![]() |
Hoe dit conflict beëindigen ?
We zien dat de Russen beetje bij beetje vooruitgang maken en als ze doordrukken uiteindelijk wel zullen willen, maar tegen dermate hoge verliezen dat ze verliezen
Als ze nu de oorlog stoppen verliezen ze ook en is het rijk van Putin voorbij In beiden gevallen kan de kat in het nauw overgaan tot inzetten van kernwapens Hoe raken we uit deze verlies-verlies situatie uit ? Kortom: wat is een eervolle oplossing die ervoor zorgt dat de Russen naar huis kunnen zonder hun broek op de enkels te hebben ? |
Denk dat vooral Putin iets in handen moet hebben om te kunnen zeggen dat zijn oorlog geslaagd is. De propaganda van Goebels inc zal dat wel verkopen als een overwinning.
De krim, de donbas en luhansk en Oekraïne niet in de Navo. Dat laatste was zowiezo zonder oorlog geen optie want voor een nieuw lid moeten alle Navo leden akkoord gaan en voor de oorlog was Hongarije en Turkije toch niet vies van Putin. Duitsland en Frankrijk zou ik ook niet snel voor zien stemmen hebben. Duitsland had voor de oorlog immers graag Nord Stream 2. Hopelijk gaan na de oorlog de halve swastiska of moet ik zwastika met een z legers gewoon naar huis. Vele Wit-Russen hebben echter het vreemdelingenlegioen vervoegt en strijden met Oekraïne. Nadat ze met wapens en ervaring terugkeren kunnen ze hopelijk Musochenko ergens in de straten van Minsk ophangen. |
Citaat:
Als ik het goed begrijp (als toetsenbordhistoricus) is Wit-Rusland i.t.t. toch niet echt een land, is het dat nooit echt geweest, en spreekt -als wiki correct is- toch al 70% Russisch (en slechts 23% Witrussisch) Putin was waarschijnlijk dronken en is het verkeerde land binnen gevallen |
dat zou nog een idee zijn: Wit-Rusland als zoenoffer aan Moskou. Veel slechter kunnen de Wit-Russen sowieso toch niet af zijn.
|
Citaat:
Deze interventie is niet bedoeld om Oekraïne te veroveren, met dit beperkt aantal manschappen slechts 175 000, is het totaal onmogelijk om zo een groot land te veroveren. Deze interventie heeft als doel om Donbass te beschermen tegen Amerikaanse wapens en de Amerikaanse invloedssfeer in Kiev buiten te kegelen. De Oekraïners worden door de VS gebruikt als kanonnenvoer in hun (on)heilige oorlog tegen Rusland en China ook, alleen beseffen ze het niet. |
Citaat:
Old-Skool Sovjet style dat ze vroeger ook in Polen en Tsjechie deden, daarom dat de mensen daar Rusland zo haten. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie het er nog van komen dat Donbas en Loegansk gewoon erkend worden door Oekraïne als (semi?) onafhankelijke staten. En dat Oekraïne een neutrale status zal krijgen. Dus dingen waar die Zelensky niet van wilde weten en een hoop landgenoten voor opgeofferd heeft en een andere grote hoop als wir-schaffen-dassers naar het westen heeft gejaagd. Dus uiteindelijk zie ik het aflopen dat de dictatoriaal fascistoide aggressor, Putin, zijn slag gaat thuis halen en als overwinnaar voor "zijn" volk zal kunnen verschijnen. Of Zelensky dan terug op hoge hakjes kronkelbewegingen in theaters zal kunnen maken, durf ik betwijfelen. Ondertussen is Europa economisch kapot gemaakt maar zal achterblijven met een gesust geweten, en Biden keek ernaar en zag dat het goed was. Iedereen tevreden ?! |
Citaat:
Ben eigenlijk benieuwd welk gevoel er op termijn gaat overheersen: de haat gegen de russische invaller, of de teleurstelling over het westen dat een totaal onhaalbaar lidmaatschap beloofde - en hen daarna liet vallen. |
Citaat:
Ik wacht, op 't puntje van mijn stoel zittend met pen in de hand om alles te noteren... |
Citaat:
Daarbij er is steun door landen, zonder betrokkenheid van de NAVO. Hoewel, die Poolse vliegtuigen doen mij toch de wenkbrauwen fronsen. |
Citaat:
|
Citaat:
Mocht u op stilleto's staan dansen, ik viel bij u binnen whiskeyielfhebber of niet :lol: https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...-rabo-oekraine https://www.trouw.nl/buitenland/kabi...aten~bbf9a434/ https://www.reuters.com/markets/euro...mp-2022-03-08/ https://www.ft.com/content/cc513e50-...8-fcb4f8031c03 |
Toch een wijze beslissing:
Het Pentagon wijst het voorstel van Polen af om MIG-straaljagers te ruilen en vervolgens te leveren aan Oekraïne. Vrees is een totale (kern)oorlog met Rusland. Bron: VRT NWS |
Citaat:
|
Citaat:
Putin wou ook dat Oekraïne de banden verbrak met niet alleen de Navo maar ook met de EU. Putin claimde het gebied Donbas & Luhansk dat 3 maal zo groot was als de zelfverklaarde volksrepublieken. Putin eiste ook een volledige demiteralisatie zodat hij een volgende keer nog makkelijker kon binnenvallen. Zijn toch grote eisen die nu niet meer herhaald werden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maidan 2014 met Guy Verhofstadt zou voor mij de deur dicht doen als aperitief toen tot de vis vol graten als aangebrande hoofdschotel nu. Bedankt, geen dessert voor mij... denk ik dan weer. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be