Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Corona rukt terug op in Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263737)

Witte Kaproen 2 maart 2022 17:35

Corona rukt terug op in Nederland

Flinke stijging coronagevallen in Nederland: carnaval en wintersport lijken rol te spelen

Carnavalsvierders en terugkerende wintersporters lijken te zorgen voor een stijgend aantal besmettingen in Nederland.

Het aantal positieve tests is fors gestegen, zo meldt Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), de Nederlandse tegenhanger van Sciensano.

Tussen dinsdagochtend en woensdagochtend zijn 48.503 positieve tests geregistreerd.
https://www.hln.be/buitenland/flinke...elen~a61f12c4/

Dit staat ons waarschijnlijk ook te wachten na de Krokusvakantie.:roll:

Reverberation 2 maart 2022 17:41

Oei, snotvallingen! Overal! Snot!

Wat nu?

De schoofzak 2 maart 2022 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9909179)

Wat nu?

Je bedoelt wellicht: de Nederlandse regering en hun gezondheidsexperten maken zich zorgen om wat jij snot noemt.
Tsja, die hebben geen forumvirologen om zich mee te kunnen omringen om hun beleid uit te tekenen volgens medische en biologische principes die onderzocht en onderwezen worden aan hun universiteiten.

gunter5148 2 maart 2022 17:56

Citaat:

Wat nu?

Neenee, "besmettingen."

Meetbare hoeveelheid viraal materiaal. DASS KANN NICHT.

Reverberation 2 maart 2022 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9909186)
Je bedoelt wellicht: de Nederlandse regering en hun gezondheidsexperten maken zich zorgen om wat jij snot noemt.
Tsja, die hebben geen forumvirologen om zich mee te kunnen omringen om hun beleid uit te tekenen volgens medische en biologische principes die onderzocht en onderwezen worden aan hun universiteiten.

Die gaan wss terug waanzinnig worden dat is waar.

Reverberation 2 maart 2022 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9909198)
Neenee, "besmettingen."

Meetbare hoeveelheid viraal materiaal. DASS KANN NICHT.

Welja, mensen zonder snot en een paar met snot.

En hier en daar een terminale die omvalt.

jad°relen°ir 2 maart 2022 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9909172)
Flinke stijging coronagevallen in Nederland: carnaval en wintersport lijken rol te spelen

Carnavalsvierders en terugkerende wintersporters lijken te zorgen voor een stijgend aantal besmettingen in Nederland.

Het aantal positieve tests is fors gestegen, zo meldt Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), de Nederlandse tegenhanger van Sciensano.

Tussen dinsdagochtend en woensdagochtend zijn 48.503 positieve tests geregistreerd.

Tijd te beseffen dat covid een blijvertje is en er dus geregeld een stijging en daling zal zijn van besmettingen, vervolgens zieken en eventueel ook doden. Maar uit alles blijkt dat 't al bij al goed meevalt en de meerderheid 't overleeft. Wacht maar tot de vogelgriep mensen infecteert.. dan mag je terecht paniekerig lopen doen.

Universalia 2 maart 2022 18:23

Is het Corona-virus dood?

Ik denk het niet.

Op huidig ogenblik is er een serieuze afleiding voor het Covid-virus probleem en dat is de oorlog Rusland-Oekraïne.

Men ziet ze weer meer die 'mooie' witte schadelijke lijnen in de lucht, meer luchtverkeer, mensen die de zon gaan opzoeken?

De zon opzoeken of het virus opdoen of verder verspreiden?

p.s.

Ik schreef het al wel eens dat die mensen die een familielid/vrienden verloren zijn aan het Covid dat zij moeten gaan voor crematie (niet begraven want het virus kan overleven waarschijnlijk?)

Het gaat volgens sommige berichten nog verder zelfs:

Kunnen overleden coronapatiënten anderen nog besmetten?

Misschien is het zwartgallig van mij te schrijven dat ik er niet in geloof dat het virus al verdwenen is. :|

morte-vivante 2 maart 2022 18:52

besmettingen zijn gewoon irrelevant. de meeste mensen die ik ken en “die corona hadden” hebben dat zelftestgewijs ontdekt, die verwittigen zelf hun recente contacten, maar weigeren om een officiele pcrtest te laten doen. het overgrote deel is trouwens geboosterd

Henri1 2 maart 2022 19:23

Citaat:

Ik hoop dat men hier niet verder zal versoepelen.

Henri1 2 maart 2022 19:24

Citaat:

De aanpak van de Hollanders van deze crisis is volledig ondermaats gebleken. Veel te nonchalant ook zijn de burgers.

Vrijheideerst 2 maart 2022 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9909287)
De aanpak van de Hollanders van deze crisis is volledig ondermaats gebleken. Veel te nonchalant ook zijn de burgers.

Leer lezen Rikkie:

https://www.parool.nl/nederland/stij...elen~b61f12c4/

Ook het aantal patiënten met corona in de Nederlandse ziekenhuizen is vandaag iets toegenomen, valt op te maken uit de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). In totaal liggen er nu 1445 coronapatiënten in de ziekenhuizen, 37 meer dan een dag eerder. Vergeleken met een week geleden zijn er nu 129 minder opnames.

Op de verpleegafdelingen liggen 1285 mensen met corona onder de leden, een toename van 27. Op de intensive cares nam dit aantal toe met 10 tot 160. Afgelopen etmaal werden er 144 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen. Op de ic’s werden 17 patiënten met corona binnengebracht. Dat zijn er bij elkaar 8 minder dan dinsdag.

Of hoe je alles kan keren en draaien om toch maar paniek te blijven zaaien.

Vrijheideerst 2 maart 2022 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9909248)
besmettingen zijn gewoon irrelevant. de meeste mensen die ik ken en “die corona hadden” hebben dat zelftestgewijs ontdekt, die verwittigen zelf hun recente contacten, maar weigeren om een officiele pcrtest te laten doen. het overgrote deel is trouwens geboosterd

Ik kreeg op mijn werk enkele verbaasde blikken toen ze hoorden dat ik me nog maar één keer liet testen (bij m'n apotheker). :roll:

Reverberation 2 maart 2022 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9909286)

Gewoon de volgende spuit pakken, en binnen blijven ;-)

Vrijheideerst 2 maart 2022 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9909314)
Gewoon de volgende spuit pakken, en binnen blijven ;-)

Dan zit hij nog meer op dit forum. :roll:

DewareJakob 2 maart 2022 19:46

Citaat:

Je hebt blijkbaar graag een regering die de mensen 'in de tang' blijven houden (een dictatuur noemen ze dat). Het zal wel zijn redenen hebben zeker?

Vrijheideerst 2 maart 2022 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9909326)
Je hebt blijkbaar graag een regering die de mensen 'in de tang' blijven houden (een dictatuur noemen ze dat). Het zal wel zijn redenen hebben zeker?

Wat er in Het Parool staat heeft hij bewust gelezen, zoals hierboven bewijst. :?

Dadeemelee 2 maart 2022 19:49

Citaat:

Wat nu?

Onlangs is er een familielid overleden aan Covid. Is nog niet gedaan.

Vrijheideerst 2 maart 2022 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9909330)
Onlangs is er een familielid overleden aan Covid. Is nog niet gedaan.

Dat laatste heeft niemand gezegd, Dademel. Alleen waren de meeste doden ouder dan 85. Moet daarom een hele samenleving op slot?

Met of door covid op ic is trouwens NIET hetzelfde.

morte-vivante 2 maart 2022 20:37

Citaat:

niks houdt u tegen om terug in uwe kelder te kruipen, maar laat de rest gewoon met rust. de overgrote deel van de mensen is corona al lang niet meer aan de orde

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be