Bovenbuur |
1 maart 2022 10:04 |
Verdedigingsplan bij inval Russen
Beste Forummers,
Het spijt me u te melden dat mochten de Russen ook Vlaanderen aanvallen u allemaal gerekruteerd zal worden. Het is vandaag mijn taak om u uw taaktoedeling door te geven. Lees dit document door zodat u als het moment daar is direct in actie kan springen.
Het doel: Een effectieve verdediging is opgebouwd rond een locatie van strategisch, industrieel, politiek of logistiek belang. In het geval van Vlaanderen is gekozen voor een haven. Het doel van de operatie is het bewaken van een "Fort Vlaanderen" dat gebruikt kan worden als landingsplaats voor een tegenaanval. Antwerpen zou mooi geweest zijn als beschermde haven, maar ligt te ver landinwaarts op een te moeilijk te verdedigen plek, ook omdat de Westerschelde te makkelijk te blokkeren is. De verdediging is daarom opgebouwd rond Zeebrugge.
De linie: De linie bestaat uit de Westerschelde, de zeehaven van Gent, de Leie, het kanaal Ieper-Komen, de Ieperlee en de IJzer om uit te komen bij Nieuwpoort. Een gebied van dit formaat biedt de minimale bescherming tegen veldartillerie, pantsercavalerie en kleiner die de haven nodig zal hebben om te kunnen functioneren. Voorkom ten allen tijden dat de vijand de genoemde wateren over kan steken.
De taakverdeling: Vanwege het risico dat de communicatielijnen aangevallen zullen worden is het plan gebouwd om zonder centrale aansturing te kunnen functioneren. U kiest zelf uw functie en uitvalsbasis. Bent u erg gehecht aan een van de plaatsen langs de linie? Dan meldt u zich in de plaats in kwestie bij de infanterie. U vecht voor elke meter van uw geliefde plaats tot u uitgeschakeld bent. Hebt u een auto? Dan kunt u zich aansluiten bij de lichte cavalerie. U stationeert zich in een van de plaatsen achter de linie en komt in actie wanneer u hevige gevechten of doorbraken van de linie waarneemt. Heeft u een boot? Dan meldt u zich bij de kustbewaking. Uw taak is om de plaatsing van vijandelijk geschut aan de overkant van de Westerschelde te voorkomen. Ook bewaakt u aan- en afmerende schepen in het ondiepe water rond Zeebrugge. Bent u heel slim? Dan bent u de genie. Stationeer uzelf bij een brug. Vergeet uw fietspomp niet, want als de Russen in zicht komen moet u de brug kunnen opblazen.
Ik hoop dat iedereen hier afdoende mee geïnformeerd is. Voor Vlaanderen.
|