![]() |
Kan vervuilend Amerikaans Schaliegas ons redden?
![]() De Amerikanen zijn vooral uit op snelle winst. |
Als den Amerikaan ons echt wilt helpen, moet ie de gasprijs stevig doen dalen.
Mee dan 100 euro vragen voor iets dat geleverd kan worden voor minder dan 30 euro, is niet echt vriendschappelijk. |
Het vervuilend karakter moe mee in rekening gebracht worden. Spijtig genoeg voor wie het niet zo makkelijk kan betalen.
Maar business is business ... |
Iets is waard wat de gek ervoor geeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Noodzaak is de moeder van inventiviteit. |
Citaat:
|
Citaat:
Ergo, dingen echt doen, in plaats van politici er jaren over laten niets beslissen. een oude uitspraak. Vroeg of laat moet je de ingenieurs afschieten en het verdomde ding bouwen. Ik denk dat we die kunnen aanpassen: "We moeten de politici opknopen en dingen uitvoeren" |
Citaat:
Meermaals meegemaakt in mijn loopbaan. Boekenwijsheid is goed en ook nodig. Er gaat echter niets boven praktijkervaring. |
Titel: "Kan vervuilend Amerikaans Schaliegas ons redden?"
Het is vooral de ontginning die schadelijk is voor het milieu. In het huidige conflict in Oekraïne belooft de VS om de EU dit jaar 15 miljard kubieke meter méér LNG (liquid natural gas oftewel vloeibaar aardgas) te leveren zodat we voor onze energie minder afhankelijk zijn van Rusland. Maar dat zal niet voldoende zijn om echt onafhankelijk te worden van de Russen. Bovendien bestaat dat Amerikaanse LNG voor 80 procent uit schaliegas. Dat schaliegas wordt niet bepaald milieuvriendelijk ontgonnen én het is niet ongevaarlijk: bij de ontginning zijn al tientallen doden gevallen. Bron: VRT NWS Maar wel goed voor onze portemonnee. |
Citaat:
En voor de Oekraïners is deze harde waarheid nog véél meer de dagelijkse realiteit. |
Achteraf gezien heeft Willy Claes met de aardgasterminal in Zeebrugge een hoofdvogel afgeschoten. Dankzij hem zijn wij praktisch onafhankelijk van Rusland voor aardgas.
Ere wie ere toekomt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vivaldi moet gisteren de uitstapwet van 2003 terug draaien. |
Citaat:
Alle gekheid op een stokje, je hebt overschot van gelijk. Die zonnepanelen en windmolens hebben een bepaalde levensduur, en dan??? |
Citaat:
Begraven en opnieuw beginnen. ![]() ![]() Ik heb niets tegen daken met zonnepanelen, daken van zonnecellen of windmolens in de grote industrieparken maar het hele land en de kust vol molens en zonnepanelenwoestijnen ipv heide, weiden of bossen daar ga ik van over de rooie. Ook isoleren zonder te denken aan wat er mee aangevangen moet worden na twintig jaar bij de vervanging stoot me tegen de borst. De groenen zijn tegen plastiek behalve als het isolatiemateriaal is, dan kan er niet genoeg van die vuiligheid geproduceerd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be