Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Verdedigingsplan bij inval Russen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263704)

Bovenbuur 1 maart 2022 10:04

Verdedigingsplan bij inval Russen

Beste Forummers,

Het spijt me u te melden dat mochten de Russen ook Vlaanderen aanvallen u allemaal gerekruteerd zal worden. Het is vandaag mijn taak om u uw taaktoedeling door te geven. Lees dit document door zodat u als het moment daar is direct in actie kan springen.

Het doel: Een effectieve verdediging is opgebouwd rond een locatie van strategisch, industrieel, politiek of logistiek belang. In het geval van Vlaanderen is gekozen voor een haven. Het doel van de operatie is het bewaken van een "Fort Vlaanderen" dat gebruikt kan worden als landingsplaats voor een tegenaanval. Antwerpen zou mooi geweest zijn als beschermde haven, maar ligt te ver landinwaarts op een te moeilijk te verdedigen plek, ook omdat de Westerschelde te makkelijk te blokkeren is. De verdediging is daarom opgebouwd rond Zeebrugge.

De linie: De linie bestaat uit de Westerschelde, de zeehaven van Gent, de Leie, het kanaal Ieper-Komen, de Ieperlee en de IJzer om uit te komen bij Nieuwpoort. Een gebied van dit formaat biedt de minimale bescherming tegen veldartillerie, pantsercavalerie en kleiner die de haven nodig zal hebben om te kunnen functioneren. Voorkom ten allen tijden dat de vijand de genoemde wateren over kan steken.

De taakverdeling: Vanwege het risico dat de communicatielijnen aangevallen zullen worden is het plan gebouwd om zonder centrale aansturing te kunnen functioneren. U kiest zelf uw functie en uitvalsbasis. Bent u erg gehecht aan een van de plaatsen langs de linie? Dan meldt u zich in de plaats in kwestie bij de infanterie. U vecht voor elke meter van uw geliefde plaats tot u uitgeschakeld bent. Hebt u een auto? Dan kunt u zich aansluiten bij de lichte cavalerie. U stationeert zich in een van de plaatsen achter de linie en komt in actie wanneer u hevige gevechten of doorbraken van de linie waarneemt. Heeft u een boot? Dan meldt u zich bij de kustbewaking. Uw taak is om de plaatsing van vijandelijk geschut aan de overkant van de Westerschelde te voorkomen. Ook bewaakt u aan- en afmerende schepen in het ondiepe water rond Zeebrugge. Bent u heel slim? Dan bent u de genie. Stationeer uzelf bij een brug. Vergeet uw fietspomp niet, want als de Russen in zicht komen moet u de brug kunnen opblazen.

Ik hoop dat iedereen hier afdoende mee geïnformeerd is. Voor Vlaanderen.

Vlad 1 maart 2022 10:25

Dat is wel het stuk dat onder water gaat komen te staan door de klimaatverandering. Het is vooral Antwerpen dat moet verdedigd worden. We maken van Limburg een grote antitankgracht door de mijnen op te blazen.

Xenophon 1 maart 2022 10:48

Niet wachten op een inval, nu aanvallen.

Allee, jullie he, ik ben te oud ondertussen en heb covid ook. Zelfs mijn tandvlees doet pijn.

Skobelev 1 maart 2022 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9907735)

Allee, jullie he, ik ben te oud ondertussen en heb covid ook. Zelfs mijn tandvlees doet pijn.

Je kan het ze toch gaan aansteken? Alle Russen met Covid op hun veldbed

wagner.666 1 maart 2022 11:08

den dweil en di rupo in de frontlinie en al de russen lopen de poten onder hun gat om terug thuis te zijn.
PS, we leven nog dus nog altijd geen atoombommetje op brussels het helhole gevallen.

^_^ 1 maart 2022 11:16

Zwakte in het plan: Ge kunt den Hollander ni vertrouwen.

Johan217 1 maart 2022 11:18

Ik neem stelling aan de Hopduvel. Slava Flandria! :vlaander:

De schoofzak 1 maart 2022 11:34

De Russen gaan rap hun kar keren, als ze zien hoeveel files er hier dagelijks zijn, niettegenstaande de staat van onze wegen.
Om gewapende tegenstand tegen de Russen te bieden, volstaat het om aan de Brusselse moslims te vertellen dat de Russen hun moskeeën gaan sluiten.

Herr Flick 1 maart 2022 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9907735)

We schieten u met een tribuchet diep achter de linies en zetten u in als biologisch wapen.

Herr Flick 1 maart 2022 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9907757)
den dweil en di rupo in de frontlinie en al de russen lopen de poten onder hun gat om terug thuis te zijn.
PS, we leven nog dus nog altijd geen atoombommetje op brussels het helhole gevallen.

dat laatste zou wel een hele boel problemen oplossen eigenlijk...

CUFI 1 maart 2022 11:52

Ik mag ni vechten van mijn godsdienst, dus pech.

Xenophon 1 maart 2022 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9907746)
Je kan het ze toch gaan aansteken? Alle Russen met Covid op hun veldbed

Dat wens ik mijn ergste vijand niet toe.

Pol Dolf 1 maart 2022 12:28

https://forum.politics.be/showthread...hlight=complot

fabianen 1 maart 2022 12:49

Als de Russen hun belastingbrief in de bus krijgen zijn wij bomvrij!

Skobelev 1 maart 2022 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 9907866)
Als de Russen hun belastingbrief in de bus krijgen zijn wij bomvrij!

Onze belastingbrief bedoel je? Dan gaan ze lopen tot in Siberië.

Johan217 1 maart 2022 14:05

Ik heb nog een hoop leeggoed, oude vodden en isomo. Spijtig dat de nafte zo duur staat.

Xenophon 1 maart 2022 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 9907970)
Ik heb nog een hoop leeggoed, oude vodden en isomo. Spijtig dat de nafte zo duur staat.

Waarom de isomo?

DewareJakob 1 maart 2022 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 9907970)

Ik heb nog wisselstukken voor LADA's...:lol:

Johan217 1 maart 2022 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9908056)
Waarom de isomo?

Dan blijft het beter plakken.

https://ivdnt.org/actueel/columns/wo...lotovcocktail/
Citaat:

Een Oekraïense bierfabrikant is ze nu op grote schaal aan het produceren. Met als etiket een portret van Poetin.

Xenophon 1 maart 2022 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 9908076)

Hm...

Heb vroeger bij den troep geleerd van daar poeder voor te gebruiken, zodat de naft en de vuile olie indikt en beter blijft plakken.
De vuile olie is voor als je huis aan huis aan het vechten bent, de rook ontwikkeling zorgt er voor dat de vijand veel last heeft zelfs als het huis niet afbrand.

Zo kan je hem rustig afschieten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be