![]() |
Brexit breekt Britten weer zuur op: P&O ontslaat 800 ‘Britten’.
Weer een loze belofte van de brexiteers doorprikt:
https://www.newstatesman.com/comment...-its-own-terms Leaving the European Union, Brexiteers on both the right and left argued, would mean an end to importing low-cost European labour that “undercut” British workers. But the P&O mass lay-off exposes this argument as a red herring. The problem was not freedom of movement, but a loosely regulated labour market and poorly enforced labour laws, particularly relating to agency work and bogus self-employment. |
Kent was zowat het meest brexitgezind. Farage zijn regio.
Serves them right. |
Citaat:
|
Citaat:
|
P&O - zoals de spoorwegen - hernationaliseren ... fuck Dubai!
|
Citaat:
|
Citaat:
doet me aan iets anders denken : blijkbaar is ondanks de amnestie maatregel van Maarten onze 'Vuile Muylekoek' niet meer terug mogen/willen actief worden ? Die kon er ook nogal lappen op geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook in Groot-Brittanie moeten bij dergelijke rondes van gepland massa-ontslag voorwaarschuwing en consultatierondes gedaan worden.
De CEO van P&O heeft voor een Parlementaire Onderzoekscommissie verklaard dat de firma "ervoor gekozen heeft dat niet te doen"... Hij was wel bot en eerlijk,dat moet toegegeven worden :? Maar er is dus een gedocumenteerde welbewuste keuze om de wet niet te volgen en dus zal het rechtbank worden... De arrogantie van die bedrijfsleiding,van een bedrijf dat met de regelmaat van een klok aan de staatsuier moet hangen dan nog, tart echt wel de verbeelding......Zelfs de Britse vakbonden,die op dat punt van niemand lessen te krijgen hebben,weten even niet meer waar ze het hebben.... |
Citaat:
|
https://businessam.be/britse-kustwac...-uit-te-varen/
Ziezo,de tegenreactie is al begonnen. Bij inspecties konden de bevoegde diensten alleen maar vaststellen dat de nieuwe bemanningsleden van P&O niet vertrouwd leken te zijn met hun schip,de operaties en de veiligheidsmaatregelen. Simpel,dan vaart het schip niet meer uit tot dat gecorrigeerd is... Het was begonnen bij een schip in Noord-Ierland maar het zal zich snel uitbreiden over de ganse P&O vloot. Jaarlijks komen honderden mensen in "goedkopere" landen" om het leven tijdens accidenten op overzetboten op rivieren en op zee.Behalve technische mankementen komt steeds weer het on,professionele (paniekerige) gedrag van de bemanning aan bod....Wie maar wat bananen betaalt houdt enkel wat apen over hé... Inspectiensten en reglementen aan onze kant van de wereld zijn er juist om dat te proberen te beperken.(zelfs na al die jaren is het geval met de Herald of Free Enterprice in Zeebrugge alhier nog niet vergeten!) Onafgezien van juridische procedures zal de directie van P&O nu snel ontdekken dat een firma die zijn ervaren personeel "en bloc" vervangt door onervaren personeel de firma om zeep helpt....fantastische besparing! O ja,post-Brexit en Covid was men net zowat een beetje uit de transporthel van een jaar lang aan het raken...welaan,dankzij de grote lichten van de P&O directie kan de miserie weer beginnen!Transporteurs zullen GRAAG horen dat hun zeldzame vrachtwagenchauffeurs en kostbare ladingen zich dienen op zee te begeven op een schip bemand door onprofessionele minkukels....:evil: |
Laatst venamen we dat reeds twee P&O ferrys aan de ketting gehangen zijn omdat inspectiediensten er niet meer van overtuigd zijn dat de boot volgens de relevante veiligheidsnormen kan uitgebaat worden ....
Ondertussen komt de firma vanwege bijna het ganse politieke spectrum onder vuur en de Britse Minister bevoegd voor transportzaken heeft een deadline uitgevaardigd om al de 800 afgedankten asap weer in dienst te nemen of het zal pas echt zware gevolgen hebben,ook voor de directie....(transport is een nationale materie) https://www.bbc.com/news/business-60913206 De 800 ontslagenen verdienden al,wegens "speciale statuten" gemiddeld MINDER dan het Britse minimumloon van 5,5 pond per uur en zijn vervangen door mensen die NOG minder verdienen..... De CEO van P&O beweerde nog dat het terug in dienstnemen van die 800 het einde van P&O zou betekenen en bovendien een aanzienlijk deel ervan een "ontslagvergoeding en dito overeenkomst" aanvaardt heeft.Maar ik heb de indruk dat de politiek het gewoon niet zal aanvaarden.Wie "Brexit" misbruikt,of bestaande regels te ver uitrekt ,zal hangen,P&O of niet... Ik voel een gedwongen nationalisatie opkomen.....de seventies are back! |
Opdoeken, vastgoed en materieel verkopen aan 1 pence per pond, de directie uitkleden en met pek en veren het land uitjagen.
Anderen zullen de vrijgekomen marktopportuniteiten wel invullen. |
P&O is van Dubai, een islamitisch roversnest.
|
Citaat:
En nu gaan ze hun wetten aanpassen, terwijl ze al lang genoeg wisten wat ze inhielden. https://hansard.parliament.uk/Common...ploymentRights Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is zeer duidelijk nu dat delen van het "patronaat" (o wat een heerlijke oude benaming :-) ) de grenzen aan het opzoeken zijn...
Wel,ze hebben er direct een gevonden. "Brexit" moest een project worden van een team van 50 miljoen,Pro's en contra's tesamen voor een "Britain in the World".Dat is toch de teneur van de overheidsberichtgeving....Dit akkefietje reed daar heel bruut dwars doorheen. Helaas voor 'dat patronaat"(ik doe het weer :-o ) is er in Groot Brittanie,evident,toch een tegenmacht....P&O wordt momenteel schip per schip stilgelegd,gefaald op elementaire veiligheidscontroles.. |
Het probleem in deze is niet de Britse arbeidswetgeving he. Ze mogen daar nog de meest progressieve ter wereld hebben, maar als zo een schip niet onder Britse vlag vaart, heb je volgens mij weinig te zeggen. Uiteindelijk is deze actie van P&O ronduit crapuleus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be