bron. https://www.destentor.nl/ommen/diese....google.com%2F[/quote] Dus heel dikke zever van mambo zoals gewoonlijk. |
Citaat:
Diesel kan nooit beter en zuiniger zijn voor het vliegen dan de lichtere kerosine. En jij lult zelfs van de helft zuiniger, is dat zoals die miljarden doden door Covid? :lol: Citaat:
Citaat:
|
Veel zuiniger.
20 liter diesel is veel minder dan 35 liter naft. Het staat in het artikel. Wat kom jij af met uw gewichtje? En een beetje bijvullen duurt enkele minuten versus uren en uren opladen met electriek. |
[IMG]Tecnam onthult de P2010 TDI aangedreven door Continental CD-170 jet/ dieselmotor[/IMG]
http://www.aviazine.nl/avia-zine/tec...et-dieselmotor |
Citaat:
Ik zal uw bewering nog eens posten, en blijven posten tot je met je ontwijkend gelul stopt: Citaat:
Zo bewijs me nu eens dat dezelfde vliegtuigje op diesel ipv op kerosine DE HELFT minder verbruikt. Dus met geloofwaardige en veilige bron. Zoals de bron dat diesel 7% zwaarder is dan kerosine. En geen bron van de vorige eeuw hé. :lol: uw link werd overigens afgeblokt door mijn virusoppasser, zal fake zijn of diesel-eend-propaganda, lol Citaat:
Citaat:
|
Lol dat vliegertje van Mambo heeft diesel in zijn naam maar die motor kan evenzo ook op kerosine = jet fuel vliegen. Waar goedkopere kerosine niet te krijgen is, kan die dan ook diesel tanken.
Citaat:
De uitleg en ook de 3 nadelen van die hybride-fuel-motor (kerosine of diesel) vind je via wikipedia: Citaat:
Citaat:
|
kerosine is gewoon petroleum
|
Micele kan er weer niet tegen.
Voor alle duidelijkheid alle diesels dus ook diesel autos kunnen kerosine gebruiken zonder aanpassing. Het enigste verschil is dat kerosine wat meer rookt. Kerosine is goedkoper dan diesel, maar dieselmotors zijn veel zuiniger ook op kerosine. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Autos op kerosine, vrachtwagens dan ook. Nog zotter. Straf dat ze daaraan nog niet gedacht hebben, moeten al die plofmerkenconstructeurs toch oenen zijn. :roll: En de raffinaderijen krijgen hun diesel niet meer kwijt. Lol. Hier een lange discussie die de verschillen uitlegt: https://luchtvaart.narkive.nl/imKUCg...ts-van-benzine Mamabo doe geen moeite de dieselauto sterft sowieso uit. Nu al verwaarloosbaar over de hele wereld. Ook Europa en India verlaten het pad van de diesel. Uwen nieuwe peperdure diesel/kerosine moteur 1991 cc 4-in-lijn voor vliegtuigjes moet al vervangen worden na 1200 uren (vliegveiligheid) Citaat:
En dan nog de prijs en minder pks... Citaat:
|
1200 vlieguren is veel.
Wist je dat een motorboot op full power slechts 70 uur meegaat? Op benzine. |
Citaat:
Echte janetten rijden Tesla. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be