Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   "Ik vind de oorlog tegen Oekraïne een misdaad" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263933)

Zipper 12 maart 2022 14:22

"Ik vind de oorlog tegen Oekraïne een misdaad"

https://www.hln.be/buitenland/piloot...daad~a0b3b2ad/

Benieuwd wat deze piloot mag verwachten.

Als de modale Rus zo beetje bij beetje te weten komt wat het Russisch leger echt aan het uitvreten is in Oekraïne, zal de bevolking zich misschien (met de nadruk op misschien) gaan keren tegen het regime, al maak ik mij maar weinig illusies.

Dade 12 maart 2022 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9917736)

Als de modale Rus zo beetje bij beetje te weten komt wat het Russisch leger echt aan het uitvreten is in Oekraïne, zal de bevolking zich misschien (met de nadruk op misschien) gaan keren tegen het regime, al maak ik mij maar weinig illusies.

Een wereld zonder oorlog zou mooi zijn, maar dan zitten al die wapenfabrieken in de VS zonder werk.
En mochten wij weten wat onze soldaten uitvreten , we zouden ons ook tegen ons regime keren.
Gelukkig informeert onze media ons niet daarover.

Anselmo 12 maart 2022 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 9917753)

....
En mochten wij weten wat onze soldaten uitvreten , we zouden ons ook tegen ons regime keren.

Vertel !!! ............:shocked!:

CLAESSENS Joris 12 maart 2022 15:24

Wel, ik niet. Los van losstaande gevallen van nodeloos geweld tegen burgers.
Iemand die mij met een molotovcocktail aanvalt mag ik ook uit zelfverdediging door zijn bol schieten dus nodeloos mag je daartoe niet rekenen...

Ik ben namelijk oud genoeg om de naam Gorbatsjov nog te kennen en de brede betekenis van 'detente'...
Nitwits wiens geheugen enkel teruggaat tot de vorig jaar moeten mij daarover dan ook niet de les komen spellen...

parcifal 12 maart 2022 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9917760)
Wel, ik niet. Los van losstaande gevallen van nodeloos geweld tegen burgers.
Iemand die mij met een molotovcocktail aanvalt mag ik ook uit zelfverdediging door zijn bol schieten dus nodeloos mag je daartoe niet rekenen...

Ik ben namelijk oud genoeg om de naam Gorbatsjov nog te kennen en de brede betekenis van 'detente'...
Nitwits wiens geheugen enkel teruggaat tot de vorig jaar moeten mij daarover dan ook niet de les komen spellen...

Een grotere nitwit gaan we moeilijk nog vinden.
De competitie hier is nochthans verschroeiend hard.

Proficiat.

CLAESSENS Joris 12 maart 2022 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9917767)

Proficiat.

Likewise... :lol:

Nietzsche 12 maart 2022 17:12

Citaat:

Proficiat.

Wie is dat?

Rudy 12 maart 2022 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9917803)
Wie is dat?

Zoek het eens zelf op.

Nr.10 12 maart 2022 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9917831)
Zoek het eens zelf op.

Ja, doe dat.

Jan van den Berghe 12 maart 2022 18:26

Citaat:

Een wereld zonder oorlog zou mooi zijn, maar dan zitten al die wapenfabrieken in de VS zonder werk.

Daar we weer de zaken omkeren: de baarlijke duivel VS zit volgens de complottisten immers achter alle oorlogen. Ook nu. Blijkbaar is Poetin (en heel zijn leger raadgevers) een grote oen dat hij recht in de oorlogsplannen van de Amerikaanse duivel loopt.

Jan van den Berghe 12 maart 2022 18:26

Citaat:

Daar we weer de zaken omkeren: de baarlijke duivel VS zit volgens de complottisten immers achter alle oorlogen. Ook nu. Blijkbaar is Poetin (en heel zijn leger raadgevers) een grote oen dat hij recht in de oorlogsplannen van de Amerikaanse duivel loopt.

Dade 12 maart 2022 23:30

Citaat:

Proficiat.

Wees gerust, niemand komt in jouw buurt.

koe de poing 13 maart 2022 04:48

Opmerkelijk hoe de complotterjes over klimaatverandering, 9/11, ... opeens allemaal fervent kopiëren wat ze leren op rt

Knuppel 14 maart 2022 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9917736)

Terecht.

Citaat:

De mensen die tegen Poetin in opstand kwamen: strafkamp of vermoord

Een veelgehoorde vraag, nu zware sancties Rusland treffen als gevolg van Poetins oorlog: waarom gaat de Russische bevolking niet massaal de straat op? Om te beginnen krijgen Russen een heel andere oorlog te zien dan wij. En wie toch tegen Poetin opstaat, doet dat met risico voor eigen leven.
Ik snap niet dat er zelfs in eigen land, tot op dit eigenste forum nog altijd kloothommels zijn die Poetin in bescherming nemen. Die kerel gaat de geschiedenis in als één van de grootste mensenrechtenschenders die de wereld ooit gekend heeft. Jammer dat er niemand tot bij hem geraakt die Poetin een kogel door zijn kop kan jagen. Al zou die dood veel te menselijk zijn voor de smeerlap. De rest van zijn leven achter de tralies op water en brood zou beter zijn. En alle dagen de kranten onder zijn neus duwen waarin zijn schandelijke beesterijen worden herinnerd.

reservespeler 14 maart 2022 07:05

Citaat:

Proficiat.

U durft nogal iets schrijven.
Iemand die zo'n toon aanslaat hoort niet thuis op dit forum.

parcifal 14 maart 2022 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 9917967)
Wees gerust, niemand komt in jouw buurt.

Ben je plots fan geworden van Zorro?
Dat is een verhaal voor kinderen, dat weet je toch?

parcifal 14 maart 2022 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9918766)

Cry me a river. :-D

De Rode Willem 14 maart 2022 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9918766)

Dan zouden er vandaag alleen al een flinke hoop een jaartje sabbat moeten nemen.

Het is idd godgeklaagd dat forumdeelnemers meer met de persoon van andere deelnemers bezig zijn, dan met het onderwerp. Inhoudelijke leegheid ?

Den Ardennees 15 maart 2022 13:27

Intussen meldt de BBC dat de journaliste die gisteren in het live TV-journaal op één van de Russische staatszenders, de waarheid uitriep, spoorloos verdwenen is :-(

https://www.bbc.com/news/world-europe-60749279

kelt 17 maart 2022 06:08

17 maart en er komen berichten door dat in Mariopol het "Mariopol Drama Theater" zwaar beschadigd,mogelijk vernield is door Russische bommen of artillerie.

Dit zeer grote gebouw was algemeen (ook bij de Russen) bekend als verzamelplaats voor dakloze gezinnen,en als tussenstage voor diegenen die men probeert te evacueren....

ER is nog niks concreets over het aantal slachtoffers bekend.....

Dat kan op de lijst van oorlogsmisdaden.Mr Putin kan nu amper nog een gesprekspartner zijn voor leiders van andere landen tenzij hij duidelijk en aantoonbaar met een gloeiend ijzer doorheen de lokale commandostruktuur gaat....

Dit is EXTREEM slordig en misdadig.Wie BESLIST bij de lokale Russische commandostructuur eigenlijk zoiets.? :-o

(nu even wachten op het commentaar van de bekende "crew" van medeforummers die gaan beweren dat het een militair commandocentrum was.....)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be