Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Diesel mag pas dinsdag zakken in prijs, tank dit weekend dus geen diesel! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263934)

reservespeler 12 maart 2022 16:06

Diesel mag pas dinsdag zakken in prijs, tank dit weekend dus geen diesel!
 
Er zou ergens een akkoord zijn dat er minstens één werkdag tussen een prijsaanpassing moet zijn als het gaat over diesel of benzine.

Hierdoor zullen we moeten wachten tot maandag om te vernemen dat er dinsdag een prijsverlaging komt.

Weet iemand hier iets meer van?
Ik heb dit van de radio, ik weet zelfs niet welke zender dit bracht.

reservespeler 12 maart 2022 16:08

https://www.hln.be/economie/energie-...oper~addd330b/

Hier iets gevonden.

Micele 12 maart 2022 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9917774)
Er zou ergens een akkoord zijn dat er minstens één werkdag tussen een prijsaanpassing moet zijn als het gaat over diesel of benzine.

Hierdoor zullen we moeten wachten tot maandag om te vernemen dat er dinsdag een prijsverlaging komt.

Weet iemand hier iets meer van?
Ik heb dit van de radio, ik weet zelfs niet welke zender dit bracht.

Wat een zielige miserie.

En 's morgens kan elke BEV desnoods volgeladen thuis vertrekken.
~ 18 € voor 400 km, ene keer per week tot 80% laden is al genoeg.

reservespeler 18 maart 2022 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9917799)
Wat een zielige miserie.

En 's morgens kan elke BEV desnoods volgeladen thuis vertrekken.
~ 18 € voor 400 km, ene keer per week tot 80% laden is al genoeg.

Tja, dat dit oneerlijke concurrentie is door de regeringk, nemen we er maar bij zeker.
Ben benieuwd hoe lang de regeringk dit nog kan volhouden.

Als iedereen elektrisch rijdt, gaan ze vast iets vinden om dat te belasten. Km heffing? Extra BIV? Extra wegentaks?

Micele 18 maart 2022 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9922103)
Tja, dat dit oneerlijke concurrentie is door de regeringk, nemen we er maar bij zeker.
Ben benieuwd hoe lang de regeringk dit nog kan volhouden.

Als iedereen full-elektrisch rijdt, gaan ze vast iets vinden om dat te belasten. Km heffing? Extra BIV? Extra wegentaks?

Als echt iedereen full-electrisch rijdt zul je niet meer leven. Dus maak je maar geen zorgen. ;-)
De regering van 2070?

https://bnef.turtl.co/story/evo-2021/page/1

Weet je wat oneerlijke concurrentie is?

Dat de regering de brandstofaccijnzen verlaagd heeft, wat ca. 300 miljoen € gaat kosten. En die gaan "wij" sowieso betalen. En de mensen zonder eigen wagen ook.

Dat geld hadden ze beter besteed in het promoten van BEV voor de bescheiden particulier die hun nu reeds versleten vervuilende autos tot op het tandvlees moeten oprijden.

Zoals elk normaal land in Europa doet met een zero-emissiepremie bij de aankoop van een BEV. Men kan premies geven zoals in het verleden hoe goedkoper de BEV hoe meer premie.

Maar Bel-ziek-bedrijfswagen is nu eenmaal gatachterlijk op dat gebied.

Deo 18 maart 2022 09:20

Bier, friet en brood omhoog door dure energie kosten.
Zullen nooit meer zakken in prijs.
En brandstof is ook gestegen maar zal toch kort bij 2 euro blijven. 1,50 euro komt niet meer terug.

Micele 18 maart 2022 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9922142)
Weet je wat oneerlijke concurrentie is?

Dat de regering de brandstofaccijnzen verlaagd heeft, wat ca. 300 miljoen € gaat kosten. En die gaan "wij" sowieso betalen. En de mensen zonder eigen wagen ook.

Dat geld hadden ze beter besteed in het promoten van BEV voor de bescheiden particulier die hun nu reeds versleten vervuilende autos tot op het tandvlees moeten oprijden.

Zoals elk normaal land in Europa doet met een zero-emissiepremie bij de aankoop van een BEV. Men kan premies geven zoals in het verleden hoe goedkoper de BEV hoe meer premie.

Maar Bel-ziek-bedrijfswagen is nu eenmaal gatachterlijk op dat gebied.

Citaat:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220317_96880369

Subsidies zijn de enige manier om ook particulieren in een e-auto te krijgen

Elke week geeft economiejournalist Guido Cloostermans zijn persoonlijke kijk op een actueel thema

Guido Cloostermans Vandaag om 03:00


Het aantal particulieren dat in Nederland een elektrische auto koopt, is de voorbije twee jaar fors gestegen. Net als in België wordt het merendeel van de nieuwe elektrische wagens ingeschreven op naam van een bedrijf, maar sinds 2019 steeg het particuliere aandeel in de inschrijvingen van 12 naar 21 procent. In België waren vorig jaar nog steeds bijna negen op tien volledig elektrische auto’s een bedrijfswagen.

Dat er in Nederland meer particulieren de stap zetten naar een e-auto, is onder meer een gevolg van subsidies die de aanschaf van een elektrische wagen voor meer mensen toegankelijk willen maken, ook al is de premie in Nederland beperkt. In Duitsland, waar tot 9.000 euro korting wordt gegeven, krijgen de verdelers amper genoeg e-auto’s aangesleept.

Er zijn tegen de subsidiëring van elektrische auto’s tal van argumenten te bedenken. Waarom zouden we auto’s ondersteunen die veelal in het buitenland worden geproduceerd? Waarom zouden we op die manier onrechtstreeks jobs in het buitenland subsidiëren? Aan de andere kant stuit het tegen de borst dat dure elektrische Tesla’s en Porsches worden bedolven onder de fiscale cadeaus, terwijl gezinnen die niet het voorrecht van een bedrijfswagen genieten, op hun honger blijven zitten.

Het ziet er naar uit dat elektrische auto’s, in tegenstelling tot wat werd verwacht, de komende jaren niet goedkoper zullen worden. De materialencrisis, de duurdere grondstoffen en de geopolitieke chaos steken daar een stokje voor. Een subsidie lijkt dan ook de enige manier om zoveel als mogelijk mensen te helpen met fossiel afkicken.

En dus wilden we het volgende idee in de groep gooien. De federale regering verlaagde deze week de accijnzen op diesel en benzine, een operatie die de staatskas 288 miljoen euro kost. Het levert de consument zo’n 10 euro op een volle tank van 60 liter op, uiteindelijk een druppel op een hete plaat.

Dat de brandstofprijzen voor veel gezinnen ondraaglijk geworden zijn, en elke tankstop aanvoelt als een overval, daar is inmiddels iedereen van doordrongen, maar was het niet beter geweest om dat geld te gebruiken om gezinnen te helpen bij de aankoop van een e-auto? Als men een korting zou geven van 6.000 euro – misschien willen de automerken zoals in Duitsland daar nog iets bij doen – op auto’s van zeg maar onder 40.000 euro, zou men 48.000 elektrische auto’s in het verkeer kunnen brengen. Ter vergelijking: vorig jaar werden in België 22.700 volledig elektrische auto’s ingeschreven. Maar nogmaals: het is maar een idee.


Henri1 18 maart 2022 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9917774)
Er zou ergens een akkoord zijn dat er minstens één werkdag tussen een prijsaanpassing moet zijn als het gaat over diesel of benzine.

Hierdoor zullen we moeten wachten tot maandag om te vernemen dat er dinsdag een prijsverlaging komt.

Weet iemand hier iets meer van?
Ik heb dit van de radio, ik weet zelfs niet welke zender dit bracht.

Wie rijdt nu nog met Diesel ?

Die brol moest bij wet verboden zijn.

chris k 18 maart 2022 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9922260)
Wie rijdt nu nog met Diesel ?

Die brol moest bij wet verboden zijn.

- geen brol zit tarwe en mais in .

https://vilt.be/nl/nieuws/ook-biobra...aiens-conflict


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be