![]() |
De 10 gevaarlijkste genotsmiddelen
Dit zouden volgens groot wetenschappelijk onderzoek de meest gevaarlijke genotsmiddelen zijn algemeen genomen.
Voor de zoveelste maal staat het goedje van onze paters trappisten op nummer 1. Het blijft dus wat cynisch het te hebben over het drugsprobleem terwijl de gevaarlijkste drug mag worden gepromoot. https://wibnet.nl/mens/genotmiddelen...3PiGfYxNkc37a0 |
Citaat:
In een onderzoek uit 2010 hiernaar, gepubliceerd in het medisch tijdschrift The Lancet, werden genotmiddelen beoordeeld op het gevaar voor het individu en voor de samenleving als geheel. Aangezien alcohol en tabak veelal legaal zijn, lijkt het mij dus logisch dat deze op de eerste plaats staan. Indien de andere drugs in dat lijstje dezelfde maatschappelijk aanvaarde status hadden, zou het er imo toch wel wat anders uitzien. |
Citaat:
Uit de link: Citaat:
Mijn inziens is heroïne wel wat gevaarlijker dan alcohol. Stel u de samenleving voor met grote massa's die elke dag wat heroïne doen. Er zou niet lang nog veel werk meer verzet worden vermoed ik ... :lol: |
Citaat:
Want diegenen die het goedje willen gebruiken, die doen dat nu al hoor. |
Mijn grootste genotsmiddel is dagelijks +- 3 liter koffie per dag, mijn tweede, dit enkel in het weekend, is alcohol (sterke drank - cognac of whiskey).
|
Citaat:
Het is een hypothese om de geciteerde te wijzen op een fout in zijn argument. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Uit de link blijkt dat ze nog zo dom niet zijn, die gasten:
Wat zijn de gevaarlijkste genotmiddelen? Citaat:
|
Citaat:
|
de sossenuier
|
Even overlopen.
Volgens de gehanteerde criteria is de lijst correct. Maar mijn betoog is anders. Geef mensen vrije toegang tot de informatie en de genotsmiddelen. Debielen die er dan nog door dood gaan waren al sowieso bijna klaar voor een Darwin award. |
Citaat:
Alleszins, je denkt dat wanneer we heroïne zouden legaliseren iedereen zou gaan gebruiken? |
Citaat:
|
Citaat:
Papaver, ja. Heroïne, neen. Cocabladeren, ja. Cocaïne, neen. Wiet, ja, ja, ja. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar, als ik u goed begrijp spelen we nog steeds hetzelfde liedje. De drugs die jij gebruikt mag men legaliseren, de andere niet. Zo typisch. |
Stel je het omgekeerde voor. Dat alcohol tot op heden een illegale drug was, en alleen verkrijgbaar bij debiele alternatievelingen en halve zotten.
Wie zou er dan nu pleiten voor legalisering, met alle gevaren van huiselijk geweld, armoede en daklozen, verkeersdoden, arbeidsongevallen, medische problematiek van behandelen ... ? |
Citaat:
|
Bedenk ook dat de katholieken geen mis kunnen organiseren zonder wijn. Ze kunnen dat omtoveren tot het bloed van christus.
Maar die truuk op de bruiloft, die wordt niet meer herhaald. Spijtig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be