Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Vliegtuig met 132 inzittenden neergestort in China. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264110)

reservespeler 21 maart 2022 17:24

Vliegtuig met 132 inzittenden neergestort in China.
 
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...edgdhp&pc=U531


Het zou gaan om een Boeing 737-800NG van de maatschappij China Eastern Airlines. Die stortte neer nabij de stad Wuzhou, in de regio Guangxi. Daarbij is brand ontstaan op een berg, bericht de staatstelevisie op gezag van lokale functionarissen.

Reddingswerkers zijn ter plaatste gestuurd. Voorlopig is er nog geen duidelijkheid over slachtoffers.

Vliegen is een veilige verplaatsing, maar als er een vliegtuig neerstort, dan gaat het meestal over veel mensen.

Ik hoop dat er veel overlevenden zijn.

Rudy 21 maart 2022 18:02

Een spijtig ongeluk.

Bach 21 maart 2022 18:21

Ik zag beelden van als het vliegtuig neerstort aan een ongelofelijke snelheid compleet verticaal neus naar beneden. Overlevenden onmogelijk lijkt me.

Henri1 21 maart 2022 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9924170)
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...edgdhp&pc=U531


Het zou gaan om een Boeing 737-800NG van de maatschappij China Eastern Airlines. Die stortte neer nabij de stad Wuzhou, in de regio Guangxi. Daarbij is brand ontstaan op een berg, bericht de staatstelevisie op gezag van lokale functionarissen.

Reddingswerkers zijn ter plaatste gestuurd. Voorlopig is er nog geen duidelijkheid over slachtoffers.

Vliegen is een veilige verplaatsing, maar als er een vliegtuig neerstort, dan gaat het meestal over veel mensen.

Ik hoop dat er veel overlevenden zijn.

Normaal dat als zo’n ding tegen de grond kwakt dat er weinig of geen overlevenden zijn.

Rudy 21 maart 2022 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9924262)
Normaal dat als zo’n ding tegen de grond kwakt dat er weinig of geen overlevenden zijn.

één overlevende zou een mirakel zijn.

Dadeemelee 21 maart 2022 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9924212)
Ik zag beelden van als het vliegtuig neerstort aan een ongelofelijke snelheid compleet verticaal neus naar beneden. Overlevenden onmogelijk lijkt me.

Ja dat was raar, vertikaal neer beneden. :|

maddox 21 maart 2022 21:54

Ik kan alleen maar zeggen, wat is nu 132 doden?

Met net geen 8 000 000 000 is dat 0.00001%.... Ik ben onder de indruk....

Henri1 21 maart 2022 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9924291)
Ja dat was raar, vertikaal neer beneden. :|

Verticaal naar omhoog is moeilijk met zo’n Boeiing.

Jay-P. 22 maart 2022 05:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9924291)
Ja dat was raar, vertikaal neer beneden. :|

In feite hebt ge ongewild en onvermoed een punt in dit geval, dadee want 't is inderdaad raar bij dit soort incident. -Soit.
Wachten op meer klaarheid, zou ik zeggen.

fox 22 maart 2022 11:43

Aangezien elke dode er 1 teveel is, stel ik voor dat we alle vliegtuigen van hier tot in de eeuwigheid aan de grond houden.

Micele 22 maart 2022 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9924551)
Aangezien elke dode er 1 teveel is, stel ik voor dat we alle vliegtuigen van hier tot in de eeuwigheid aan de grond houden.

;-)

Dat zal alvast meer doden geven, aangezien men dan met andere verkeersmiddelen gaat reizen.

Kies maar uit, zal ook een combinatie zijn: (statistiek EU)

Um das zu überprüfen, habe ich sämtliche Flugdaten der EU von 2006 bis 2017 mit den Unfallstatistiken anderer Verkehrsmittel verglichen:




Ook omdat vliegen veiliger is geworden: ( statistiek wereldwijd)



Uiteraard is het ene land of ene vliegtuigmaatschappij de andere niet, er zijn zeker verschillen.
Maar waar het vliegverkeer wat meer doden telt is het in de regel zo dat de andere verkeersmiddelen ook meer doden tellen.

Onderhoud/controle verkeersmiddelen:



Hoe men aan die ~cijfers komt staat gedetailleerd uitgelegd onderaan in deze link, voorbeeld onderhoud bijgevoegd:
Citaat:

https://www.sorglosfliegen.de/wie-sicher-ist-fliegen/

Wie sicher ist Fliegen? Ein Blick in die Statistik

Zuletzt aktualisiert: 25. Oktober 2019

Autor: John Hoffmann

Luftfahrt-Student. Datensammler. Reise-Optimierer.



Grafiek "Gemiddelde gewerkte uren aan onderhoud per jaar"

De werkuren van alle mensen die betrokken zijn bij onderhoud zijn hier toegevoegd onder Werkuren in onderhoud. Hier dienen de cijfers slechts als ruwe richtwaarden te worden beschouwd, aangezien slechts één type vliegtuig (met naleving van alle standaardcontroles) en één spoorwegmaatschappij werd beschouwd.

Het uurcijfer voor auto-onderhoud is een schatting. Dit bestaat uit het naleven van de aanbevolen voertuigkeuringen en kleine onderhoudswerkzaamheden zoals het wisselen van zomer- naar winterbanden.

Globaal is in het diagram rekening gehouden met de periode tot het optreden van de eerste D-Check van Boeing 747-vliegtuigen. Met jaarlijks circa 4500 vlieguren van commercieel gebruikte 747 voor passagiersvervoer komt dit neer op circa 5,6 jaar.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be