Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Bijberoep van Alexander de Croo: Wapenhandel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263783)

IJsboer 4 maart 2022 16:26

Bijberoep van Alexander de Croo: Wapenhandel

Hij hoort thuis in de bak.

Hij moet op zijn minst voor de rechtbank verschijnen vind ik.

Humanitaire hulp akkoord, Oekraine steunen en helpen akkoord.

Wapenhandel ben ik FEL TEGEN.

Resultaat is dat Rusland nu ook raketten op Brussel richt. Wat een leuk gevoel geeft dat. En het ergste is dat als er een op Brussel valt het geen aanval is maar een vergelding.

TheFourHorsemen 4 maart 2022 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9911055)

Resultaat is dat Rusland nu ook raketten op Brussel richt. Wat een leuk gevoel geeft dat. En het ergste is dat als er een op Brussel valt het geen aanval is maar een vergelding.

Nu De Croo eindelijk eens iets goed doet...

België moet Oekraïne massaal bewapenen. Fuck Rusland.

TheFourHorsemen 4 maart 2022 16:29

Citaat:

Nee, zo werkt het helemaal niet. Moest Oekraïne met die wapens Rusland binnenvallen, dan was het een ander verhaal.

IJsboer 4 maart 2022 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9911056)

Dus: Als iemand u kot in brand steekt, direct de dader zijn kot in brand steken ipv de brandweer te bellen.

Resultaat; Twee afgebrande koten en een hoop miserie.

En degenen de koten in brand steekt zijn niet eens de eigenaar van de woning. In beide wonen onschuldige mensen.

Uw mening: TOP idee.

TheFourHorsemen 4 maart 2022 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9911065)
Dus: Als iemand u kot in brand steekt, direct de dader zijn kot in brand steken ipv de brandweer te bellen.

En degenen de koten in brand steekt zijn niet eens de eigenaar van de woning. In beide wonen onschuldige mensen.

De dader zijn kot inbrand steken zou het aanvallen van Rusland zijn. Dat stel ik helemaal niet voor.

Probleem: brandend kot. Oplossing: brandweer

Probleem: invasie door een vijandelijke macht. Oplossing: uzelf verdedigen tegen de agressor (met wapens).

'Humanitaire hulp' sturen is geen oplossing voor het probleem van een binnenvallende vijandelijke macht. De brandweer is wel een oplossing voor het probleem van een brandend kot.

alpina 4 maart 2022 16:44

Citaat:

We hebben de brandweer gebeld, maar de brandstoker wilde niet luisteren en het blijft branden. Wat we nu doen is de eigenaar van het kot helpen om de brand te bestrijden. Wat we niet doen is het kot van de brandstoker in brand steken.

TheFourHorsemen 4 maart 2022 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9911073)
We hebben de brandweer gebeld, maar de brandstoker wilde niet luisteren en het blijft branden. Wat we nu doen is de eigenaar van het kot helpen om de brand te bestrijden. Wat we niet doen is het kot van de brandstoker in brand steken.

Inderdaad.

Men kan de brandweer wel roepen, maar als de brandstoker koten blijft in brand steken, gaat de brandweer niet veel kunnen oplossen.

De brandweer kan symptomen bestrijden (de brand), maar niet het probleem (de brandstoker).

Om de brandstoker aan te pakken, heb je de politie nodig.

Ijsboer wil wel symptomen aanpakken (humanitaire hulp), maar niet de oorzaak van de symptomen (Rusland als agressor).

reservespeler 4 maart 2022 16:58

Citaat:

Seg jij daar, gun de Walen ook eens iets hé.

reservespeler 4 maart 2022 17:00

Citaat:

Als iemand uw schuur in brand steekt, moet je verhinderen dat hij ook uw huis in brand steekt.
Ondertussen kun je de brandweer wel bellen.

Knuppel 4 maart 2022 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9911089)
Seg jij daar, gun de Walen ook eens iets hé.

De wapens (plus de munitie) die De Croo leverde zijn idd van FN-makelij.

De Rode Willem 4 maart 2022 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9911056)

Helemaal mee eens.

kiko 4 maart 2022 19:27

Nooit gedacht dat ik het volgende ging zeggen, maar zo zie je maar : goed gedaan van De Croo !

Volgende keer wel een beetje meer wapens.

Svennies 4 maart 2022 20:19

Citaat:

Dan hopen wij dat de voltallige regering daar nét aanwezig is ...

Dan is dat rattennest in één keer volledig opgekuist...

Mambo 4 maart 2022 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9911261)
Nooit gedacht dat ik het volgende ging zeggen, maar zo zie je maar : goed gedaan van De Croo !

Volgende keer wel een beetje meer wapens.

Ik wil er ook één.

Den Duisteren Duikboot 4 maart 2022 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9911059)
Nee, zo werkt het helemaal niet. Moest Oekraïne met die wapens Rusland binnenvallen, dan was het een ander verhaal.

Misschien werkt het zo niet binnen mijn en jouw logica, maar mogelijk wél in die van Poetin. En dan is de vraag of we bereid zijn dat risico te lopen voor een land als Oekraïne.

Boduo 4 maart 2022 21:56

Citaat:

Raketten op Brussel gericht ?
Belachelijk !!!

Dadeemelee 4 maart 2022 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9911359)
Raketten op Brussel gericht ?
Belachelijk !!!

Zoek eens op: Shape. ;-)

alpina 4 maart 2022 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9911356)
Misschien werkt het zo niet binnen mijn en jouw logica, maar mogelijk wél in die van Poetin. En dan is de vraag of we bereid zijn dat risico te lopen voor een land als Oekraïne.

Ik loop graag dat risico. Niet perse en enkel voor Oekraine. Maar vooral voor de verdediging van de vrije Westerse waarden en cultuur.

Er is de laatste jaren enorm op afgegeven, en dat valt te begrijpen omwille van veel onderliggende frustraties en dingen die niet goed lopen. Maar wat we nu zien zou mensen toch moeten doen beseffen dat die waarden geen vaststaand iets zijn, dat daar voor gestreden moet worden.

Boduo 4 maart 2022 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9911362)
Zoek eens op: Shape. ;-)

Shape is nabij Mons.

Dadeemelee 4 maart 2022 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9911366)
Ik loop graag dat risico. Niet perse en enkel voor Oekraine. Maar vooral voor de verdediging van de vrije Westerse waarden en cultuur.

Er is de laatste jaren enorm op afgegeven, en dat valt te begrijpen omwille van veel onderliggende frustraties en dingen die niet goed lopen. Maar wat we nu zien zou mensen toch moeten doen beseffen dat die waarden geen vaststaand iets zijn, dat daar voor gestreden moet worden.

Oekraïne is geen verdediger van de vrije Westerse waarden. Het zijn Nationalisten die anderstaligen onderdrukken.

Dat is uiteraard geen verrechtvaardiging voor de inval. Maar niets is zwart-wot.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be