![]() |
Wat is het Russische oorlogsdoel?
Volgens mij zijn er grofweg maar twee mogelijkheden.
1) Of Rusland streeft ernaar een vervanging van het regime in Kiëv naar Wit-Russisch model 2) Of Rusland heeft een beperkter eisenpakket (demilitarisering Oekraïne, neutralisering, inperking Oekraïens leger, denazificering, erkenning Russisch als landstaal, erkenning Donbas-Lugansk als onafhankelijke gebieden, erkenning Krim als Russisch) Eerlijk gezegd, weet ik niet wat het echte oorlogsdoel is. Indien het (2) is, kan dat perfect met onderhandelingen bereikt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar door de grote verliezen langst Russische zijde, is er een verandering in haalbaar doel gekomen. En voor Oekraïne zijn de voorstellen van Putin niet aanvaarbaar. Je kan die voorwaarden gelijk stellen aan het voorstel om de Belgische provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant onafhankelijk te verklaren , onder beheer vanuit Den Haag en de provincie west-Vlaanderen bij Nederland te voegen. |
Citaat:
|
Ik denk dat hun doel bij aanvang 1 was, en dat dat stilaan zeer moeilijk haalbaar wordt. De vraag is nu of het Russisch regime doorzet en zo de eigen ondergang bewerkstelligt, dan wel of ze via mogelijkheid 2 een min of meer eervolle exit gaan zoeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat Poetin in Marioepol doet zijn oorlogsmisdaden en er bestaat geen straf zwaar genoeg voor wat hij doet. Niet alleen anderen. Alles dat hij aanraakt wordt verwoest. Triestig figuur. |
Citaat:
|
Waarom speculeren wat de doelstelling van Rusland zou zijn ? Onze westerse diplomaten hebben uren met hem aan het tafel gezeten om verduidelijking te krijgen.
De huidige bewapening van de Oekraïense gebieden is haaks op het doel van Rusland. |
Citaat:
Het waren enkel manoeuvres, Rusland zou niet aanvallen. Het Westen was gek en van slechte wil dit nog maar te vermoeden. Wat Rusland wil, doet er nu niet meer toe. Dat hadden ze via diplomatie moeten bewerkstelligen. |
Citaat:
Van de andere kant kan het akkoord voor Oekraïne evenmin om het even wat zijn. Neutraliteit, demilitarisering, verlies van een aantal gebieden en van elke doorgaan naar de Zwarte Zee lijkt me wat veel tegelijk. Ik hoef hun rekening niet te maken, maar in hun plaats zou ik de Donbass afstaan maar niet de kuststrook. En demilitarisering alleen als er harde garanties komen voor de veiligheid (buiten NAVO-verband dan). Het is aberrant dat Oekraïne de veiligheid van Rusland moet respecteren en het omgekeerde niet met garanties moet worden verzekerd. Misschien Rusland demilitariseren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Wat vind je van de kindjes die in Irak, Syrie, Libanon, Vietnam etc. stierven? Whatabout noemen ze dat hé. Gemeengoed hier, tegenwoordig. Keur je dat ook af? Ik in ieder geval wél. Helaas kan ik niet het ene nog het andere bewijzen, maar als putin willens wetens kinderen de dood heeft ingejaagd, moge hij dan ROTTEN in de hel. Tot in de eeuwigheid. De kindjes die stierven in Irak, Syrie, Libanon, Vietnam etc. zijn inderdaad "bewezen" dood. Dus moge de verantwoordelijken voor die daden dan ook ROTTEN IN DE HEL. Tot in de eeuwigheid. Bijlage 115936 |
Citaat:
|
Citaat:
Daarin kadert ook de eis om Alaska terug te krijgen https://www.hln.be/buitenland/spindo...e-vs~a1c8cb79/ Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be