![]() |
De groenen maken eindelijk een kruis over de kernuitstap
Citaat:
De groenen hadden dus een oorlog nodig om tot de jaren van verstand te komen. Feit blijft ook dat de Belgische groenen de bocht als allerlaatste namen. |
Nu Engie/Suez overtuigen de kosten die ze opgebouwd hebben door het pappen en nathouden systeem van de laatste 4 jaar te slikken.
|
Citaat:
Met of zonder een oorlog. |
Citaat:
|
Hahahaha.
Groen weer onder de kiesdrempel. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Maar of het ons zou verlossen van de eco-waanzin durf ik betwijfelen. De rechtsen hebben die totale onzin over genomen en oa ene zekere mevrouwke Demir is op dit moment nog erger groenzot dan de echte Groenen. |
Citaat:
Demir is voor minder CO2-uitstoot. In tegenstelling tot de "groenen". |
Citaat:
Groen had al lang een plan b. https://www.hln.be/binnenland/groen-...-ons~a076334b/ Wie aankomt met de totale onzin dat Groen nu pas,over het open houden van de kerncentrales wil denken liegt dat hij/zij donkerbruin ziet |
Citaat:
Bent u al gestopt met ademen ? En gaat Demir dan iedereen een tweede doosje jodiumpillen geven voor een dubbele bescherming ? Met de zotte rus in actie, zou ik liever niet zo dicht bij den Doel wonen mocht het allemaal,nog wat verder escaleren. En heeft de handelsmissie van dhr De Wever dan de toevoer vanRussisch uranium verzekerd ? |
Citaat:
|
Citaat:
Bon, zelfs al is het niet om klimaat-redenen, dan zijn er m.i. voldoende geopolitieke redenen om er zo snel mogelijk voor te zorgen dat we minder afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen. Niet alleen voor wat betreft Rusland, maar ook voor de Midden-Oosterse religieuze zottenlanden. |
Citaat:
Maar ik moet vaststellen dat de voorbije 30 jaar geen enkele van de beleidspartijen de invloed van fossiele brandstoffen heeft aangegrepen om ons onafhankelijk te maken van zotte russen of andere gestoorde araben. En merk op dat we voor uranium ook afhankelijk zijn van lande waar halve of hele zotten aan de macht zijn Groen speelt nu de rol van kanarievogeltje in de politieke energiemijn. Na 30 jaar niets doen, zitten we met een groot probleem |
Citaat:
Het non-beleid van de afgelopen 20-30 jaar is inderdaad zeer problematisch. |
Citaat:
|
Citaat:
Als "we de iets hogere" prijs nu aanvaarden, kopen we alle uranium in landen waar het gewoon democratische zakkenvullers zijn die de macht hebben. En als we technologie willen inzetten, awel, in de Noordzee zit een paar 100 000 ton zuiver uranium opgelost. Als we dat er uit filteren, dan zitten we wel goed voor een tijd. En natuurlijk, als we kweekreactoren willen gebruiken, dan kunnen we een belangrijk deel van het laag radioactieve, langlevende kernafval gewoon mee opstoken en kortlevende rommel van maken. Citaat:
|
Citaat:
Maar wat nu ? Uraniumafhankelijkheid van zotte regimes lijkt mij ook niet de oplossing. Zeker niet met het reële gevaar dat kerncentrale + vacuumbom kan opleveren. Trouwens uw geld inzetten op overbejaarde scheurtjes centrales lijkt mij ook niet de toekomst. Het niet vergunnen van windmolens en of biomassa centrales lijkt mij ook niet de weg om te bewandelen. |
Citaat:
Het enige dat we zullen onthouden van de magnificent seven is dat ze kampioen speelden in kibbelen en NIETS oplosten. |
Citaat:
Citaat:
Uranium wordt niet enkel voorzien door zotte regimes. Het zijn trouwens niet de scheurtjesreactoren die men wil openhouden. |
Citaat:
Wie vergunt geen toelating voor het bouwen van windmolens en biomassa-centrales? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be