Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Irak Demonstranten schenden Brits militair kerkhof. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2637)

Pat 3 april 2003 16:21

"Haal uw afval hier weg! Ze vervuilen Franse grond"
"Dead to the Yankees"
"Rosbeefs go home"
"Saddam Hussein zal jullie bloed verspillen"

Zijn enkele slogans die Franse demonstranten gebruikten om een oologsmonument te bekladden op een Brits militair kerkhof. Op die plek nabij Boulogne zijn 11.000 Britten gesneuveld tijdens de Invasie in Normandië. Dat die Britten voor hun vrijheid gesneuveld zijn, weerhield deze demonstranten echter niet tot het plegen van deze wandaad

Pelgrim 3 april 2003 16:26

En nu gaat u ongetwijfeld de gehele vredesbeweging verketteren.

Pat 3 april 2003 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
En nu gaat u ongetwijfeld de gehele vredesbeweging verketteren.

Ziet u ergens het woord "vredesdemonstrant" of "vredesbeweging" staan?

Ik vind deze daad wansmakelijk en wou ze even onder de aandacht brengen.

C uit W 3 april 2003 17:01

Dit is echt schandalig :evil:
Die dappere jongens zijn gestorven omdat extreem links crapuul dommigheden zou kunnen zeggen, het is erg.

Pelgrim 3 april 2003 17:05

Ok dan vergeef ik het u, pat.

Ik vind het trouwens zelf een misplaatste daad. Straf he, c uit w, voor zo'n 'extreem links crapuul' als ik?

Rogier 3 april 2003 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat

Rode verf zou dat er iets mee te maken hebben. :cry: De mortuis nil nisi bene, de domhied is van alle tijden, dat belooft weer een paar duizend minder toeristen. Amerikanen zijn daar nogal gevoelig voor. :x

mvg. Rogier :wink:

alpina 3 april 2003 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Citaat:

Rode verf zou dat er iets mee te maken hebben. :cry: De mortuis nil nisi bene, de domhied is van alle tijden, dat belooft weer een paar duizend minder toeristen. Amerikanen zijn daar nogal gevoelig voor. :x

mvg. Rogier :wink:

Het ging wel over een Brits militair kerkhof!

Paulus de Boskabouter 3 april 2003 17:33

Citaat:

"Dead to the Yankees"
"Rosbeefs go home"

Zijn enkele slogans die Franse demonstranten gebruikten om een oologsmonument te bekladden op een Brits militair kerkhof. Op die plek nabij Boulogne zijn 11.000 Britten gesneuveld tijdens de Invasie in Normandië. Dat die Britten voor hun vrijheid gesneuveld zijn, weerhield deze demonstranten echter niet tot het plegen van deze wandaad

Dit is een crapuleuze actie!
Waarschijnlijk waren de daders ontzetten dom en/of jong te zien aan de vorm van het hakenkruis dat ze geschilderd hebben.

C uit W 3 april 2003 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ok dan vergeef ik het u, pat.

Ik vind het trouwens zelf een misplaatste daad. Straf he, c uit w, voor zo'n 'extreem links crapuul' als ik?

Bent u extreem links crapuul? waar heb ik dat anders beweert?

ps het is niet omdat je dommigheden zegt dat je extreem links bent :lol: :wink:

michr.oscoop 3 april 2003 18:59

Citaat:

"Dead to the Yankees"
"Rosbeefs go home"

Het gaat dan zo te zien nog om een kerkhof uit de 1ste WO. Tijdens die oorlog is niemand voor vrijheid of welk ideaal dan ook gestorven, tenzij plat nationalisme.

Het zijn niet alleen gefrustreerde demonstranten hoor die zoiets doen.
Het geboortedorp van Miloseviç werd in '99 ook platgegooid door de Navo, net zoals de Amerikanen nu ook aan het doen zijn met de geboorteplaats van Sadam, Tikrit.
Dat soort symbolen-terrorisme hebt ge dus ook aan het Pentagon. Met dat verschil dat er nu echte en nieuwe Iraakse doen vallen.

maddox 3 april 2003 23:38

Ik zou niet zeggen dat de deze baldadigheden begaan zijn door een stel domme jongeren, het "hakenkruis" met linkswijzende armen is wel even een levenssymbool in oudere levensbeschouwingen, ook wel godsdiensten genaamd.
Wie weet dat er tussen deze platvloerse ,en ronduit provoserende protesteerders geen anti dood campagnevoerder zit?

michr.oscoop 4 april 2003 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wie weet dat er tussen deze platvloerse ,en ronduit provoserende protesteerders geen anti dood campagnevoerder zit?

Of Nazi-veteranen die de Duitse nederlaag in '45 niet verteerd hebben!

Paulus de Boskabouter 4 april 2003 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik zou niet zeggen dat de deze baldadigheden begaan zijn door een stel domme jongeren, het "hakenkruis" met linkswijzende armen is wel even een levenssymbool in oudere levensbeschouwingen, ook wel godsdiensten genaamd.

:lol: :lol:

Vlaanderen_onafhankelijk 4 april 2003 22:12

Citaat:

"Dead to the Yankees"
"Rosbeefs go home"

Tja, dit is natuurlijk erover... Schandalig, crapuleus en achterlijk, meer kan je er niet over zeggen. Iemand die hier plezier in beleefd of de schande niet inziet, is geen haar beter dan de bende klojo's die het gedaan hebben...

Het is net zoals met die anti-globalisten: de meesten menen het dan wel min of meer goed (of je het er nu mee eens bent of niet, in mijn geval niet) en willen enkel demonstreren, maar het zijn ook daar de idioten, de oproerkraaiers die het meest in het oog springen en de reputatie van de hele bende verkrachten... Jammer!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be