Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Financiële sancties tegen Rusland: De brug naar bitcoin? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263671)

Eurosceptic 27 februari 2022 16:52

Financiële sancties tegen Rusland: De brug naar bitcoin?

Aangezien de EU hard naar Rusland wenst te slaan door ze uit het SWIFT systeem te verbannen.. Wat als Putin bitcoin als een wettelijk betaalmiddel erkent?

Naar mijn bescheiden mening zullen de sancties van de EU dan zeer hard terugkomen. Ons eigen monetaire stelsel staat al op instorten omdat het op schulden is gebaseerd. Kan Rusland autonoom overleven met crypto currency?

Hoofdstraat 27 februari 2022 17:22

Liefst een digitale variant die minder energie kost en makkelijk verhandelbaar is.

reservespeler 27 februari 2022 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9905983)
Aangezien de EU hard naar Rusland wenst te slaan door ze uit het SWIFT systeem te verbannen.. Wat als Putin bitcoin als een wettelijk betaalmiddel erkent?

Naar mijn bescheiden mening zullen de sancties van de EU dan zeer hard terugkomen. Ons eigen monetaire stelsel staat al op instorten omdat het op schulden is gebaseerd. Kan Rusland autonoom overleven met crypto currency?

Bitcoin is geen gebruiksvriendelijk betaalmiddel.
Ik zal er zo lang mogelijk mijn handen van af houden.

Glennos1 27 februari 2022 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9906031)
Bitcoin is geen gebruiksvriendelijk betaalmiddel.
Ik zal er zo lang mogelijk mijn handen van af houden.

Ik heb een Visakaart van Binance waar ik gewoon met crypto zoals bitcoin overal mee kan betalen. Gewoon kaart invoeren en pincode ingeven en klaar :|

Bovenbuur 27 februari 2022 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9906088)
Ik heb een Visakaart van Binance waar ik gewoon met crypto zoals bitcoin overal mee kan betalen. Gewoon kaart invoeren en pincode ingeven en klaar :|

En een tientje miners-fee meesturen of een paar dagen moeten wachten tot je je boodschappen ook daadwerkelijk mee mag nemen. Zoveel makkelijker dan regulier pinnen.

Glennos1 27 februari 2022 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9906104)
En een tientje miners-fee meesturen of een paar dagen moeten wachten tot je je boodschappen ook daadwerkelijk mee mag nemen. Zoveel makkelijker dan regulier pinnen.

Ethereum moet je mijden voor de fee's.
En nee de visakaart is gewoon betalen zoals je met een andere kredietkaart doet, je kan de cryptos om te betalen online kiezen. Pincode ingeven en klaar.

Litecoin of BNB, zo goed als geen fees en meteen overgeschreven moest je dit naar een andere wallet sturen 8-)

Eurosceptic 27 februari 2022 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9906088)

Ik heb 1 heel groot bezwaar:

Bij het aanmaken van een account op elke portefeuille die ik ken, wordt er gevraagd om je identiteit te verifiëren. Je naam, adresgegevens... Men zegt dat crypto gedecentraliseerd is maar op deze manier kan de overheid wel degelijk traceren dat je een crypto account hebt. Ze kunnen je verplichten die account openbaar te maken, ze kunnen je belasten of in de cel steken. Ik geloof dat Binance bij terms and conditions ergens vermeldt "je mag niet uit dit land komen, en dat land, en dat werelddeel". Als dat kan, is alles mogelijk.

Miljardair Ray Dalio zei vanaf het begin al dat banken crypto zouden aanvallen zodra het te succesvol wordt. Voor ik dat kan vermijden, kan ik niks investeren

betabyte 27 februari 2022 20:13

het interne bitcoinsysteem is anoniem, niet de aansluitpunten.

Je kan goederen kopen met bitcoin. Of waardebonnen.
En die dan inwisselen voor fiat geld.

Glennos1 27 februari 2022 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9906178)
Ik heb 1 heel groot bezwaar:

Bij het aanmaken van een account op elke portefeuille die ik ken, wordt er gevraagd om je identiteit te verifiëren. Je naam, adresgegevens... Men zegt dat crypto gedecentraliseerd is maar op deze manier kan de overheid wel degelijk traceren dat je een crypto account hebt. Ze kunnen je verplichten die account openbaar te maken, ze kunnen je belasten of in de cel steken. Ik geloof dat Binance bij terms and conditions ergens vermeldt "je mag niet uit dit land komen, en dat land, en dat werelddeel". Als dat kan, is alles mogelijk.

Miljardair Ray Dalio zei vanaf het begin al dat banken crypto zouden aanvallen zodra het te succesvol wordt. Voor ik dat kan vermijden, kan ik niks investeren

Banken gaan crypto aanbieden als er aan te verdienen valt, waar je dan flinke premium voor betaald.

Bekijk het als een fonds bij de bank die 4% in hun zakken steken dat je ook via Bolero, of BUX0 zero kan kopen met zo goed als geen kosten. Toch zijn er veel meer mensen die hun geld in een bankfonds steken terwijl je dat zelfde fonds als ETF kan kopen met amper kosten.

Bij crypto vind ik Binance en FTX vooral goed omdat die zo goed als geen fees aanrekenen en beiden werken met de binance blockchain (geen fees). Celsius is dan weer een goede wallet om interest te krijgen op al je crypto, al stake ik mijn ADA (cardano) op Binance omdat die meer geven.

In principe kan je je crypto overschrijven naar een cold wallet, een USB stickje, dan staat die niet meer op exchanges en kunnen overheden die crypto niet bevriezen omdat het dan letterlijk op je USB staat ipv bij een instelling.

Dade 27 februari 2022 21:43

Morgenvroeg gaat het een bloedbad zijn op de beurzen, europa gaat een hele zware prijs betalen, rusland gaat defaulten op al zijn buitenlandse schulden, alle pijpleidingen zowel olie als gas gaan dicht. Waar we de grondstoffen gaan kopen die onze economie nodig heeft en aan welke prijs , ik ben benieuwd.

Yolanda 27 februari 2022 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 9906258)
Morgenvroeg gaat het een bloedbad zijn op de beurzen, europa gaat een hele zware prijs betalen, rusland gaat defaulten op al zijn buitenlandse schulden, alle pijpleidingen zowel olie als gas gaan dicht. Waar we de grondstoffen gaan kopen die onze economie nodig heeft en aan welke prijs , ik ben benieuwd.

Ik,gok er op dat het morgenvroeg vooral de roebel zal zijn die petsen gaat krijgen.

Dade 27 februari 2022 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9906286)
Ik,gok er op dat het morgenvroeg vooral de roebel zal zijn die petsen gaat krijgen.

Alles zal anders zijn na morgen, maar als het puntje bij paaltje komt zijn wij het die bij rusland kopen en niet omgekeerd. De situatie van rusland om dit te doorstaan is veel beter dan die van europa.
Zonder de leveringen uit rusland kunnen we economische groei vergeten, voor heel veel zaken zijn we afhankelijk van hen en de wereldmarkt is niet direct een oplossing voor alternatieven, en als die er al zijn dan is de prijs een veelvoud van wat we nu betalen. Heel wat banken gaan morgen in de problemen zitten, ik vermoed dat er flink zal tussengekomen moeten worden. Olie en gas zullen aanzienlijk stijgen, reken maar dat we binnen een week flink boven de 2 euro gaan zitten voor een liter.

alpina 27 februari 2022 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 9906306)
Alles zal anders zijn na morgen, maar als het puntje bij paaltje komt zijn wij het die bij rusland kopen en niet omgekeerd. De situatie van rusland om dit te doorstaan is veel beter dan die van europa.

Uw conclusie is verkeerd. Als wij meer kopen bij Rusland dan omgekeerd, wat volledig correct is, dan heeft Rusland op termijn meer te verliezen op economisch vlak dan de EU. Maar los van de handelsbalans tussen de 2 blokken is het essentiele vooral dat de EU veel belangrijker is voor Rusland (als % van totale export/import) dan omgekeerd. Voor de EU is Rusland de 5de grootste partner, omgekeerd is de EU de grootste voor Rusland:

Citaat:

- Russia is the EU's fifth largest trade partner, representing 4.8% of the EU’s total trade in goods with the world in 2020.
- The EU is Russia's biggest trade partner, accounting for 37.3% of the country’s total trade in goods with the world in 2020. 36.5% of Russia’s imports came from the EU and 37.9% of its exports went to the EU.

Citaat:

Zonder de leveringen uit rusland kunnen we economische groei vergeten, voor heel veel zaken zijn we afhankelijk van hen en de wereldmarkt is niet direct een oplossing voor alternatieven, en als die er al zijn dan is de prijs een veelvoud van wat we nu betalen. Heel wat banken gaan morgen in de problemen zitten, ik vermoed dat er flink zal tussengekomen moeten worden. Olie en gas zullen aanzienlijk stijgen, reken maar dat we binnen een week flink boven de 2 euro gaan zitten voor een liter.
Dat gaat zeker zeer doen, maar veel meer zeer in Rusland dan in de EU. Dat gaat u morgen op de beurzen zien.

Dadeemelee 27 februari 2022 22:51

Bitcoins en cryptocurrencies zijn een Ponziconstructie.

Boduo 27 februari 2022 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9905983)

Echt benieuwd hoe de beurzen zullen reageren.

Hoofdstraat 27 februari 2022 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9906337)
Bitcoins en cryptocurrencies zijn een Ponziconstructie.

Zolang iemand er iets voor in ruil wil geven is het een munt, elke munt staat of valt met het vertrouwen erin.

Yolanda 27 februari 2022 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9906347)
Echt benieuwd hoe de beurzen zullen reageren.

De beurs van Moskou is jammer genoeg nog gesloten.

Dadeemelee 27 februari 2022 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9906367)
Zolang iemand er iets voor in ruil wil geven is het een munt, elke munt staat of valt met het vertrouwen erin.

Bitcoins, cryptocurrencies en recent ook godbetert NFT’s. Allemaal gebakken lucht.
Het is Ponzi en idioten trappen er nog in ook.

Grapjassen zoals Musk kopen niet bestaande dingen met niet bestaand geld. :lol:
https://newsbit.nl/elon-musk-koopt-b...-569-ethereum/

Max van Dietschland 27 februari 2022 23:35

Toch wel opmerkelijk toen de VS en een aantal vazalstaten in 2003 Irak binnenvielen geen enkele sanctie werd genomen, geen enkele. Zeer opmerkelijk en veelzeggend.

Het wordt tijd dat Rusland op het terrein in Oekraine het zwaarst mogelijk geschut boven haalt. Op vlak van vuurkracht heeft Rusland wel degelijk enorm voordeel ten opzichte van Oekraïne. Dit moet het verzet breken en het hooghartige westen met beide voeten op de grond zetten.

Het westen heeft nu bijna alle sanctiemogelijkheden opgebruikt. Als Rusland verder escaleert is er bijna niets dat het westen nog meer kan doen dan nu. Tenzij zelf deelnemen aan de oorlog natuurlijk.

Yolanda 28 februari 2022 08:31

De roebel verliest vandaag 23% van zijn waarde tgo. de euro.

1 roebel is nog 1 dollarcent waard.

Daarenboven verhoogt de Russische centrale bank de rente naar 20% 8O

Sergeï met de pet gaat beginnen morren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be