| Micele |
22 maart 2022 14:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
(Bericht 9924551)
Aangezien elke dode er 1 teveel is, stel ik voor dat we alle vliegtuigen van hier tot in de eeuwigheid aan de grond houden.
|
;-)
Dat zal alvast meer doden geven, aangezien men dan met andere verkeersmiddelen gaat reizen.
Kies maar uit, zal ook een combinatie zijn: ( statistiek EU)
Um das zu überprüfen, habe ich sämtliche Flugdaten der EU von 2006 bis 2017 mit den Unfallstatistiken anderer Verkehrsmittel verglichen:
Ook omdat vliegen veiliger is geworden: ( statistiek wereldwijd)
Uiteraard is het ene land of ene vliegtuigmaatschappij de andere niet, er zijn zeker verschillen.
Maar waar het vliegverkeer wat meer doden telt is het in de regel zo dat de andere verkeersmiddelen ook meer doden tellen.
Onderhoud/controle verkeersmiddelen:
Hoe men aan die ~cijfers komt staat gedetailleerd uitgelegd onderaan in deze link, voorbeeld onderhoud bijgevoegd:
Citaat:
https://www.sorglosfliegen.de/wie-sicher-ist-fliegen/
Wie sicher ist Fliegen? Ein Blick in die Statistik
Zuletzt aktualisiert: 25. Oktober 2019
Autor: John Hoffmann
Luftfahrt-Student. Datensammler. Reise-Optimierer.
Grafiek "Gemiddelde gewerkte uren aan onderhoud per jaar"
De werkuren van alle mensen die betrokken zijn bij onderhoud zijn hier toegevoegd onder Werkuren in onderhoud. Hier dienen de cijfers slechts als ruwe richtwaarden te worden beschouwd, aangezien slechts één type vliegtuig (met naleving van alle standaardcontroles) en één spoorwegmaatschappij werd beschouwd.
Het uurcijfer voor auto-onderhoud is een schatting. Dit bestaat uit het naleven van de aanbevolen voertuigkeuringen en kleine onderhoudswerkzaamheden zoals het wisselen van zomer- naar winterbanden.
Globaal is in het diagram rekening gehouden met de periode tot het optreden van de eerste D-Check van Boeing 747-vliegtuigen. Met jaarlijks circa 4500 vlieguren van commercieel gebruikte 747 voor passagiersvervoer komt dit neer op circa 5,6 jaar.
|
|