![]() |
Oekraïners geven thee en eten aan Russische soldaat. Bellen met zijn moeder.
Kanonnenvlees ...
Propaganda of realiteit ?? Titel: Oekraïners geven thee en eten aan Russische soldaat. Wanneer hij zijn moeder aan de lijn krijgt, breekt hij https://www.hln.be/buitenland/oekrai...-hij~a964ee87/ Het filmpje kan ik niet kopiëren ... Citaat:
|
Er zullen in Oekraïne ook mensen zijn die de Russen graag zien komen. Het zou er nog aan ontbreken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Russen behandelen hun POW's minder goed naar verluid. Wat je er kan van leren dat vele Oekraieners menselijk zijn, zelfs onder deze omstandigheden. Maar dat belet je blijkbaar niet om hen een lot toe te wensen erger dan de dood : russische bezetting. :roll: |
Citaat:
Mijn vader zei altijd dat je tijdens WO II beter af was in handen te vallen van de nazi's dan in de handen van de Russen. Nu zonder te willen veralgemenen heb ik Russische bevolking nu nooit echt lieve sympathieke mensen gevonden. Wat niet wil zeggen dat ook daar veel goede mensen zijn en ik geef toe dat onbekend ook meestal onbemind is. |
Citaat:
Dat was de straf van Stalin voor russische soldaten die gevangengenomen werden, wat uiteraard een misdaad was. De overwinning of de dood waren de enige niet-misdadige opties. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat er héél weinig mensen die oorlog graag zien komen, ongeacht hun voorkeur |
Mocht het waar zijn wat er in de clip te zien is lijkt mij dat op huidig ogenblik de beste optie om de oorlog in de kiem te smoren dat de militairen zelf de wapens neerleggen.
in de meeste gevallen zijn het de leiders die men moet aanpakken, niet de mensen. |
Propaganda of niet, zulke dingen gebeuren echt. Er worden krijgsgevangenen gemaakt. Ze zijn in beide gevallen bijzonder te beklagen. De Russen staan niet bekend om hun goede behandeling van krijgsgevangen. Omgekeerd is het zo dat in alle vorige oorlogen (Afghanistan, WOII) Russische soldaten die werden gevangengenomen door de vijand, werden uitgespuwd als verraders. Als ze terugkeerden wachtten hen zware straffen. Zeer velen zagen ook hun vaderland en familie nooit meer terug.:-(
|
Citaat:
|
russische krijgsgevangenen werden naar de goelag gestuurd omdat zij het vaderland verraden hadden ( lees Psycho Stalin)
ik denk een duidelijk verschil tussen de troepen uit het noorden en de versterkte separatistische eenheden uit het oosten |
Citaat:
Wilt dit zeggen dat alle Duitsers, Walen, Nederlanders, Vlamingen, ... bullebakken zijn? Nee natuurlijk niet. Het merendeel is zo niet. |
Citaat:
Waarom zouden ze dit trouwens filmen. Het is propaganda uit het kamp Oekraïne om de Russen te demotiveren. |
Ik las eens dat soldaten in WO1 de opgelegde gevechten verzaakten om samen kerstmis te vieren met de vyand.
De rotte overheden moeten burgers meekrijgen om hun smerige oorlogen ea klooierij te realiseren, en als dat faalt is het probleem opgelost. |
Is helemaal niet slecht bekeken. Je ondergraaft er het officiële verhaal mee dat Oekraïne onder een gruwelijk bewind kreunt. Je brengt die boodschap recht bij de moeder van die soldaat, in de Russische samenleving.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be