Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bed, bad en brood wordt aangevuld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264041)

De schoofzak 17 maart 2022 11:23

Bed, bad en brood wordt aangevuld

De nieuwe nva-buzz is beter:
bed, bad, brood en begeleiding (variabel en op maat gemaakt: naar samenleving, gezondheidszorg, werk, taal, ...)

Vier b's dus, in plaats van drie.

Dat is veel genuanceerder dan: leefloon en trek uw plan.

CUFI 17 maart 2022 11:45

Gewoon 1 B is voldoende zenne schoof: “Beleid”
En we weten reeds waar “beleid” van politici de bevolking afleverde.

reservespeler 17 maart 2022 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9921631)
bed, bad, brood en begeleiding (variabel en op maat gemaakt: naar samenleving, gezondheidszorg, werk, taal, ...)

Hier is al een draad over.

Dadeemelee 18 maart 2022 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9921631)

Ik weet dat er duscussie over is, maar volgens mij staat in het EVRM dat ‘erkende’ vluchtelingen dezelfde sociale rechten hebben als de inwoners van het land.

Xenophon 18 maart 2022 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9922172)
Ik weet dat er duscussie over is, maar volgens mij staat in het EVRM dat ‘erkende’ vluchtelingen dezelfde sociale rechten hebben als de inwoners van het land.

Als ze dezelfde rechten hebben als daklozen in dit land dan gaan ze niet veel krijgen, niets in wezen.

De schoofzak 18 maart 2022 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9922172)

Kan je daar een link van geven?
Misschien wordt het wel besloten uit de samenlezing van sommige artikelen, of een uitspraak van zus of zo.

Het EVRM is aan actualisatie toe.
Net zoals trouwens ons sociaal recht.

(noot: ik verwacht graag je link dus)

Dadeemelee 18 maart 2022 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9922217)
Kan je daar een link van geven?
Misschien wordt het wel besloten uit de samenlezing van sommige artikelen, of een uitspraak van zus of zo.

Het EVRM is aan actualisatie toe.
Net zoals trouwens ons sociaal recht.

(noot: ik verwacht graag je link dus)

Het is de Conventie van Geneve uiteraard, my bad.
art.23 en 24

https://www.cgvs.be/sites/default/fi...van_geneve.pdf

jad°relen°ir 18 maart 2022 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9922190)
Als ze dezelfde rechten hebben als daklozen in dit land dan gaan ze niet veel krijgen, niets in wezen.

En een grote hoop mensen die recht hebben op een sociale woning staan al jaren op een wachtlijst.. voor de vluchtelingen kunnen ze misschien eerst wachthuisjes bouwen ofzo.. :|

De schoofzak 18 maart 2022 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9922282)
Het is de Conventie van Geneve uiteraard, my bad.
art.23 en 24

https://www.cgvs.be/sites/default/fi...van_geneve.pdf

ok, interessant.

Moet dan misschien ook maar iets verduidelijkt worden.
Niet door iets af te doen aan de noodzakelijke effectieve hulpverlening, wel aan de doenbaarheid in de praktijk.

Dadeemelee 18 maart 2022 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9922437)
ok, interessant.

Moet dan misschien ook maar iets verduidelijkt worden.
Niet door iets af te doen aan de noodzakelijke effectieve hulpverlening, wel aan de doenbaarheid in de praktijk.

Het enige dat ‘speciaal’ is aan deze vluchtelingen:
1. Dat ze automatisch de status van vluchteling krijgen (EU beslissing). Andere asiel’zoekers’ moeten eerst de procedure doorlopen.
2. De ‘overheid’ nu bezig is met opvang, eten, verblijf te zoeken. De normale procedure is dat erkende vluchtelingen een leefloon krijgen en dan zelf ‘hun plan moeten trekken’.

Daarom ook dat gedoe over leefloon + woning + eten +…gratis.

Daarom ook dat ik deze draad startte:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=263884

Dadeemelee 18 maart 2022 21:07

Ben nu naar de Afspraak aan het kijken en zie daar De Wever kritiek geven op Diependaele.

Ik denk dat Bart het nog altijd niet goed begrijpt: Oekraïners zijn erkende vluchtelingen, zij hebben recht op een leefloon. Als ze een woning (bed en bad) ter beschikking krijgen dienen ze daarvoor te betalen, goede beslissing van de Vlaamse regering.
Het brood en de kleren en de rest dienen ze van hun leefloon te betalen.

Universalia 19 maart 2022 00:44

Wat er opvalt bij de meeste uitzendingen over de vluchtelingen uit Oekraïne is dat als die mensen aan het woord komen zij zeggen dat als het probleem van de baan is zij ook direct terug naar de Oekraïne zullen gaan.

Dat kan je van bepaalde andere groepen, de zogenaamde vluchtelingen niet zeggen want in de meeste gevallen is er zelfs niet eens een oorlog aan de gang in het land of de landen waar zij vandaan komen.

Dadeemelee 19 maart 2022 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9922657)
Wat er opvalt bij de meeste uitzendingen over de vluchtelingen uit Oekraïne is dat als die mensen aan het woord komen zij zeggen dat als het probleem van de baan is zij ook direct terug naar de Oekraïne zullen gaan.

Dat kan je van bepaalde andere groepen, de zogenaamde vluchtelingen niet zeggen want in de meeste gevallen is er zelfs niet eens een oorlog in het land of de landen waar zij vandaan komen.

Right. Er was geen oorlog in Syrië.

Ik zet het op Wikipedia.

Universalia 19 maart 2022 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9922665)
Right. Er was geen oorlog in Syrië.

Ik zet het op Wikipedia.

En alles wat uit het Afrikaanse continent komt aangevaren op huidig ogenblik?

Dadeemelee 19 maart 2022 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9922677)
En alles wat uit het Afrikaanse continent komt aangevaren op huidig ogenblik?

Vluchtelingen zijn vluchtelingen. Daar zijn criteria voor volgens de Conventie van Geneve.

Afrikaans vind ik niet terug in de Conventie van Geneve.

Link?

Vlad 19 maart 2022 07:17

Azië

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9922681)
Vluchtelingen zijn vluchtelingen. Daar zijn criteria voor volgens de Conventie van Geneve.

Afrikaans vind ik niet terug in de Conventie van Geneve.

Link?

Maar je was niet voor open grenzen zeker he ? Alleen tegenstander van het tegenhouden van miljarden vluchtelingen uit Afrika, het midden oosten en Azië ... :roll:

Dadeemelee 19 maart 2022 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9922713)
Maar je was niet voor open grenzen zeker he ? Alleen tegenstander van het tegenhouden van miljarden vluchtelingen uit Afrika, het midden oosten en Azië ... :roll:

Ik ben voor het naleven van de Conventie van Geneve.

Xenophon 19 maart 2022 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9922792)
Ik ben voor het naleven van de Conventie van Geneve.

Is toch een farce.

Lukkas 19 maart 2022 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9922844)
Is toch een farce.

Inderdaad.

Zoals zwaar criminele en gewelddadige asielzoekers die niet kunnen teruggestuurd worden, want die sukkeltjes zijn zogezegd op de vlucht voor het geweld in eigen land. Hallucinant.

Onzijdig 19 maart 2022 13:24

Europa heeft zicnzelf in de voet geschoten.

Eerst de Berlijnse muur weg, dan alle Oost_Duitsers die naar het western mochten komen. Met énorme gevolgen nadien.
Daarna de uit uitbreiding van het Europese parlement.
En nu zitten we met de gebakken peren met miljoenen economische "vluchtelingen".
Ik spreek niet over Oekraïne.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be