![]() |
Bed, bad en brood wordt aangevuld
De nieuwe nva-buzz is beter:
bed, bad, brood en begeleiding (variabel en op maat gemaakt: naar samenleving, gezondheidszorg, werk, taal, ...) Vier b's dus, in plaats van drie. Dat is veel genuanceerder dan: leefloon en trek uw plan. |
Gewoon 1 B is voldoende zenne schoof: “Beleid”
En we weten reeds waar “beleid” van politici de bevolking afleverde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien wordt het wel besloten uit de samenlezing van sommige artikelen, of een uitspraak van zus of zo. Het EVRM is aan actualisatie toe. Net zoals trouwens ons sociaal recht. (noot: ik verwacht graag je link dus) |
Citaat:
art.23 en 24 https://www.cgvs.be/sites/default/fi...van_geneve.pdf |
Citaat:
|
Citaat:
Moet dan misschien ook maar iets verduidelijkt worden. Niet door iets af te doen aan de noodzakelijke effectieve hulpverlening, wel aan de doenbaarheid in de praktijk. |
Citaat:
1. Dat ze automatisch de status van vluchteling krijgen (EU beslissing). Andere asiel’zoekers’ moeten eerst de procedure doorlopen. 2. De ‘overheid’ nu bezig is met opvang, eten, verblijf te zoeken. De normale procedure is dat erkende vluchtelingen een leefloon krijgen en dan zelf ‘hun plan moeten trekken’. Daarom ook dat gedoe over leefloon + woning + eten +…gratis. Daarom ook dat ik deze draad startte: https://forum.politics.be/showthread.php?t=263884 |
Ben nu naar de Afspraak aan het kijken en zie daar De Wever kritiek geven op Diependaele.
Ik denk dat Bart het nog altijd niet goed begrijpt: Oekraïners zijn erkende vluchtelingen, zij hebben recht op een leefloon. Als ze een woning (bed en bad) ter beschikking krijgen dienen ze daarvoor te betalen, goede beslissing van de Vlaamse regering. Het brood en de kleren en de rest dienen ze van hun leefloon te betalen. |
Wat er opvalt bij de meeste uitzendingen over de vluchtelingen uit Oekraïne is dat als die mensen aan het woord komen zij zeggen dat als het probleem van de baan is zij ook direct terug naar de Oekraïne zullen gaan.
Dat kan je van bepaalde andere groepen, de zogenaamde vluchtelingen niet zeggen want in de meeste gevallen is er zelfs niet eens een oorlog aan de gang in het land of de landen waar zij vandaan komen. |
Citaat:
Ik zet het op Wikipedia. |
Citaat:
|
Citaat:
Afrikaans vind ik niet terug in de Conventie van Geneve. Link? |
Azië
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoals zwaar criminele en gewelddadige asielzoekers die niet kunnen teruggestuurd worden, want die sukkeltjes zijn zogezegd op de vlucht voor het geweld in eigen land. Hallucinant. |
Europa heeft zicnzelf in de voet geschoten.
Eerst de Berlijnse muur weg, dan alle Oost_Duitsers die naar het western mochten komen. Met énorme gevolgen nadien. Daarna de uit uitbreiding van het Europese parlement. En nu zitten we met de gebakken peren met miljoenen economische "vluchtelingen". Ik spreek niet over Oekraïne. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be