![]() |
mayonaisendrup op de bon (zonnebloemolie) in Nederland.
Veel soja- en zonnebloemolie komt uit het oorlogsgebied.
Veel mensen vrezen dat we zonder gaan vallen en beginnen te hamsteren. Naast WC papier nu de mayonaisendrup. Zonnebloemolie wordt vooral gebruikt voor te frituren, hierdoor dreigt er een schaarste voor de frituristen en de chipsfabrikanten. HBVL 17-03-2022 Nederlandse supermarkten vrezen hamstergedrag: zonnebloemolie op de bon bij Plus en Jumbo Supermarkten zijn begonnen om hun klanten op rantsoen te zetten, om hamsteren naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne te voorkomen. Jumbo en Plus geven nog maximaal één fles zonnebloemolie mee, meldt vakblad Distrifood. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220317_96815426 |
Lang leve de airfryer!
|
Citaat:
Geweldig. |
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Voor frieten heb je frietvet nodig. |
Citaat:
Mail effe naar Croky, want zij zitten met de handen in de patatten. |
Citaat:
Ik meng altijd olie en vet. Heeeeeerlijk. |
Citaat:
|
Gisteren in de Colruyt, de GB en de Lidl, geen frituurolie meer te vinden.
Mensen leren het dus nooit. Zalig de armen van geest. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() + ![]() + ![]() |
We hebben het wel over frietjes, niet over brol.
En zelfs voorgebakken frietjes voor de oven, de friteuse of de aifryer, hebben olie nodig. Als één bepaalde oliesoort wegvalt, dan wordt de druk op de andere oliesoorten hoger, waardoor ook die prijs zal stijgen. Vergeet niet dat er veel druk staat op soja, op soja om vlees vervangende producten te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Toch eet in nu veel minder vlees dan 10 jaar geleden. Ik kan nu meer genieten van een kleiner stukje vlees dat iets duurder is (betere kwaliteit heeft) dan van de hoeveelheid. Terwijl vroeger de bbq iedere dag mocht aanstaan (bij wijze van spreken) doe ik dat nu uitzonderlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be