Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kruidvat Vilvoorde verwijdert Franstalige affiches na aktie van TAK (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263742)

Witte Kaproen 2 maart 2022 21:24

Kruidvat Vilvoorde verwijdert Franstalige affiches na aktie van TAK

"Het Taal Aktie Komitee (TAK) heeft actie gevoerd aan het Kruidvat in Vilvoorde.

In de winkel hingen Franstalige affiches terwijl de voertaal in Vilvoorde het Nederlands is.

De winkel heeft zich ondertussen geëxcuseerd. :-)

Het Kruidvat in Vilvoorde wordt verbouwd en om de klanten te informeren over de werken, hangen er affiches in de winkel.

Maar omdat die in het Frans waren opgesteld, reageerde het Taal Aktie Comité met een ludieke actie.

Ze verspreidden plakbiljetten met daarop:"Geen gezwans, Nederlands!" om Kruidvat duidelijk te maken dat Nederlands de voertaal is in Vilvoorde. ...

"Helaas waren er door een fout in de distributie alleen Franstalige affiches aan de winkel geleverd", vertelt de woordvoeder van Kruidvat,":roll:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03...vNYVmiQSHTwdcs

Toch eigenaardig dat men nooit ziet dat er" per ongeluk" Nederlandstalige affiches geleverd worden in Wallonië.

Hoe zou dat nu toch komen?

In een onafhankelijk Vlaanderen moeten er geen Franstalige affiches meer gedrukt worden en zullen zulke "vergissingen" niet meer kunnen plaatsvinden.

Gelukkig kunnen we op TAK rekenen om deze nadelen van de Belgische Staatsstructuur aan te klagen.

Vlad 3 maart 2022 07:14

Weg met de Franstalige affiches, lang leve de Engelstalige!

(Ik erger me ook meer aan de grote eentalig Franstalige affiche van Belfius op de Groenendaallaan in Merksem dan aan alle die andere Engelstalige affiches die je overal ziet. :oops: )

reservespeler 3 maart 2022 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9909604)

(Ik erger me ook meer aan de grote eentalig Franstalige affiche van Belfius op de Groenendaallaan in Merksem dan aan alle die andere Engelstalige affiches die je overal ziet. :oops: )

Ik erger me aan de spelletjes op TV.
Waarom kunnen ze daar geen Nederlandstalige namen voor verzinnen?
Akkoord, het zijn programma's die ze kopen, maar de naam mogen ze volgens mij vrij vertalen naar de landstaal, voor VTM is dat Nederlands.

Skobelev 3 maart 2022 09:28

"Kruitvat Vilvoorde verwijderd Franstalige affiches" zou een meer veelbelovende titel geweest zijn.

Xenophon 3 maart 2022 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9909613)
Ik erger me aan de spelletjes op TV.
Waarom kunnen ze daar geen Nederlandstalige namen voor verzinnen?
Akkoord, het zijn programma's die ze kopen, maar de naam mogen ze volgens mij vrij vertalen naar de landstaal, voor VTM is dat Nederlands.

U ergeren is de normale houding als je naar 'Vlaamse' zenders kijkt.

Ik begrijp zelfs niet hoe je het volhoudt.

Skobelev 3 maart 2022 10:00

Toeme, weer een fout getypt. Te snel is nooit goed.

"Kruitvat Vilvoorde verwijdert Franstalige affiches" zou een meer veelbelovende titel geweest zijn.

Witte Kaproen 3 maart 2022 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9909751)
Toeme, weer een fout getypt. Te snel is nooit goed.

"Kruitvat Vilvoorde verwijdert Franstalige affiches" zou een meer veelbelovende titel geweest zijn.

Sommigen beginnen nu toch ook al te leren hoe ze een populaire draad kunnen starten :-)

Witte Kaproen 3 maart 2022 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9909604)

Een ééntalig Franstalige affiche van Belfius in Merksem?

Kan je daar een afbeelding van doormailen?

Indien dat waar is ,is het de hoogste tijd dat Tak in actie komt en dat we Belfius op het matje roepen.

morte-vivante 3 maart 2022 10:51

allee, vlaanderen is gered. weet ge, ik kom uit een vlaams nest, en in mijn jeugd, eind jaren tachtig, heb ik aan takacties ook deelgenomen. in de hoop dat het iets zou uitmaken. dertig jaar later woon ik terug in de noordrand, is de demografie in mijn dorp totaal veranderd, en hoor ik meer frans in de winkels, en geafficheerd in die winkels, dan 30 jaar geleden

Jay-P. 3 maart 2022 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9909807)
allee, vlaanderen is gered. weet ge, ik kom uit een vlaams nest, en in mijn jeugd, eind jaren tachtig, heb ik aan takacties ook deelgenomen. in de hoop dat het iets zou uitmaken. dertig jaar later woon ik terug in de noordrand, is de demografie in mijn dorp totaal veranderd, en hoor ik meer frans in de winkels, en geafficheerd in die winkels, dan 30 jaar geleden

Je nick zegt het uitstekend, Morte-vivante. :lol:

Boduo 3 maart 2022 11:05

[quote=Witte Kaproen;9909418]"Het Taal Aktie Komitee (TAK) heeft actie gevoerd aan het Kruidvat in Vilvoorde.

In de winkel hingen Franstalige affiches terwijl de voertaal in Vilvoorde het Nederlands is.

De winkel heeft zich ondertussen geëxcuseerd. :-)

Het Kruidvat in Vilvoorde wordt verbouwd en om de klanten te informeren over de werken, hangen er affiches in de winkel.

Maar omdat die in het Frans waren opgesteld, reageerde het Taal Aktie Comité met een ludieke actie.

Ze verspreidden plakbiljetten met daarop:"Geen gezwans, Nederlands!" om Kruidvat duidelijk te maken dat Nederlands de voertaal is in Vilvoorde. ...

...
__________________________________________________ ________________________________________________
Nederlands is ook de voertaal in Brugge.
Daar werd er op 30 januari in de zaal "Lodewijk van Male" een TWEETALIGE kunstveiling gehouden.
De bedoeling was Franstalige inwoners van Knokke tevreden te stellen.
Bijna niemand wist vooraf dat het tweetalig zou zijn.
Volgende veiling iets voor TAK ?

dalibor 3 maart 2022 11:09

Een Hollandse winkelketen die Franse aankondigingen doet. Dat zal mooi zijn geweest.

DewareJakob 3 maart 2022 11:14

In Kruidvat te Brussel-grasmarkt meegemaakt: Mijn madam doet inkopen, we betalen, voordat we buiten gaan groet ik in het Nederlands, een eenvoudige 'goedendag'. Een giftige verontwaardigde 'pardon' was het antwoord van de kassamadam, duidelijk omdat ik het aandurfde Vlaams te spreken.
Het is een paar jaar geleden. Misschien loopt ze er nog rond.

De schoofzak 3 maart 2022 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9909722)
"Kruitvat Vilvoorde verwijderd Franstalige affiches" zou een meer veelbelovende titel geweest zijn.

Humor is een moeilijk ambacht.

De schoofzak 3 maart 2022 11:24

Citaat:

Oekraïners zijn taaier dan Vlamingen, blijkbaar. Spijtig.

Witte Kaproen 3 maart 2022 11:41

Citaat:

Dus het is de hoogste tijd voor de Vlaamse onafhankelijkheid.De enige weg om de verfransing te stoppen.Op de Belgische staat hoeven we daarvoor niet te rekenen.

Skobelev 3 maart 2022 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9909845)
Humor is een moeilijk ambacht.

Ik kon ook geschreven hebben "Kruitvat Vilvoorde verwijdert Arabische affiches" maar dan had je me van racisme beschuldigd.

Henri1 3 maart 2022 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9909418)
"Het Taal Aktie Komitee (TAK) heeft actie gevoerd aan het Kruidvat in Vilvoorde.

Ze verspreidden plakbiljetten met daarop:"Geen gezwans,

Is dit wat er van het ooit zo machtige TAK geworden is Witte ?

In de tijd dat Sterke Jan daar optrad werden er tenminste "patatten" uitgedeeld.

Xenophon 3 maart 2022 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9909918)
Ik kon ook geschreven hebben "Kruitvat Vilvoorde verwijdert Arabische affiches" maar dan had je me van racisme beschuldigd.

Dat zou goed kunnen, vermits de debatfiches van de N-VA tamelijk Belgisch van inhoud zijn geworden.

Xenophon 3 maart 2022 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9909936)
Is dit wat er van het ooit zo machtige TAK geworden is Witte ?

In de tijd dat Sterke Jan daar optrad werden er tenminste "patatten" uitgedeeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be