![]() |
Nooddorpen voor Oekraïense vluchtelingen.
Staatssecretaris Sammy Mahdi wil ‘nooddorpen' inrichten voor Oekraïense vluchtelingen
Staatssecretaris van Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) wil de federale fase van het crisisbeheer afkondigen en met behulp van ‘nooddorpen’ de Oekraïense vluchtelingen opvangen. “Dat zijn grote opvangstructuren die heel veel mensen op korte termijn kunnen opvangen in alle provincies”, aldus Mahdi bij Radio 1. Allemaal schoon en wel maar waar was Mahdi vorig jaar met de overstromingen in Wallonië? Mahdi vergeet de Belgische bevolking. |
Citaat:
|
Een Belgische politicus die zijn kiesvee een blik waardig gunt?
|
Minister Somers wil vijftien woondorpen bouwen om Oekraïense vluchtelingen op te vangen
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) stelt voor om vijftien nooddorpen te bouwen voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen. De dorpen, die verspreid over heel Vlaanderen moeten worden gebouwd, zullen onderdak bieden aan honderden Oekraïners. De Vlaamse regering zal zich morgen buigen over het voorstel van Somers. Maar waar was Somers vorige jaar met de overstromingen in Wallonië? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In WO II verbleven de meeste vluchtelingen op boerderijen op het platteland en kregen daar in ruil voor arbeid kost en inwoon. Die grote boerderijen zijn niet meer en allemaal op appartementjes gaan wonen in de stad lijkt me ook niet direct een oplossing. Komt er nog eens bij dat men die kinderen blijkbaar allemaal naar school wil sturen ? Ook dat was in WO II niet de gangbare gang van zaken. Die kinderen spreken geen woord Nederlands. Hoeveel jaar duurt het eer die wat meekunnen en wat daarna ? Hier blijven ? En wat met de kostprijs ? Ganser families moeten zich verwarmen en huisvesten ....eten drinken medische kosten internet aansluitingen en wat nog allemaal. |
Citaat:
Die had zelfs niets te zeggen over de hulpverlening bij de overstromingen in Wallonië. Citaat:
Ze is geweigerd geweest door het Waalse gewest. |
Citaat:
Graag een bron of een link. |
Citaat:
Ik wis dit alvast niet, ik leer hier iedere dag bij. Bedankt Patrick M. |
Citaat:
Waarschijnlijk nog aan het zoeken naar die VB-ers die de brand gesticht hebben in Bilzen. |
Citaat:
|
Citaat:
Woorden van De Croo! |
Citaat:
Klopt helemaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is gekend dat mensen die in belgie een ramp meemaken (aanslag, overstroming, ..) lang kunnen wachten op eender welke hulp van overheidswege.. meestal mogen die mensen blij zijn met het volkse vrijwilligerswerk. En dat is met vluchtelingenstromen wel anders.. dan rept iedere politieker zich om de mensen zo rap als kan voort te helpen.. ik snap wel dat daar wrevel over bestaat.
|
Citaat:
|
Somers gaat dorpen oprichten voor de inwoners van Oekraïne en Weyts gaat voor het onderwijs zorgen.
Daar is geld voor maar voor sociale woningen bij te bouwen is geen geld. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be